חדשות

הפנימיות ב"הלל יפה" ישבתו היום במחאה על אירוע אלימות נגד צוות רפואי

בני משפחתו של מאושפז במחלקה פנימית בבית החולים בחדרה התפרעו, קיללו את הצוות הרפואי, תקפו רופאה ואחיות והשליכו עליהם חפצים | יו"ר האיגוד לרפואה פנימית: "לצפיפות במחלקות הפנימיות יש מחיר כבד"

תחנת האחיות בפנימית ד' החדשה (צילום: דוברות בי"ח הלל יפה)
תחנת האחיות במחלקה פנימית ב"הלל יפה". צילום: דוברות בית החולים

הצוותים הרפואיים יחד שאר בעלי התפקידים במחלקות הפנימיות במרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה יושבתו היום (ה') למשך שעתיים, מ-8:30 בבוקר, כמחאה על אירוע אלימות שהתרחש אתמול באחת המחלקות.

בני משפחתו של מטופל המאושפז במחלקה פנימית כבר זמן ניכר התפרעו, קיללו את אנשי הצוות הרפואי, תקפו רופאה ואחיות ובין השאר השליכו עליהם חפצים. בני המשפחה, המוכרים במזגם הסוער ופוקדים לעתים קרובות את המטופל, התרעמו על הטיפול. אנשי הביטחון שהוזעקו השתלטו עליהם. המשטרה לא עורבה באירוע.

הנהלת המרכז הרפואי הלל יפה מסרה: "אנחנו מגנים בתוקף כל אירוע אלימות מכל סוג וצורה שהוא כלפי הצוות המטפל".

על רקע החלטת בית החולים להשבית את המחלקות הפנימיות במחאה על אירוע האלימות שהתרחש במחלקה פנימית ב', אמר פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית: "לצפיפות הבלתי אנושית ולעומסים הכבדים לאורך כל ימות השנה במחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל יש מחיר כבד, ומי שחושב אחרת - טועה ומטעה".

לדבריו, "פנימית ב' ב'הלל יפה' עמוסה מאוד, כמו 109 המחלקות הפנימיות האחרות בבתי החולים בארץ, הרבה מעל הסביר וההגיוני. מצב שבו במחלקה מאושפזים 51 חולים כאשר התקן הרשמי שלה הוא 36 מיטות אשפוז בלבד, עם חמישה מאושפזים בבידוד ואחרים שמאושפזים בלית ברירה במחלקה, במקום בטיפול נמרץ מפאת חוסר מקום, ומחייבים השגחה צמודה ומוקפדת במיוחד - מצב זה אינו סביר ואינו מקובל בשום קנה מידה. הצוות הרפואי מצומצם מדי וערוך לטפל לכל היותר ב-36 חולים, כמספר מיטות התקן.

פרופ' אליס הצביע על כך שהאחות האחראית במחלקה הותקפה על רקע חוסר היכולת לתת מענה בו זמני לעשרות החולים במחלקה, ואומר: "זוהי קריסת המערכת, המהווה כר פורה לאלימות מצד החולים ומשפחותיהם, המגלים לא אחת חוסר סובלנות לתנאים הקשים שבהם אנו עובדים - רופאים, אחיות וצוות פארא רפואי. מי יכול לערוב לכך שגם בפעם הבאה כשאחיות בפנימית ב' ב'הלל יפה', או בשאר המחלקות הפנימיות בארץ, תתעכבנה בטיפול למאושפזים מפאת העומס, לא יתרחש מקרה אלימות נוסף, כמו זה שהתרחש אתמול בהלל יפה?".

אליס הדגיש: "שיהיה ברור, מעבר לזיהומים נרכשים בשל הצפיפות,
מעבר לטיפול רפואי לא מכבד לחולים שלנו, הצוותים במחלקות נתונים בכל רגע נתון לגילויי אלימות מכוערת.

