קורונה בישראל

"פורבס" הבהיר: לא דירגנו את ישראל כמדינה הבטוחה בעולם

בלוגרית מהונג קונג פרסמה ב"פורבס" מאמר עם נתונים מחמיאים לישראל, ושר הבריאות וראש הממשלה מיהרו להפיץ את הדירוג המרשים כציון מערכתי של המגזין הבינלאומי

ח"כ יעקב ליצמן. "ביום השבעת הכנסת סירב לעבור בדיקת חום בכניסה למשכן". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן ציטטו דיווח שהופיע במגזין הבינלאומי "פורבס" ולפיהם הוא דירג את ישראל כמדינה הבטוחה ביותר בעולם – מערכת "פורבס" הבהירה אמש (ד') כי מה שפורסם הוא "בלוג ממקור חיצוני ולא של המערכת והדירוג הזה איננו שלנו".

נתניהו חזר על הדירוג הזה בכמה הצהרות, לרבות בטוויטר בשבוע שעבר, וליצמן כלל בהודעה רשמית שיצאה ממשרדו. אלא  שמתברר כי הפרסום ב"פורבס" היה בבלוג, אחד מרבים שמעלים בו גורמים חיצוניים מבלי שמערכת הבטאון בודקת את תוכנם.

במקרה זה היה זה בלוג שפרסמה אחת ממייסדות קרן הון סיכון קטנה מהונג קונג, DKG. פרופ' יצחק בן ישראל אף כינה את ה"בלוג" ותוכנו בעת שהופיע באולפן חדשות 12 שלשום "האמא של הפייק ניוז".

מערכת "פורבס" הבהירה שאיננה לוקחת כל אחריות על פרסומים בפלטפורמת הבלוגים והדירוג איננו מטעמה. "פורבס" נחשב למקור אמין לדירוגים כאשר הם נעשים בידי מערכת הבטאון.

ליצמן, כמו נתניהו לפניו, לא ציין שמדובר בבלוג ממקור חיצוני אבל הפיץ בהודעתו את הנוסח הבא: "פורבס דירג את ישראל המדינה הבטוחה ביותר בעולם מנגיף הקורונה ובמקום השמיני במידת יעילות הטיפול הנעשה בה במגיפה. זה לא היה קורה ללא מסירות הנפש של רופאות ורופאים מסורים, אחיות ואחים, אנשי מקצועות הבריאות, אנשי כוחות הביטחון והמשטרה, עובדי משרד הבריאות, הרוקחים, אנשי מנהלה בבתי החולים, בקופות החולים, ההסתדרות הרפואית, אנשי מד"א, ארגוני הבריאות והמתנדבים, עובדי ועובדות המעבדות הרפואיות, נציגי השירות במוקדים השונים, צוותי הדוברות וההסברה, וכל העוסקים במלאכת הקודש במערכת".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מגיפה,  פורבס,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  נתניהו,  טוויטר,  בלוג,  קורונה
תגובות