חדשות

משרד הבריאות הציג מתווה לפתרון בעיית המרכז הגריאטרי בראשון לציון

על פי המתווה, 30 מיליון שקל - סכום התביעה שאותו תובעת עיריית ראשון לציון - יופנה להשקעה בבינוי ולהקמת מחלקות במוסד הגריאטרי הנמצא בסכנת סגירה

משתתפי הפגישה שנערכה בלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: משרד הבריאות

הנהלת משרד הבריאות הציגה אתמול (ב') מתווה לפתרון הבעיה שנוצרה עקב מצבו של המרכז הגריאטרי בראשון לציון, סכנת סגירתו והיעדר טיפול לשוהים בו.

בפגישה שנערכה בלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ובה השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים ד״ר אורלי וויינשטיין ונציגי משפחות המטופלים במרכז הגריאטרי ראשון לציון וכן ח"כ מירב כהן, הוצג המתווה לפתרון האפשרי לבעיה שנוצרה. סגן השר שב על הבטחתו שכל מטופל שירצה להישאר במקום יוכל לעשות כן.

בישיבת עבודה שערך מנכ"ל משרד הבריאות עם ח"כ חיים כץ, לשעבר שר הרווחה, וראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך והצוותים המקצועיים בעיריית ראשון לציון, נדונו דרכים למציאת פתרון למוסד הגריאטרי.

על פי המתווה שהציג משרד הבריאות: עירית ראשון לציון תוותר על התביעות שלה כלפי המוסד וסכום של 30 מיליון שקל שהיא תובעת יושקע בבינוי במקום ובמחלקות חדשות, כך שהיקף המחלקות יגדל ויעמוד על ארבע. זאת, בכפוף לכך שדמי השימוש השנתיים בקרקע לא יעלו על 1.5 מיליון שקל. משרד הבריאות הבהיר בפגישה זו כי הוא מצפה מעיריית ראשון לציון לאשר את המתווה ולקדמו לכדי חתימה על הסכם למען המטופלים ומשפחותיהם.

ליצמן אמר: "המחויבות שלנו לשוהים הסיעודיים איננה מוטלת בספק. לא נאפשר פגיעה בבריאותו, במצבו, בעתידו ובכבודו של אף אחד מן השוהים במקום. בין הקשישים ניצולי שואה ומצבם נוגע לליבנו. נגן עליהם בכל דרך. כל משפחה שתרצה להישאר במקום - נכבד את הבקשה".

נושאים קשורים:  המוסד הגריאטרי ראשון לציון,  עיריית ראשון לציון,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  חדשות,  ניצולי שואה
תגובות