קורונה בישראל

עשרות חסידים שהגיעו מארה"ב הוכנסו לבידוד במלון דן בירושלים

החסידים הגיעו משכונה בניו יורק שבה התפרצות נרחבת של הנגיף | מאות אזרחים בישראל אותרו באמצעים דיגיטליים ונדרשו בהודעת סמס להיכנס לבידוד מיידי

פשקוויל על מגיפת הקרונה במאה שערים, ירושלים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

משרד הבריאות הכניס לבידוד עשרות מחסידי חב"ד שהגיעו לאחר חצות מניו יורק, מיד לאחר שנחתו בישראל. הסיבה: התברר שבשכונה הניו יורקית שממנה הגיעו קיימת התפרצות נרחבת של נגיף הקורונה.

מיד עם נחיתתם בארץ הורו להם נציגי משרד הבריאות ומשטרת הגבולות שקיבלו את פניהם להפקיד את דרכוניהם ולעלות לרכבים שהסיעו אותם למלון דן בירושלים - לבידוד. במלון הקביל את פניהם קצין פיקוד העורף בדרגת אל"מ שעטה מסיכת מגן על פניו.

מאז שלשום ניתנת תשומת לב מיוחדת להתנהלות המגזר החרדי וגם ליישובים ערביים בכל הנוגע להטלת חובת הסגר. ראש הממשלה התייחס לכך במהלך ראיון שהעניק אמש (ד') לערוצי הטלוויזיה. הבוקר דווח כי שתיים מהישיבות הגדולות בעולם – ישיבת חברון וישיבת פוניבז' - הודיעו על השבתת הלימודים. זאת, בעוד שמנהיג הזרם הליטאי-חרדי בבני ברק, הרב חיים קנייבסקי, הורה על המשך הלימודים במוסדות החינוך החרדי כרגיל, ובניגוד לצו משרד הבריאות.

משרד הבריאות הפיץ הודעה לתקשורת, לפיה "במטרה לייעל את תהליכי החקירה האפידמיולוגית, לקצר את ההליך ולהגיע באופן מדויק ככל שניתן למגעים של חולי קורונה עם סביבתם – החל כבר אמש שימוש באמצעים הטכנולוגיים". עד חצות הספיקו כך להישלח מעל ל-400 הודעות סמס לאנשים, שאותרו כי באו במגע עם חולי קורונה.

נוסח הודעת הסמס שמקבל כל מי שאותר כי בא במגע עם חולה כוללת את התאריך שבו שהה בקרבת החולה והוראה המחייבת אותו להיכנס לבידוד בית באופן מיידי.

לחולי הקורונה נמסר במקביל שנעשה שימוש במידע המתייחס להשלמת החקירה האפידמיולוגית לצורך איתור המגעים שהם קיימו, הפעלת האמצעים הטכנולוגיים-דיגיטליים היא לפי תקנות שעת חירום והמידע ישמש את משרד הבריאות אך ורק למטרה זו ויימחק בתום הצורך.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בידוד,  מלון דן,  חרדים,  סמס,  חקירה אפידימיולוגית,  משרד הבריאות,  קורונה,  מגיפה
תגובות