חדשות

משרד הבריאות העניש יבואנית תרופות שהקפיצה פי 6 מחיר תרופה למחלה נדירה

"דה מרקר": מנכ"ל המשרד התיר לקופות החולים כללית ולאומית לרכוש עבור כ-30 חולי CTX תרופה אחרת שאינה רשומה בישראל אך הוגדרה כמתחרה וזולה פי כמה

תרופות. אילוסטרציה

משרד הבריאות הודיע בשבוע שעבר לקופות החולים כללית ולאומית כי באופן חריג יאפשר להן לייבא מחו"ל תרופה חלופית וזולה יותר לטיפול בקבוצת חולים קטנה מאוד, הגם שהתרופה עדיין איננה רשומה בישראל. כך דווח אתמול (ד') ב"דה מרקר" בכתבה של רוני לינדר. בדיווח נמסר כי "המהלך נועד לבלום הפקעת מחירי התרופות למחלות קשות ונעשה כנגד חברה שהקפיצה את מחירה של תרופה אחת לאחר שרשמה אותה בישראל".זו הפעם הראשונה שמנכ"ל משרד הבריאות הפעיל סמכותו ומאפשר לייבא תכשיר שאיננו רשום בישראל. שתי התרופות נועדו לטיפול במחלה הגנטית הנדירה CTX המתבטאת בהצטברות כולסטרול ומשקעים שומניים אחרים ברקמות הגוף.

בישראל כ-30 חולי CTX, רובם מבוטחי ה"כללית". התרופות עבורם הובאו עד לפני שנים אחדות ביבוא מקביל: קסנבילוקס של חברת לדיאנט האיטלקית וצ'ינו של "פוג'ימוטו" היפנית. בדיווח נמסר כי קסנבילוקס נרכשה קודם לכן בכ-8,000 שקל לחפיסה בת 100 כדורים, וצ'ינו בכ-3,800 שקל. שתי התרופות לא נכנסו לסל התרופות.

נושאים קשורים:  מחלת CTX,  מחלה גנטית,  יוקר התרופות,  ועדת סל התרופות,  חדשות,  משרד הבריאות,  מחלות נדירות,  שירותי בריאות כללית
תגובות
אנונימי/ת
28.06.2019, 11:18

ישר כח גדול למנכל
עכשיו צריך לשלול מהחברה את רישיון היבוא

יפה יפה אבל לא מספיק.
לשלול להם את רישיון היב7א ואת הזכות למכור בארץ

אנונימי/ת
29.06.2019, 11:43

רק ניתוק הקשר המושחת של רופאים עם חברות הפארמה יאפשר למשרד הבריאות להוריד את מחירי התרופות, מבלי שאחרי כל החלטה דומה יתייצבו "מומחים" מטעם, שיסבירו לציבור מדוע חיוני להמשיך ולהשתמש בתרופה זו או אחרת שמחירה מופקע.
אנחנו נקבל גם המון "אינפורמציה " לגבי חשיבותה של התרופה והתועלת שהחברה מביאה לציבור, ולכן אסור לפגוע בה.

אנונימי/ת
29.06.2019, 13:27

שלא לדבר על טקטיקות המכירה הבזויות שלהם !! תועמלנית שמבקשת להצטלם עם רופא "כדי להראות לבנות במשרד"??
להראות מה בדיוק??
שיצרת "קשר אישי" עם הלקוח (שבסה"כ היה מנומס והסכים רק מפני שהיא החזיקה את הארנק שמשלם את המסעדה.?...)
פשוט בושה שאין לתאר.
בזוי וירוד עד מאד