קורונה בישראל

"מפקירים אותנו": רופאים בבתי החולים מתחננים לקבל מסיכות פנים

הדיווחים מבתי החולים על מחסור חמור בציוד מגן אישי לצוותים הרפואיים נמשכים לצד עדויות של רופאים על "היסטריה, כאוס ועבודה על אוטומט"

צוות רפואי. צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90

נושא המחסור בציוד מיגון לצוותי בית החולים לא נפתר עדיין. רופאים בבתי חולים, בזהות גלויה וגם תחת שמות בדויים, ממשיכים לדווח על החשש להידבקות ועל הקשיים שלהם בכל הנוגע למיגון אישי.

רופא באחד מבתי החולים בארץ סיפר ל"ידיעות אחרונות" כי הוא וחבריו עדיין "מתחננים לקבל מסיכת פנים. על בדים להחלפה בכלל אין מה לדבר. אני והקולגות שלי מרגישים שהפקירו אותנו. כשמפקירים את אנשי הצוות הרפואי, מפקירים את החולים".

עוד סיפר כי "אנחנו על סף היסטריה. מתמודדים עם כאוס מוחלט. עובדים על אוטומט. ומה עושים המנהלים ובכירי מערכת הבריאות? – כרגיל, דואגים לטייח את הבלגאן, את המחסור בציוד ובבדיקות ואת היעדר ההגנה על הצוות הרפואי. אחרת איך הם יוכלו לעבור מאולפן לאולפן ולספר לציבור המפוחד שהכל תחת שליטה".

אתמול פורסמו ב"ידיעות אחרונות" דבריו של פרופ' אריאל פינקלשטיין, מנהל יחידת הצנתורים ב"איכילוב" שהיה קודם לכן בבידוד 12 יום רק משום שפגש לדקות ספורות במיון, במסגרת תפקידו, חבר שאובחן כחולה קורונה. גם הוא ציין כי "מבוצעת חלקית בלבד התמגנות הצוות הרפואי" ובנוסף הביע חשש שעיכוב בטיפול בחולי לב ובחולים אונקולוגים ואחרים "עלול להחמיר את הפרוגנוזה שלהם באופן משמעותי ובלתי הפיך - אנו עלולים למצוא עצמנו בעתיד הלא רחוק במציאות שבה נצליח להקטין את שיעור התחלואה והתמותה מן הקורונה אבל במחיר תחלואה ותמותה שכמותן לא הכרנו ממחלות רבות אחרות".

פרופ' פינקלשטיין מתח ביקורת על "בעיית ההגבלות המוטלות מצד מקבלי ההחלטות – שאין לי עד כה שמץ של מושג מי הם באמת – על חברי הרופאים והצוות מבחינת היכולות לטפל בחולים, קביעת הקריטריונים לגבי מצבי חולי המצדיקים טיפול וחמור לא פחות – השבתת כל איש צוות רפואי שהיה במגע ולו הרופף ביותר עם חשוד כחולה בקורונה".

הוא קרא למקבלי ההחלטות לשנות בדחיפות את הנחיות ההתנהלות של המערכת הרפואית ואת תפקוד מערכת הבריאות, לאפשר טיפול מלא באוכלוסיה הענקית של חולים במחלות ובמצבים המצריכים טיפול שבו הפרוגנוזה היא תלוית זמן ותוך מיגון מקסימלי של אנשי הצוות, ולצד זה להקל בקריטריונים להכנסה לבידוד של אלה שהסיכויים להדבקתם הם מינימליים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מגיפה,  בתי החולים,  ציוד מגן,  בידוד,  מערכת הבריאות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
23.03.2020, 22:31

שערוריה