חדשות

בית החולים לניאדו בנתניה סוגר את המחלקה ההמטולוגית

עקב גירעון בית החולים והירידה המשמעותית בנפח הפעילות, יוקצה למטופלים המטולוגים אגף נפרד במחלקה פנימית על אף החשש להידבקות בזיהומים

בית החולים לניאדו. צילום: דוברות לניאדו

בית החולים לניאדו בנתניה סוגר את המחלקה ההמטולוגית והחולים בלוקמיה, לימפומה, מיאלומה ומחלות דם אחרות יטופלו במחלקה פנימית. בית החולים הבהיר כי תבוצע הפרדה מוחלטת בין חולים אלה למאושפזים האחרים כדי להימנע מזיהומים מסוכנים. כך מדווחת הבוקר (ג') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

בדיווח נמסר כי בית החולים קיבל על כך אישור ממשרד הבריאות והמהלך שיחל מחר (ד') נועד לקצץ בהוצאות עקב גירעונו של בית החולים. עוד נמסר כי אחיות שעבדו במחלקה ההמטולוגית שנסגרה – פוטרו. החולים קיבלו על כך הודעה מוקדמת. אלא שבני משפחותיהם הביעו חשש כי החולים ההמטולוגים עלולים להידבק בזיהומים מסוכנים וכן שבתי חולים אחרים במרחב שבין רמב"ם בחיפה לבילינסון בפתח תקווה לא יוכלו לקלוט אותם עקב עומסים.

מ"לניאדו" נמסר, לפי הדיווח, כי לחולים ההמטולוגים יוקצה אגף נפרד במחלקה פנימית ג' והם ישוכנו בשלושה חדרים במחלקה. "המהלך יבוצע לאחר שיתקבל אישור מהגורמים המוסמכים במשרד הבריאות. נדגיש: המחלקה ההמטולוגית ב'לניאדו' לא נסגרת. יש בה שש מיטות אשפוז ברשיון. בנוסף, מדי יום מגיעים כ-20 חולים לקבלת טיפול במסגרת אשפוז יום. הם ימשיכו לקבל את הטיפול על ידי הצוות הרפואי של המחלקה ההמטולוגית".

עוד ציינו ב"לניאדו" כי "המדיניות הרפואית העולמית, וזו הנהוגה בישראל, היא לבצע טיפולים המטולוגיים במסגרת אשפוזי יום. כתוצאה מכך נפח הפעילות האשפוזית במחלקה קטן משמעותית - ולאור זאת שוכבים במחלקה ההמטולוגית גם חולים פנימיים".

משרד הבריאות מסר: "לא ייעשה כל שינוי ב'לניאדו' ללא אישור מהנהלת משרד הבריאות".

נושאים קשורים:  לניאדו,  מחלקה פנימית,  מחלקה המטולוגית,  המטולוגיה,  זיהומים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.01.2020, 08:12

אין חשש שלא ימצא מקום טיפול לפקידי משרד הבריאות ולחברי הכנסת.רק לקהל פשוטי העם המשלמים 45000 שח לחודש משכורת לחבר כנסת יהיו קשיים.תמיד.