חדשות

משרד הבריאות פועל נגד חברה שהקפיצה פי 12 מחיר תרופה למחלה נדירה

מנכ"ל המשרד פנה לממונה על התחרות בדרישה לנקוט באמצעי אכיפה מיידיים נגד חברה שהקפיצה מחיר תרופה למחלה גנטית נדירה

תקציב סל התרופות. אילוסטרציה

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, פנה בשבוע שעבר לממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, וביקש שתשתמש בסמכויותיה על פי חוק התחרות הכלכלית "כדי לנקוט באמצעי אכיפה מיידיים" נגד חברת MBI פארמה, נציגתה בישראל של חברת התרופות לדיאנט, שלטענת משרד הבריאות "הקפיצה את מחיר התרופה שלה פי 12 לאחר שרשמה אותה לשימוש בישראל". התרופה נועדה לטפל במחלה הגנטית הנדירה CTX. "לדיאנט" היא הספקית היחידה של תרופה זו בארץ, כך מדווחת הבוקר (ב') רוני לינדר ב"דה מרקר".

חברת MBI מסרה בתגובתה: "לצערנו, מרבית המידע שבמכתב מנכ"ל משרד הבריאות איננו מדויק. המחיר המונח על שולחן ועדת סל  התרופות הוא הנמוך ביותר מבין כל מדינות ה-OECD ונמוך במידה רבה מהסכום שצוין במכתב. לדיאנט היא התרופה הרשומה היחידה שנבדקה ומיועדת לחולי CTX ועומדת בכל הדרישות הרגולטוריות בישראל ובאירופה. הנסיונות לייבא תחליפים נסיוניים שמעולם לא נבדקו הוכחו כפוגעים בחולים ובמצבם. חברת MBI ניהלה קשר רציף עם משרד הבריאות בנושא עלות הטיפול והשיגה אישור למחיר חריג מהחברה האיטלקית כדי לאפשר לחולים לקבל את הטיפול לו הם זכאים".

בדיווח נמסר כי בר סימן טוב טוען שהקפצת מחיר התרופה היא "הפרה בוטה של חוק התחרות הכלכלית" ואין לה הצדקה מהותית.

התרופה לדיאנט נועדה לטיפול במחלת CTX המתבטאת בהצטברות בלתי תקינה של כולסטרול ומשקעים שומניים אחרים ברקמות הגוף. בישראל כ-50 חולים במחלה זו. רובם מבוטחי ה"כללית". התרופה נרשמה בארץ באוקטובר 2017. בדיווח נמסר כי עתה דורשת החברה עבור קופסה אחת של תכשיר זה 58 אלף שקל.

נושאים קשורים:  לדיאנט,  מחלת CTX,  מחלה גנטית,  מחלה נדירה,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות