קורונה בישראל

פרופ' ליאוניד אידלמן: לשלוח הילדים למוסדות החינוך לפי אזורי תחלואה

יו"ר הר"י לשעבר המליץ להחזיר את ילדי בתי הספר וגני הילדים ללימודים וללמד כיצד לחיות בשגרת הקורונה

פרופ' ליאוניד אידלמן. "השתתפות ארגוני החולים בוועדת הסל היא הכרחית". צילום: פלאש 90

היו"ר לשעבר של ההסתדרות הרפואית פרופ' ליאוניד אידלמן סבור שפתיחת מערכת החינוך לאחר הסגר צריכה להיעשות מתוך גישה שאין דין אזור שאין בו כלל חולי קורונה לבין אזור שיש בו הרבה נדבקים. הוא הביע דעה זאת הבוקר (ה') בראיון ל-ynet.

פרופ' אידלמן המליץ להחזיר את ילדי בתי הספר וגני הילדים ללימודים. "בעוד שבוע המצב לא ישתפר, ובסופו של דבר, יהיו אלפי ילדים שיפחדו לצאת מהבית", אמר.

לגבי ההנחיות לילדים לשמור על ריחוק חברתי, סבור פרופ' אידלמן: כי "ההנחיות צריכות להיות מעשיות. לא להגיד לילדים שלא לגעת בחפצים. ברור שהם צריכים לגעת בחפצים. בגלל זה אני אומר: לא להגביל ילדים, אבל ליצור מצב שבו הילדים לא יהיו כל כך קרובים זה לזה כל הזמן.

"לא צריך ליצור מצב של ריחוק חברתי - אלא ריחוק פיזי: הילדים צריכים ללמוד לחיות בשגרת קורונה אחרת מכפי שהיו רגילים עד כה כי היא תימשך עוד זמן רב".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  פרופ' ליאוניד אידלמן,  בתי ספר,  גני ילדים,  ריחוק חברתי,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
01.05.2020, 00:56

הייתי משוכנע שהוא מתחבא, אחרי הכשלון הקולוסאלי שלו בחיזוי והבנה נכונה של המגיפה בתחילתה.
אז הוא רץ בין האולפנים ופיזר הרגעות שווא, יפה שיש לו עדיין את החוצפה לדבר.

כמה טוב להסתתר אחרי אנונימוס. לדבר שטויות ושאף אחד לא יוכל לענות לך
אז אידלמן מדבר מההתחלה שההיסטריה אינה במקומה. זוכרים את נתניהו - מיליון חולים ועשרת אלפי מתים. זוכר את סימן טוב שנתן הרגשה של סוף העולם והרס את הכלכלה, והכי הזוי זה ליצמן שדיבר שהמשיח יבוא עד ליל הסדר והכול יהיה בסדר ואת נציגת הגריאטריה ממשרד הבריאות שאמרה בבית משפט בראשון לציון על מאות דורשי אישפוז קורונה תוך שבוע. על גרוטו אינני מדבר, רוטשטיין כבר אמר עליו.. על רוני גמזו שאמר שמשרד הבריאות עשה הכול והיה מוכן. ועוד רבים אחרים שרק דיברו ללא כול בסיס והחרידו את מרבית הדומיין אותם.
אז אידלמן צדק מהרגע הראשון, וחבל שההיסטרים במשרד הבריאות לא שמעו לו. הוא ההוכחה ששר הבריאות ומנכ"ל המשרד חייבים להיות רופאים שפעילים ברפואה ושכחתי את זאב רוטשטיין שגם אמר וגם הוכיח.

אנונימי/ת
03.05.2020, 01:10

א. אני עדיין אנונימוס, לצערנו.
ב. אידלמן אמר לפני כחודשיים שהקורונה היא שפעת, לא יותר. הוא צדק מהרגע הראשון?
ג. אם קצב ההתפשטות היה נמשך כפי שהיה בתחילה, היינו עכשיו במליון חולים. אם כדבריך היו רופאים 'רגועים' שחשבו שקצב ההדבקה ירד, הרי שזו הנחה לא מדעית בעליל ומבוססת על תחושות בטן או גרוע מזה.
ד. רוטשטיין אמר שלא תהיה בארץ מגיפה בכלל. מקסימום כמה מאות חולים. אני מצטט (23.02): "גם אם בישראל ידבקו 100 איש, זה לא אסון לאומי. אנחנו מדינה מתקדמת אנחנו לא סין".
ה. אידלמן ש'צדק מהרגע הראשון' רצה שהכל יישאר פתוח, השמים, מערכת החינוך, הקניונים, אולמות האירועים. הנס הגדול שלו הוא שאף אחד לא הקשיב לו, אחרת היה היום בבעיה קשה, והיינו גם כולנו כמובן. אנשים כמוהו שלא מקבלים את ההחלטות, קל
להם מאד לדבר.
ו. עשרת אלפים מונשמים זו היסטריה? זו מציאות כואבת בחו"ל. רק נזכיר שניו יורק גדולה בערך פי שנים מישראל, ומתו בה עד כה 24,368 מאומתים. ואם נבין שרובם הגדול בעיר ניו יורק, נעדיף לעמוד דום ולהרכין ראש בפני בר סימן טוב ונתניהו ויכולת הראיה למרחוק שהם ניחנו בה.
ז. 'חייבים להיות רופאים', האם סדצקי וגרוטו התנגדו למהלכים שהוביל בר סימן טוב? שאלה רטורית כמובן.

מסכימה עם פרופ.אידלמן
החזרה הדרגתית משונה ללימודים היא לא ריאלית.לא יהיה שנוי דרסטי בתקופה הקרובה
לכן צריך להחזיר את כולם ללימודים עם לימוד הרגלי קורונה שילוו אותנו הרבה זמן
כמו לא להתחבק.לרחוץ ידיים לעיתים קרובות
אולי גם להביא אוכל מהבית
אולי גם מסכות לילדים הגדולים
אולי להשאיר חלונות פתוחים בכיתה במקום מזגן.ניקוי השולחנות עי התלמידים בסוף היום מדידת חום ובשאיפה-גם בדיקות קורונה.
.בכל תכנית,הימים הראשונים יהיו תירגולים והסברים וסיכומים.צריך להתחיל!

לכן אפ

אנונימי/ת
03.05.2020, 08:27

הבעיה היא בגני הילדים.
מצד אחד זו האוכלוסיה שהכי "מסנדלת" את ההורים להשאר בבית. מצד שני, אין שום אפשרות לנקוט באמצעים שאת כותבת (איסור מגע, מסכות וכו' וכו')

שיקול דעת של אידלמן בנשא הזה לא רלוונטי כ תחום הזיהומים והפדיאטריה לא התחום שלו. מבחינתי מצדו לא הוגן לעשות פרובוקציות כאלה. הנחיות של משרד הבריאות והצעדים שבוצעו ע״י הממשלה הצדיקו את עצמם - המדינה שלנו במצב הקורונה בין הכי טובים בעולם. לאידלמן עדיף לא להכנס לדברים שלא מבין בהם. וגם לא לחשוף הילדים היקרים של כולנו שגם עלולים לחלות במחלה קשה וגם עלולים להדביק את מבוגרים. זילזול מוחלט של המצב המסוכן, בושה לרופא כזה.