קורונה בישראל

משרד הבריאות לצוותי הרפואה: עשו שימוש חוזר בציוד המגן מחשש למחסור

בשל המחסור העולמי בציוד מגן הועברה הנחיה לבתי החולים להתחיל למחזר לשימוש רב פעמי מסיכות N95 ולשמור סרבלים וחלוקים בקופסאות אטומות

הנחיות מיגון לצוותים הרפואיים. צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל/ פלאש 90

משרד הבריאות המליץ לבתי החולים להתחיל למחזר ציוד מיגון לפנים שעד עכשיו היה לשימוש חד פעמי וזאת בשל החשש ממחסור עולמי. החשש ממחסור בציוד מיגון לצוותים הרפואיים הביא עוד מדינות להורות לצוותים הרפואיים להתחיל למחזור ציוד מיגון.

אתמול (שבת) הועברה הנחיה לבתי החולים להתחיל למחזר ציוד מיגון שכרגע השימוש בו הוא חד פעמי בלבד. לפי המלצת המשרד במסמך שעליו חתם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אפשר למחזר את מסיכת ה-N95 גם לאחר טיפול בחולה קורונה. ההמלצה לא חלה עדיין על סרבלים וחלוקים חסיני נוזלים. המשרד ממליץ לשמור אותם למקרה שתינתן בעתיד הוראה למחזר גם אותם.

המסמך תחת הכותרת "ציון מיגון COVID-19: הנחיות לשימוש מושכל, ניהול מלאי, ושימור", מפרט כי נוכח האפשרות למצב שבו תהיה "עלייה בביקוש ועקב כך פגיעה בשרשרת הייצור, עלול הדבר להוביל לדלדול מהיר של הציוד במדינות העולם, וללא יכולת נאותה לחידוש המלאי".

ההמלצה לגבי מגני הפנים היא למחזר אותם אפילו לאחר שימוש בעת טיפול בחולי קורונה מאובחנים, באמצעות "בדיקת שלמות מגן הפנים, רחיצה במים וסבון, ייבוש, וחיטוי". מסיכות בתקן N95 מומלץ "להסיר עם כפפות נקיות, להכניס לשקית נייר עם שם העובד - לשימוש חוזר"

בשלב זה לגבי הסרבלים והחלוקים חסיני הנוזלים – ההמלצה היא לשמור אותם בקופסאות אטומות, "למקרה שנזדקק גם להם בעתיד".

יש לציין כי בסוף השבוע נמסר ממשרד הבריאות כי נכון ליום ו' נמצאים עתה בבידוד 2,874 מעובדי מערכת הבריאות ובהם 631 רופאים ורופאות, 1,023 אחיות ואחים ו-1,220 עובדים נוספים מהצוותים הרפואיים.

נושאים קשורים:  מסיכות מיגון,  מסיכת נגנה,  קורונה,  בתי החולים,  צוותים רפואיים,  משרד הבריאות,  נגיף הקורונה,  חדשות
תגובות