קורונה בישראל

מפתחי טנק המרכבה פיתחו מערכת לניטור מרחוק עבור מחלקות קורונה

פיילוט ראשון ב"לניאדו": מצלמה אלקטרו-אופטית מורכבת על מוניטור מכשיר ההנשמה ומשדרת בלייב את הנתונים למסך שליטה בחדר הבקרה של הצוות הרפואי

מחלקות קורונה נסגרות בבתי החולים

פיילוט ראשון של מערכת ניטור מרחוק של מכשור רפואי מבוצע בימים אלה בבית החולים לניאדו בנתניה. המערכת, שפותחה על ידי מינהלת הרק"ם (מנת"ק) במשרד הביטחון, מאפשרת לצוות הרפואי הנמצא מחוץ לאזור המזוהם, לצפות בזמן אמת בנתונים קריטיים ממוניטור מכשיר ההנשמה.

צוות קצינים ונגדים התקין אתמול (ב') מערכת כזו במחלקת טיפול נמרץ כללי בבית החולים, ובעתיד הקרוב, לאחר בחינת האפקטיביות שלה, תיכנס לשירות במחלקות התפרצות קורונה-כתר.

המערכת כוללת מצלמה אלקטרו-אופטית המורכבת על מוניטור מכשיר ההנשמה ומשדרת בלייב את הנתונים למסך שליטה, הממוקם בחדר הבקרה של מחלקת ההתפרצות. מטרתה של המערכת היא לשדר את נתוני המוניטור לכל טלפון נייד של אנשי צוות רפואי, המטפלים בחולי קורונה במחלקה.

סא"ל גיא אלפסי, ראש צוות פיתוח במנת"ק, אמר כי "אנחנו מתקינים חמש עמדות כפיילוט ראשון במטרה לאפשר מינימום חשיפה של אנשי צוות לחולים בנגיף ובכך לשמור על בטיחות הצוותים והמטופלים".

מנכ"ל "לניאדו", מר נדב חן, אמר כי "אנו ערוכים ומוכנים לכל שיתוף פעולה. ההתגייסות של כל המערכות הצבאיות מחזקת ומחממת את הלב. נמשיך לשתף פעולה על מנת להבטיח את הצלחת הפיילוט".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  טנק המרכבה,  משרד הביטחון,  ניטור מרחוק,  מחלקות קורונה,  מכשיר הנשמה,  קורונה,  המרכז הרפואי "לניאדו",  חדשות
תגובות