חדשות

ב"איכילוב" ישיקו את קהילת הסימולציה הרפואית בישראל

בשבוע הבא ייערך במ.ט.ס - המרכז לטכנולוגיה וסימולציה בתל אביב כנס לאנשי סימולציות רפואיות מהמגזר הממשלתי, הציבורי והצבאי שיתנסו במודלים חדישים ובסדנאות מעשיות בתחום

סדנה חווייתית במרכז לסימולציה מ.ט.ס ב"איכילוב". צילום: דוברות בית החולים

עם התרחבות והקמת מרכזי סימולציה חדשים בישראל, יתקיים בשבוע הבא (ג', 24.12) כנס המיועד לאנשי סימולציות רפואיות מהמגזר הממשלתי, הציבורי, הצבאי והפרטי. הכנס ייערך בבית החולים איכילוב בתל אביב במטרה לקדם את קהילת הסימולציות הרפואיות בישראל ולפתוח בכך מסורת שתאפשר לחברי הקהילה להכיר עמיתים, לשתף בידע, להתנסות במודלים חדישים, לרכוש מיומנויות מקצועיות בסדנאות מעשיות וללמוד ממומחים מובילים בעלי שם עולמי.

בפתיחת הכנס ישיק מנהל המרכז הרפואי תל אביב, פרופ' רוני גמזו, את קהילת הסימולציה הרפואית בישראל ובהמשכו תרצה פרופ' תלמה הנדל בנושא "ממשק מוח-סימולציה" וייערך פאנל מומחים בהשתתפות פרופ' אמיתי זיו, פרופ' רוני טפר, פרופ' קרולין וייניגר, ד"ר אורלי ויינשטיין וד"ר דניאל טרוצקי.

כמו כן, יתקיימו סדנאות חווייתיות בנושאים: מציאות מדומה, מיומנויות תקשורת, מיינדפולנס, אימון סימולטיבי לשיפור שמירה עצמית של מטפלים במפגשים של בשורה מרה, התנסות ועקרונות סימולציה עם שחקנים (תיאטרון "פלייבק החבר'ה מאיכילוב"), חדשנות תלת מימדית ברפואה, ועוד.

נטע פור אייזנברג, מנהלת מ.ט.ס - המרכז לטכנולוגיה וסימולציה. "הפעילות מאפשרת פחות חשיפה של מטופלים להתנסות של 'טירונים' ולסכנות"

נטע פור אייזנברג, מנהלת מ.ט.ס - המרכז לטכנולוגיה וסימולציה ב"איכילוב", מסרה לקראת הכנס כי "בסימולציה איכותית מתרחש תהליך למידה משמעותי שמעלה את המודעות של הלומד לפרטים, לשלבים, לפעולות ולאופן קבלת ההחלטות המרכיבים את התהליכים שבהם הוא משתתף. למידה כזו מרחיבה את מודעות המתאמן לאפשרויות הבחירה הקיימות בתוך תהליך העבודה, מחזקת את תחושת השליטה שלו בסיטואציה ומעודדת אותו לקחת אחריות על אופן התנהלותו ועל תוצאותיה".

לדברי פור אייזנברג, "ללמידה סימולטיבית בעולם הרפואה יתרונות ברורים: היכולת להתנסות חוזרת מותאמת ליכולות ולקצב הלמידה של המתאמן, עד הגעתו לרמת המיומנות הנדרשת ולשיפור בתחושת הביטחון, טרם הקשר עם המטופל. כמו כן, סימולציה מעניקה סביבה בטוחה שבה ניתן להביע חשש, לשאול שאלות ולהתעמק בסיטואציות מורכבות, סביבה שבה טעויות הופכות להזדמנויות ללמידה ומאפשרת פחות חשיפה של מטופלים להתנסות של 'טירונים' ולסכנות".

מ.ט.ס - המרכז לטכנולוגיה וסימולציה ב"איכילוב", בנוי כמרכז למידה חווייתי המדמה בית חולים בשטח של כ-500 מ"ר. בבית חולים זה מגוון חדרים מותאמים לצרכים ולפרוצדורות רפואיות, ציוד רפואי אותנטי, בובות סימולציה מתוחכמות, שחקנים, מערכות צילום ושמע מהמתקדמות בתחום, המאפשרים תרגול ואימונים המדמים מצבי טיפול מורכבים בסביבת למידה המתנהלת באופן הקרוב ביותר להתנהלות בסיטואציות אמת.

בין התחומים שבהם מתקיימות הכשרות במ.ט.ס: רפואה דחופה, רפואה פנימית, נשים, כירורגיה, הרדמה, פגים, רפואה דחופה ילדים, אולטרסאונד, מיומנויות תקשורת, המטפל כאדם, טיפול ממוקד מטופל ועוד. ב מ.ט.ס מוזמנים להתאמן צוותים ממוסדות רפואיים בארץ ובעולם: רופאים בכל שלבי ההכשרה וכן לאחר ההתמחות, אחיות, עוזרי רופא, מקצועות פארא-רפואיים, מקצועות הבריאות, נותני שירות רפואי.

לתוכניית הכנס - לחץ כאן

נושאים קשורים:  סימולציה,  פרופ' רוני גמזו,  איכילוב,  כנס,  חדשות
תגובות
18.12.2019, 19:52

מכובדיי, האין אחד כזה בדיוק בבית החולים על שם חיים שיבא? (מסר שמו דומני). מערכת הבריאות הקורסת בישראל הפכה מעין לונה-פארק של צעצועים ושעשועים ושאר ריאליטי. עורו אחיי! קומו, התנערו וגשו לטפל בחולים הזקוקים לכם נואשות. שבענו כנסים, שבענו מצגות, שבענו pseudo innovation שהרי המלך הוא עירום!!!

19.12.2019, 10:13

צודק. גם תחום הרשומות הרפואיות מקרטע. מדברים המון וכלום לא זז. רופא בבית חולים אחד לא רואה רשומות מבית חולים אחר ושניהם לא רואים תיק חולה קופ"ח.

אנונימי/ת
19.12.2019, 10:45

דווקא את תיק קופ"ח ניתן לראות (לחולה מאושפז) ואף חובה לבדוק.

אנונימי/ת
19.12.2019, 18:01

מסכימה עם כל מילה. עד מתי יעשו את העיקר לתפל?