חדשות

מתה דיילת "אל-על" שנדבקה בחצבת ומחלתה הסתבכה

הדיילת נפטרה כחמישה חודשים לאחר שאושפזה במצב קשה וסבלה מאחד מסיבוכיה הקשים ביותר של המחלה - מנינגואנצפליטיס

מטוס חברת אל-על בנתב"ג. צילום: שאטרסטוק

כחמישה חודשים אחרי שאושפזה במצב קשה ואף היתה שקועה בתרדמת, נקבע אתמול (ג') מותה של רותם אמיתי, דיילת "אל-על", בת 43, אם לשלושה ילדים, שנדבקה בנגיף החצבת וחל סיבוך קשה במצבה. הדיילת טופלה תחילה בבית החולים מאיר בכפר סבא, בהמשך טופלה בבית לוינשטיין ברעננה ואחר כך גם בבילינסון בפתח תקווה.

הדיילת אושפזה בחודש אפריל מאחר שסבלה מכשל נשימתי והיתה בחוסר הכרה. חרף הטיפול האינטנסיבי שקיבלה, מצבה רק החמיר. בירור העלה כי הדיילת נחשפה לנגיף החצבת במהלך טיסת "אל-על" 002 שיצאה מנמל התעופה קנדי בניו יורק ב-26 במרץ השנה ונחתה בנתב"ג למחרת.

כלל תסמיני החצבת הופיעו אצלה רק לאחר ששבה לישראל, מצבה הלך והידרדר והיא טופלה ביחידה לטיפול נמרץ ושהתה בחדר בידוד כדי לא להדביק מאושפזים נוספים. במהלך אשפוזה הראה CT מוח כי היא סובלת מאחד מסיבוכיה הקשים ביותר של מחלת החצבת - פגיעה מוחית נרחבת – מנינגואנצפליטיס - שהתפשטה.

בירור נוסף העלה כי הדיילת חוסנה בעבר במנת חיסון אחת בלבד נגד חצבת, במקום שתיים הנדרשות להגנה מירבית המחלה. בעקבות המקרה הורתה הנהלת החברה לכל דיילי האוויר לקבל חיסון מלא נגד חצבת.

עם פרסום דבר מותה של הדיילת באמצעי התקשורת השונים, פרסמה החברה הודעת אבל: "חברת אל-על מרכינה ראש עם מותה של חברת צוות דיילי האוויר. לאחר היוודע המקרה, החברה פעלה לחיסון צוותי האוויר שלה ותמשיך לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החברה משתתפת בצערה העמוק של המשפחה ותמשיך ללוותה".

בשבוע שעבר דווח על ירידה ביותר מ-50% בתחלואה בחצבת בחודשיים האחרונים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מגמת הירידה בתחלואה היא גם ביחס לחורף.

ביוני השנה דווח על 53 מקרי חצבת לעומת 73 בשנה שעברה. ביולי חלו  13 לעומת 73 ביולי 2018. באפריל ומאי השנה חלו כ-350 בחצבת ומאז מרץ 2018 היו בישראל 4,305 מקרי חצבת מאובחנים ומאומתים, מהם במחוז ירושלים – 2,272, בתל אביב - 431 ובצפת - 380 מקרים. מאז ינואר השנה מספר החולים בישראל נכון לתחילת השבוע: 1,165.

נושאים קשורים:  "אל-על",  חצבת,  דיילות,  חיסון נגד חצבת,  מנינגואנצפליטיס,  מוות,  חדשות
תגובות