חדשות

מנהל רמב"ם התנצל על פרשת התרופות שפג תוקפן: "האמינות שלנו נסדקה"

בכנס לעובדים שב וציין ד"ר מיקי הלברטל: "נעשו הרבה תהליכים כדי לוודא ששימוש בתרופות פגות תוקף לא יחזור" | למשפחות החולים האונקולוגים יימסרו שמות התרופות שניתנו להם

פרופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם. צילום: פיוטר פליטר

מנהל המרכז הרפואי רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל, אמר אתמול בכנס שקיים עם עובדי בית החולים ועניינו פרשת התרופות האונקולוגיות שפג תוקפן שניתנו למטופלים בשנים 2017-2016: "האמינות של המטופלים בנו נסדקה. עלינו להתנצל בפניהם". כך מדווח הבוקר (ה') ליאור אל-חי ב-ynet.

לפי הדיווח, אמר ד"ר הלברטל: "כולנו עוברים את אחד האירועים המטלטלים שרמב"ם ידע אי פעם. אירוע שבו נסדק האמון של המטופלים בנו ומשפיע מאוד על התחושות של כולנו ועל עמידות צוות בית החולים. אמינות ושקיפות, זה בסיס ההוויה שלנו... האמינות נפגעה בהרבה מאוד דברים. אין ספק שהדבר המשמעותי ביותר הם המטופלים. הדבר המשמעותי שבאתי לבקש מכם זה לקבל את האמינות חזרה. אני חושב שהדבר המרכזי שאני צריך להגיד פה מעל הבמה, זה התנצלות. להתנצל בפני החולים, בפניכם. בלי שנתנצל, לא נוכל להמשיך הלאה".

בכנס שב וציין ד"ר הלברטל ש"האירוע בבית המרקחת" החל במהלך 2016. "נעשו מאז הרבה תהליכים כדי לוודא ששימוש בתרופות פגות תוקף לא יכול לקרות. מ-2017 לא שמענו עוד על כך. בית החולים בודק שוב את הנושא. בדיקה ראשונית העלתה שנראה שיש דברים בגו".

בהמשך, לפי הדיווח, הודיע ד"ר הלברטל כי נעשים מאמצים לברר את הפרשה בוועדת בדיקה מיוחדת והעניין נמצא בבירור מול משרד הבריאות.

סגן מנהל רמב"ם, ד"ר אבי ויסמן, הוסיף בתשובה לשאלת אחת העובדות: "בימים אלה מוקם מנגנון שיאפשר לתת למשפחות החולים את שמות התרופות פגות התוקף שניתנו להם, כאשר יוגשו בקשה לכך אבל זה ייקח קצת זמן".

נושאים קשורים:  רמב"ם,  ד"ר מיקי הלברטל,  תרופות אונקולוגיות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
13.02.2020, 18:15

אם כל הפרטים לגבי מי שאחראיים לפשע הנתעב הזה יתבררו, ושמותיהם יפורסמו, יש להעניש אותם לא רק באמצעים כספיים, אלא במתן גזרי דין כאלה שיהיו מרתיעים ביותר. זה גם אומר שלילת רשיונות של עיסוק ברפואה . שום פיצוי כספי ושום עונש לא יפצו על הצער ועוגמת הנפש שהפושעים האלה גרמו למשפחות החולים שנפטרו. לחשוב שמדובר באנשי רפואה , האמורים להציל חיים, אך לעומת זאת הם בעצם גרמו להרג אותם חולים- זה מעורר בחילה. אין מספיק מילים על מנת לכתוב מה באמת המחשבה שלנו בנושא מזעזע זה. החברה הישראלית החליטה על התאבדות המונית. המפתיע הוא שדווקא אנשי רפואה הם החלוץ של המחנה הזה.תתביישו לכם!

אנונימי/ת
14.02.2020, 14:21

במילים פשוטות: "אחלה גבר". במילים קצת פחות פשוטות: אדם ערכי בעל מנהיגות ויושרה. חזק ואמץ מיקי!

אנונימי/ת
14.02.2020, 22:34

זה מה שקורה כאשר עסוקים באקרדיטציה: העיסוק בזוטות של דיווחים , רישומים, נוהלים, אמדנים ומה לא- על חשבון המהות.
ולחילופין- יגידו שאילולא האקרדיטציה היה יכול להיות יותר גרוע.

15.02.2020, 08:33

יש בזה משהו, כאשר מאלפים ארגון, וארגון מורכב מבני אנוש, לדווח ולרשום "שקרים לבנים", להוציא נהלים ש"אין הציבור יכול לעמוד בהם" ולהחתים את אותו הציבור כי יעמוד בהם, אזי מתפתחת תרבות של מטרה המקדשת את האמצעים כולל אי אמירת האמת. יטיבו בהנהלת רמב"ם וימשיכו בקו האמיץ והמוסרי (ובעניין זה חריג ומעורר כבוד אמיתי השמור לגיבורים) בו התחיל הדוקטור הלברטל וינצלו את המקרה הקשה להנחלת וקיבוע נורמות-מידות ארגוניות טובות. ממנהל בית החולים ועד אחרון העובדים. בניין "התגליות הביו-רפואיות", המחקר "פורץ הדרך" ושאר ה"קונץ-פטנטים" ימתינו בסבלנות. יש לדבוק באמירת אמת, עבודה מסודרת, יחסי עבודה תקינים, מניעת ניצול והתעמרות, הקמת ארגון מוסרי מחדש. אל תירא ואל תחטא ד"ר הלברטל, התמורה תגיע. שבת שלום !

15.02.2020, 13:03

שיבדקו מה קורה בצה"ל !
ובמיוחד ביחידות שדה .