פודקאסט

גיל המעבר – מה חדש?

מרבית הנשים בגיל המעבר סובלות בשקט מתסמינים הפוגעים באיכות חייהן. פרק חדש של Doctalk, בהשתתפות ד״ר מרב פרייברג וד"ר נועה חובב, דן בתסמיני גיל המעבר והשלכותיהם ובמגוון אפשרויות הטיפול

03.12.2019, 15:00

גיל המעבר הוא שלב בחייה של האישה, בו עלולים להופיע תסמינים הפוגעים באיכות החיים. מרבית הנשים סובלות בשקט ואינן מחפשות סיוע רפואי כדי להתגבר על התסמינים. הנשים שכן פונות לרופא מחפשות טיפול ומענה לסבלן. טיפול הורמונלי חלופי הוא דרך יעילה לטיפול בתסמינים השונים, אך ישנן נשים שאינן רוצות או אינן יכולות לקבל טיפול זה, לנשים אלה ניתן להציע טיפול תרופתי חלופי.

פרק חדש של Doctalk, בהשתתפות ד״ר מרב פרייברג, גינקולוגית וחברה בוועד לחוג גיל המעבר, וד"ר נועה חובב, רופאת משפחה ומנהלת מרפאת גיל המעבר, דן בתסמיני גיל המעבר והשלכותיהם ובמגוון אפשרויות הטיפול.

רוב הנשים הבריאות יגיע למנופאוזה סביב גיל 50. בתקופה זו הן עשויות לסבול ממגוון רחב של תסמינים, והמטרידים שבהם הם התסמינים הווזומוטוריים והווגינלים. תסמינים אלה עשויים לפגוע באיכות חייהן של נשים רבות, אך לפי ד"ר פרייברג נשים רבות נמנעות משיחה עם הרופא שלהן בנושאים אלה.

תסמיני גיל המעבר אמנם אינם מסכני חיים, אולם הם עשויים לפגוע באיכות חייה של האישה. במרבית המקרים, טיפול הורמונלי חלופי הוא טיפול הבחירה בתסמינים ובתחלואה המאוחרת. עם זאת, חלק גדול מהנשים חוששות מטיפול הורמונלי או שאינן מתאימות לטיפול כזה. בסקר שביצע ״החוג לגיל המעבר״ נמצא כי בין השנים 2008 ו-2018 לא היה שינוי באחוז הנשים שסובל מתסמיני גיל המעבר ומטופל בהורמונים. לדברי ד״ר פרייברג "יש ביקורת על הקהילה הרפואית - אנחנו צריכים לייעץ אבל לא לומר לאישה מה לעשות, ישנן אלטרנטיבות טיפול נוספות וחשוב לחשוף את הנשים למגוון האפשרויות".

לצד הטיפול ההורמונלי המסורתי ניתן כיום להמליץ למטופלות על מגוון תרופות לא הורמונליות העשויות להקל את תסמיני גיל המעבר. בין תרופות אלה ניתן למצוא תרופה ללא הורמונים (Cimidona) להפחתת תסמיני גיל המעבר, שמגובה במחקרים קליניים, רשומה בארץ תחת התוויה זו ובעלת ניסיון בעולם כבר משנת 2005 וכן, תרופות נוגדות דיכאון (התוויה לא רשומה בישראל).

בפרק חדש של Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל, ד״ר נועה חובב, רופאת משפחה ומנהלת מרפאת גיל המעבר, וד"ר מרב פרייברג, גינקולוגית וחברה בוועד לחוג גיל המעבר, משוחחות עם מאיה רונן על אסטרטגיות הטיפול והדרכים בהן ניתן לסייע לנשים הסובלות מתסמיני גיל המעבר – לסבול בשקט זה לא לגיל שלהן!

*סימידונה מאושרת בישראל במינון של 6.5 מג'. המינון של 13 מג' נמצא בהליך רישום

לו"ז האזנה:
(3:31) מודעות וחשיבות הנושא בקרב רופאים ומטופלות
(7:15) התהליך הורמנלי
(09:18) תסמינים
(19:00) אבחון וטיפול
(27:17) סיפורי מקרה
(37:28) אפשרויות הטיפול

האזנה נעימה!
לכל הפרקים של Doctalk

הפרק בחסות חברת רפא

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  doctalk,  גיל המעבר,  ד"ר מרב פרייברג,  ד"ר נועה חובב
תגובות