ניתוח לב

שיטות לשימוש נכון בחומר חדש לעצירת דימומים בניתוחי לב: HEMOBLAST

חוקרים סבורים כי HEMOBLAST עוצר דימומים בצורה יעילה ומדגימים את הטכניקות הנכונות לשימוש בו

דימום (אילוסטרציה)
דימום (אילוסטרציה)

ידוע כי סיבוכי דימום לאחר ניתוח קשורים לתוצאים גרועים יותר בניתוחי לב ומעלים את עלות הטיפול הרפואי. ה-HEMOBLAST (המיוצר ע"י חברת Biom'up בליון, צרפת) הינו אבקה מוכנה לשימוש, המסוגלת לעצור דימומים. אבקה זו מורכבת מקולגן שמקורו בחזירים, כונדרויטין סולפט מפרות, והחלבון תרומבין מפלזמה של בני אדם. חומר זה מסוגל ככל הנראה להוריד את שיעורי הדימומים במהלך ניתוח.

מטרת החוקרים הייתה לתאר את הטכניקות לשימוש ב-HEMOBLAST ולהדגים אותן באמצעות תמונות, המציגות את אופן השימוש בו במהלך פרוצדורות קרדיאליות. 24 הפרוצדורות ההתחלתיות בהן נעשה שימוש ב-HEMOBLAST כללו: השתלת LVADי(left ventricular assist device), השתלות ריאה ולב, החלפת מסתם אורטלי, ניתוחי מעקפים ותיקון מסתם מיטרלי.

החוקרים מצאו כי הושגה עצירת דימום בכל המקרים ולא היו אירועים של דלקת במדיאסטנום, זיהומים בסטרנום, תגובות אלרגיות או תמותה במהלך 30 יום לאחר הניתוח.

החוקרים טוענים כי הדיווח שלהם מציג את השיטות הטובות ביותר לשימוש ב-HEMOBLAST. הדיווח כולל אף שימוש בחומר זה כטיפול בדימום במדיאסטנום במהלך ניתוח חוזר, במטופל שנוטל נוגדי טסיות ודימם מהסטרנום בזמן פרוצדורה להכנסת LVAD. לטענת החוקרים, שימוש נכון ב-HEMOBLAST מקנה יכולת עצירת דימום יוצאת מן הכלל.

החוקרים סבורים כי HEMOBLAST, שהינו חומר אבקתי רב מרכיבים המשמש לעצירת דימומים, עוצר דימום באופן מקומי או על פני שטח נרחב. החוקרים הציגו בהצלחה את הטכניקות החשובות לשימוש נכון בחומר, על מנת לעצור דימומים.

מקור: 

Bruckner, B. A. et al. (2019). Journal of Cardiac Surgery. https://doi.org/10.1111/jocs.14171

נושאים קשורים:  ניתוח לב,  קולגן,  אבקה לעצירת דימום,  תרומבין,  מחקרים
תגובות