חדשות

מספר החולים ממחלת הריאות הקטלנית בארה"ב עלה ל-2,051

כל החולים אושפזו עם פגיעות קשות בריאות בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות | מספר מקרי המוות בארה"ב בעקבות מחלת המאיידים עלה ל-39

שימוש בסיגריה אלקטרונית. כ-70% מהחולים במחלת ריאות קשה הם גברים. צילום אילוסטרציה

מניין החולים בארה"ב במחלת הריאות החמורה הנקשרת לשימוש בסיגריות האיוד האלקטרוניות עלה ל-2051 ב-49 ממדינות ארה"ב. אין עד כה אפילו מקרה אחד במדינה אחת בלבד – אלסקה. מספר החולים שמתו בעקבות המחלה עלה ל-39, לפי הדיווח השבועי של ה-CDC. הנתונים מעודכנים ל-5 בנובמבר.

בדיווח נמסר כי במעבדות ה-CDC נבדקו דגימות של נוזלי ריאות (bronchoalveolar lavage (BAL) fluid) מ-29 מהחולים שהגיעו מעשר מדינות ובכולם נמצא לראשונה, לפי ההודעה הרשמית, עקבות של Vitamin E acetate – חומר שהוסיפו אותו לתרכובת שבמחסניות האיוד. בהודעה הרשמית נמסר כי זו הפעם הראשונה שיש אימות להימצאות חומר כימי זה בדגימות הביולוגיות. עוד נמצא כי ב-82% מהמחסניות נמצא גם THC, החומר הפעיל במריחואנה (קנאביס) וב-62% ניקוטין.

בדיווח נוסף של ה-CDC נמסר כי עוד מקרי מוות כתוצאה משימוש בסיגריות האיוד האלקטרוניות נמצאים בחקירה. הגיל החציוני של החולים הוא 53. מבין 1,378 מהם, 70% הם גברים. 79% מתחת לגיל 35. 867 מהחולים שתוחקרו דיווחו כי השתמשו בסיגריות אלקטרוניות לפחות שלושה חודשים בטרם הופיעו תסמיני המחלה.

נושאים קשורים:  מחלת המאיידים,  סיגריה אלקטרונית,  THC,  ריאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
23.02.2022, 17:38

הסיגריות בארץ רק עם ניקוטין..סיגריה אלקטרונית לא משנה מצב רוח או תודעה..הנושא על הפרק בארהב.