טאדאלאפיל

טיפול עם ארגינין-L וטאדאלאפיל במטופלים עם סוכרת הסובלים מחוסר תפקוד זקפתי

מחקר מצא כי במטופלים עם סוכרת הוספת טיפול יומי עם ארגינין-L לטיפול עם טאדאלאפיל מניב תוצאות טובות יותר בתפקוד הזקפתי וברמות הטסטוסטרון בסרום, לעומת הטיפול עם כל תרופה בנפרד

גבר, אין אונות (צילום: אילוסטרציה)
גבר, אין אונות (צילום: אילוסטרציה)

חוסר תפקוד זקפתי הינה בעיה שכיחה בקרב גברים עם סוכרת. קיימים טיפולים רבים המניבים תגובות שונות. מחקר בדק את ההשפעה של טיפול יומי עם ארגינין-L פומי בשילוב עם טאדאלאפיל, בגברים עם סוכרת וחוסר תפקוד זקפתי ברמה קלה עד בינונית.

מחקר רנדומלי, מבוקר בסמיות כפולה, נערך בהשתתפות 108 גברים הסובלים מסוכרת. כל מטופל הוערך על ידי היסטוריה רפואית ומינית, שאלון ה-International Index of Erectile Function עם 5 סעיפים, בדיקת אולטרסאונד דופלר של כלי הדם בפין (Pharmaco-Penile Duplex Ultrasonography) ורמות טסטוסטרון בסרום. התוצא העיקרי שנבדק היה שיפור בשאלון ה-International Index of Erectile Function, ברמות הטסטוסטרון ובתוצאות בדיקת האולטרסאונד דופלר של כלי הדם בפין.

תוצאות המחקר הדגימו כי התפקוד הזקפתי השתפר משמעותית בכל המטופלים לאחר הטיפול בהשוואה לרמת הבסיס ולאינבו (P<0.001). מטופלים שקיבלו את שתי התרופות הראו שיפור משמעותי בהשוואה לאלו שטופלו עם תרופה אחת, כפי שהוערך על ידי הציון בשאלון ה-International Index of Erectile Function ורמת הטסטוסטרון הכוללת (P<0.001). תוצאות בדיקת האולטרסאונד דופלר של כלי הדם בפין הראו הבדלים לא משמעותיים, בין המטופלים שטופלו עם שתי התרופות לבין המטופלים שטופלו בכל אחת מהתרופות בנפרד.

מסקנת החוקרים הייתה כי טיפול יומי עם ארגינין-L ביחד עם טאדאלאפיל מעלה משמעותית את תוצאות שאלון ה-International Index of Erectile Fnction ואת רמות הטסטוסטרון הכוללות. זאת בהשוואה לכל תרופה בנפרד, במטופלים עם סוכרת הסובלים מחוסר תפקוד זקפתי. לא נצפו הבדלים משמעותיים בממצאי בדיקות האולטרסאונד דופלר של כלי הדם בפין.

מקור: 

El Taieb M. et al. (2019) The Journal of Sexual Medicine. 16, 1390

נושאים קשורים:  טאדאלאפיל,  ארגינין-L,  חוסר תפקוד זקפתי,  אין אונות,  טסטוסטרון,  סוכרת,  מחקרים
תגובות