חדשות

מנהל "פדה-פוריה": "תושבי הצפון חולים יותר וסובלים ממגיפת השמנה ועישון"

ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי שליד טבריה, הציג את פערי הבריאות בצפון לחניכי המכללה לביטחון לאומי בצפון הארץ

ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה. "בצפון הארץ תוחלת החיים נמוכה יותר בהשוואה למרכז" (צילום: יח"צ)

"האוכלוסיה בצפון הארץ חולה יותר. יש כאן מגיפת השמנה ומגיפת עישון ומערכת הבריאות באזור הזה חייבת לתקן פערים שנצברו במשך שנים ארוכות. לשם כך חובה לחזק את מערכת הבריאות הציבורית כאן". כך אמר מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה, ד"ר ארז און, בפגישה סגורה שקיים עם חניכי המכללה לביטחון לאומי בנוכחות בכירים ממערכת הביטחון, שהגיעו כדי לשמוע ממקור ראשון על הפערים איתם מתמודדת מערכת הבריאות בצפון.

ד"ר און הציג לפני האורחים את הפעילות המבוצעת במרכז הרפואי שמטרתה ממוקדת בצמצום הפערים בבריאות: "אנחנו עובדים כאן קשה כדי שיהיה פה מענה רפואי רחב. המרכז הרפואי פדה-פוריה הוא חלק מהקהילה האזרחית החיה בצפון והמשימה שלנו היא לשפר את שירותי הרפואה לתושבים ולצמצם ככל שניתן את הפערים האדירים הקיימים בכל מדדי הבריאות".

בהמשך אמר עוד ד"ר און: "יש קשר ישיר בין בריאות לבין מצב סוציואקונומי נמוך ובין בריאות לרמת ההשכלה. במדינת ישראל תוחלת החיים היא מהגבוהות בעולם, אבל בצפון הארץ תוחלת החיים נמוכה יותר בהשוואה למרכז. את הפערים שנצברו במשך שנים ארוכות חשוב לסגור, וזאת על ידי חיזוק מערכת הבריאות הציבורית הפועלת כאן".

נושאים קשורים:  ד"ר ארז און,  פריפריה,  עישון,  השמנה,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
אנונימי/ת
16.12.2019, 20:31

חיזוק מערכת הבריאות הציבורית באוכלוסיה המוחלשת בצפון צריך לכלול בראש ובראשונה את מערך העובדים הסוציאליים הקורס תחת העומס.