"אנחנו מקווים שמשרדי הבריאות והאוצר יקדמו במהירות את מסקנות הוועדה לשיקום הרפואה הפנימית, שמתגבשות בימים אלה ומטרתן לשפר דרמטית את אפשרות הטיפול האנושי באזרחי המדינה", סיכם פרופ' אליס.

נושאים קשורים:  בית החולים הלל יפה,  פרופ' אבישי אליס,  עומס בבתי החולים,  אלימות כלפי צוות רפואי,  חדשות,  שביתה
תגובות

לכאורה הכעס הראשוני מצדיק השבתה של מערכת בריאות או בי"ח, בה תלויים חייהם ובריאותם של בלתי מעורבים רבים, אשר נפגעים מהשבתה זו.מאידך מחולל האלימות לא נענש או שנענש באופן מגוחך בדרך כלל. למעשה מוסדות המדינה בכל הרמות הם אלו שמפקירים את חיי העובדים בבתי החולים ואותם יש להעניש ללא חשש.
את שר הבריאות ושלוחיו.את ראש הממשלה חברי הכנסת והשרים, ואת השופטים המקלים בעונשם של העבריינים. ובכן, הצעתי איננה רק תיאורתית אלא מעשית.
בתור התחלה יש להתארגן היטב יחד עם הסיעוד ועובדי המשק למנוע הענקת שירותי VIP ללא תור לכל מי שיסומן כמונע טיפול רדיקאלי באלימות או כאדיש לאלימות כלפי עובדי הרפואה.(ראש הממשלה, חכי"ם, שרים, שר הבריאות בפרט ושופטים).
לא לפחד. ידע כל נושא משרה רמה אשר ביכולתו להשפיע כי יחס הVIP שלו ובפרט הטיפול בלי תור תלוי בפועלו נגד האלימות כלפי צוותים רפואיים. יש גם לצאת מתבנית החשיבה החולנית וחסרת ההיגיון על פיה ענישה קולקטיבית של בלתי מעורבים תמימים הזקוקים לעזרה רפואית תפתור את נגע האלימות כלפי צוותים רפואיים.
זה בטח לא יקרה ולכן יש להפסיק עם ההשבתות ולעבור לטיפול פרטני "גנטי" "מולקולרי" למיגור האלימות נגד צוותי רפואה. זכרו שלמצב יש אחראיים ובהם יש לטפל...ללא חשש,ללא התייפיפות נפש.

אנונימי/ת
17.05.2019, 12:03

הר"י. קודם תדאגו לרופאים. לשם כך אתם קיימים.
אח"כ לקידומכם האישי הפוליטי ולחגיגות על חשבון מיסי חבר של 75 מליון ₪ בשנה. כן,
75,000,000₪!!! מה אנחנו רואים מזה? פרסום אישי ופופוליזם עם סיסמאות כמו "די לאלימות נגד צוותים רפואיים".
מה בעצם עשיתם בנושא? מס שפתיים. הקמתם עוד וועדה, שביתה של שעה., אכלתם ארוחות דשנות.
איך אתם בכלל מייצגים את האינטרסים של הרופאים ולא את האינטרסים של משרד הבריאות ושל מערכת הבריאות?
איך אתם דואגים לכבוד הרופאים שנרמס והולך ומתדרדר מיום ליום ולראייה התגברות האלימות!
האם דם הרופאים הפקר?
האם לשכת עורכי הדין או רואי החשבון היו מסכימים שירמסו אותם ואת כבודם יום אחרי יום בכל אמצעי התקשורת?
1 האם הר"י מסובבת את הראש או שותקת לאור השתלחות חסרת הרסן של הציבור הקורא
לנו " נוכלים"?
בבקשה ממכם חברי הר"י ויושב ראש ההסתדרות הרפואית בישראל ויו"ר ההסתדרות הרפואית העולמית תבצעו את העבודה שלכם! לשם כך נבחרתם על ידי הרופאים!