קורונה בישראל

מאות רופאים חתמו על עצומה במחאה על "גזל הדמוקרטיה בחסות מגיפת הקורונה"

יוזמת העצומה, ד"ר יעל פארן, מומחית למחלות זיהומיות מ"איכילוב": "באף אחת ממדינות העולם שנפגעו מהמגיפה לא שותקה פעולת הפרלמנט. התהליכים האלה חמורים ומסוכנים לא פחות מהמגיפה"

ח"כ יולי אדשלטיין. "נשקיע יותר במערכת הבריאות שלנו". צילום: הדס פרוש/ פלאש 90

על רקע מגיפת הקורונה ובמקביל להתנגדותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לדיון על החלפתו בתפקיד, חתמו כ-360 רופאים עד כה (ג', 14:50) על עצומה הקוראת לעצור את "גזל הדמוקרטיה בחסות מגיפת הקורונה".

העצומה שהופנתה אל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הופצה אמש (ב') ברשת החברתית ביוזמתה של ד"ר יעל פארן, מומחית למחלות זיהומיות ולמחלות מטיילים בבית החולים איכילוב, שכתבה: "אנו קוראים לראש הממשלה וליושב ראש הכנסת לאפשר באופן מיידי את חידוש הפעולה התקינה של הכנסת. אנו קוראים לאפשר את הקמה הוועדות ואת ההצבעה על הזהות של יושב הראש.

"אנו, הרופאות והרופאים במערך הציבורי, עובדים קשה בימים אלה ועושים כל שביכולתנו כדי להתמודד עם מגיפת הקורונה הפוקדת את ישראל. זוהי תקופה מאתגרת הדורשת מאיתנו להשתמש בכל הידע ומאגר היכולות שצברנו בתקופת הלימודים ובשנות הניסיון המעשי הארוכות שמאחורינו. עם כל האתגר הניצב מולנו, ברור לנו שנוכל לו ונעבור את ימי המגיפה בעזרת נחישות האזרחים ונחישותנו. אך באותו זמן אנו שואלים את עצמנו – איך תיראה המדינה אחרי תום המשבר?".

הרופאים מביעים את דאגתם "משיתוק מערכת המשפט ושיתוק מכוון של פעולת הרשות המחוקקת. הם מדגישים כי "באף אחת מהמדינות שנפגעו מהמגיפה, לא בסין ולא באיטליה, ולא באף אחת ממדינות העולם, לא שותקה פעולת הפרלמנט. אנו מאמינים שהתהליכים האלה חמורים ומסוכנים לא פחות ממגיפת הקורונה".

הרופאים מתריעים: "אנו נמצאים במצב של התפוררות הדמוקרטיה. כאשר בית המחוקקים מנסה להתכנס, להקים ועדות ולהצביע על יושב ראש, לא מדובר במחטף, לא מדובר בסכנה, מדובר בדמוקרטיה. ועל הדמוקרטיה הזאת כולנו חייבים לשמור".

עוד מצוין בנוסח העצומה: "אנו מזועזעים מרוחות הגזענות הנושבות בקרב נבחרי הציבור שלנו ומהניסיון שלהם להוציא מחוץ למשחק הדמוקרטי ציבור שלם החי בקרבנו. אנשים שנפגעים כמונו מן המחלה ונושאים בנטל כמונו".

בעצומה, שהופצה כאמור בפייסבוק, קוראים הרופאים החותמים "לראש הממשלה וליו"ר הכנסת לאפשר באופן מיידי את חידוש הפעולה התקינה של הכנסת ולאפשר את הקמה הוועדות ואת ההצבעה על הזהות של יושב הראש".

נושאים קשורים:  עצומה,  ד"ר יעל פארן,  יו"ר הכנסת,  דמוקרטיה,  קורונה,  יולי אדלשטיין,  נגיף הקורונה
תגובות
אנונימי/ת
24.03.2020, 15:29

מה, בסין לא שותקה פעילות הפרלמנט? הדמוקרטיה נשארה שם כשהייתה? אכן מרשים.

אנונימי/ת
24.03.2020, 15:33

ממש מוכיחים בשער, סוג חדש של יח''צ...

25.03.2020, 00:37

היוזמת היא מומחית לרפואת מטיילים
לכן יש לה זמן לעסוק כעת בפוליטיקה

אנונימי/ת
25.03.2020, 18:20

אדיוטים שימושיים. אקט פוליטי בזוי. תנו ללוחמים להלחם במלחמה שסופה לא ידוע ולא ברור. צוות משרד הבריאות סימן טוב והפרופסורים שלצידו עושים עבודת קודש. כל אותם רופאים, אחיות ורוקחים ערבים עובדים יחד עם היהודים ונלחמים ביחד נגד הקורונה. אף אחד לא טען נגדם כלום, להיפך יש הערכה והוקרה. כן,יש טענות שהמפלגה שבחרו בה בהמוניהם, תומכת ברוצחי יהודים. לא ראיתי ציבור ענק של יהודים שתומך ברוצח ערבים לדוגמא ברוך גולשטיין. גולדשטיין שהיה רופא מגונה ומוקע מהחברה ומעשהו לא מקובל. מתי מחעט יהודים סהרוריים תומכים במעשהו בעוד במגזר הערבי תומכים בחברי כנסת שמהללים רוצח שרוצץ גולגולת של ילדה בת 4 שנים לעיני אביה. למה אין גינוי לנבחרים הערבים מצד אותו צבור עובדי רפואה ערבים. גזענות ? נכון הגזענים הם אלה התומכים ברצח יהודים שנרצחים בגלל היותם יהודים.

אנונימי/ת
04.04.2020, 10:24

תתבישי לעסוק בפוליטיקה שדרית ומוטה בזמן מגיפה. לא נישכח.