חדשות

התלונות על הפרוטקציות של ליצמן ואנשי לשכתו ייבדקו על ידי היועמ"ש

תיבחן אפשרות להוצאת פניות הציבור מידי עוזריו של סגן שר הבריאות והעברתן לגורמי מקצוע במשרד | ליצמן: "התנועה לאיכות השלטון מנסה להפוך את נוהג פניות הציבור לעזרה לעבירה על החוק"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפרקטיקה של פנייה ישירה של אזרחים לאנשי לשכת סגן שר הבריאות כדי להקדים תור, להשיג פתרונות לבעיות אישיות ולעקוף את הביורוקרטיה תגיע בסוף החודש לדיון בהשתתפות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי והיועצים המשפטיים של משרדי הבריאות, המשפטים ונציבות שירות המדינה. בין השאר תיבחן האפשרות להוצאת פניות הציבור מידי עוזריו של סגן השר יעקב ליצמן והעברתן לגורמי המקצוע במשרד למען הליך שקוף ומסודר. כך מדווח הבוקר (ב') "דה מרקר" בכתבה של רוני לינדר וגור מגידו.

כזכור, בשבוע שעבר דווח על התנאים המפליגים שמהם נהנתה אשת האדמו"ר מגור, פטרונו של ליצמן, בעת שאושפזה בשלושה בתי חולים שונים בארץ. כמו כן דווח על הסיוע שהעניקה לשכת סגן השר לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית עבור מורה חרדית מאוסטרליה שנמלטה לישראל והיא מבוקשת על ידי שלטונות ארצה כחשודה בעבירות מין בתלמידותיה. חוות הדעת נועדה לצורך אבחונה כבלתי כשירה לעמוד למשפט.

הדיון הוא בעקבות תלונות שהגישה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, לפיהן קיים חשש שלשכתו של ליצמן הפכה למעין כוורת של מתן פרוטקציות המכוונות בעיקר לציבור החרדי וכוללות פניות ישירות של אנשי לשכתו למנהלי בתי חולים, לרופאים בכירים ולמנהלי מחלקות כדי לקדם ולתעדף מטופלים ספציפיים.

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  התנועה לאיכות השלטון,  חדשות,  רז ניזרי
תגובות