חדשות

מנהל רמב"ם הפורש: "יש צורך עצום בעוד רופאים אבל אין משרות לקלוט מתמחים"

בראיון ל"גלובס" מונה פרופ' רפי ביאר את הסיבות לתחלואיה של מערכת הבריאות

פרופ' רפי ביאר. צילום: אביר סולטן, פלאש 90

המנהל היוצא של המרכז הרפואי רמב"ם, פרופ' רפי ביאר, אמר בראיון שפורסם בסוף השבוע ב"גלובס" כי "אנשים לא יוצאים לרחובות בגלל מערכת בריאות קורסת ולכן יש חולים במסדרונות". רמב"ם הודיע לפני כמה ימים על עומס של 200% במיון ועל פי משרד הבריאות, אחד מכל חמישה מאושפזים בפנימיות ברמב"ם שוכב במסדרון המחלקה.

בראיון לכתבת הילה ויסברג אמר עוד פרופ' ביאר: "הפער בין ההשקעה הנוכחית של ישראל בבריאות (7.3% מהתוצר לעומת 9% בממוצע במדינות ה-OECD) משמעותו שיש חובה לתוספת של עשרה מיליארד שקל לתקציב הבריאות. "זה הרבה כסף אבל זה מה שצריך".

פרופ' ביאר הצביע על הצורך עצום בעוד רופאים, "אבל אין", לדבריו, "מספיק משרות כדי לקלוט מתמחים - זה אבסורד. לדבריו, המתמחים הם השחוקים ביותר, כוח העבודה העיקרי ונדרשים לשש תורנויות בחודש של 26 שעות לפחות - "אפשר למנוע שחיקה אם מיצרים 'אופקי קידום' משמעותיים".

לדבריו, התכנית לקיצור תורים לניתוחים היא שערוריה, תקציבה הגיע השנה ליותר ממיליארד שקל, וקרוב ל־70% ממנו הגיע לבתי החולים הפרטיים ולא לציבוריים. "בחצי השנה האחרונה, 'מאוחדת' מסיטה חולים מרמב"ם לבית החולים הפרטי אלישע, בכסף שנועד לקיצור תורים. במשרדי האוצר והבריאות התבלבלו לגמרי. היתה לדעתי התארגנות של קופות החולים עם האוצר", אמר.

לראיון המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  פרופ' רפי ביאר,  מערכת הבריאות,  יוקר התרופות,  תכנית לקיצור תורים,  שכר רופאים,  חדשות,  בית החולים רמב"ם
תגובות
10.03.2019, 20:08

סליחה על הצורה הלא מכובדת , כי בכל זאת אתה פרופסור.
מצד שני במידה ואני נלחם יום ולילה נגד רשלנות המדינה והם הבינו שארים את כל המדינה ואני מסכן את חירותם , כי ישבתי יום ולילה במשך שנה וחצי ועברתי על כל הספרים בעל פה כל חורי מדינת ישראל , עיתונים , דוגמאות מאלה שכן הצליחו כי האמינו בעצמם שיכולים לשנות אפילה מדינה שלמה , ואני מאמין שאני אעשה זאת בבטחון מלא , כי אני מאמין בעצמי שיש לי התכונות לשנות דברים שכל המדינה תתנגד להם , אבל בחיים לא הפסקתי ולא מפסיק להאמין שאני יכול , ולמרות הקאות , בכי , המשכתי ללמוד כאשר לא יכלתי לראות כבר ורעדו לי הידיים והרגליים , אז מה עשיתי ? יצאתי לרוץ בים , כי המוח שלנו מגן אלינו בכל דבר קטן , קצת עייפות , קצת מצב רוח לא טוב , קצת חרדה - מה עודה המוח , מגן עליך ונותן לך סיגנלים שאתה עייף מאוד , שחרדה כושלת ותחמיר כמו כן הדיכאון , וכך עוד אלפי דברים , התפקיד שלנו הוא לבנות כוח מנטלי עצום כדי לעשות בדיוק מה שהמוח מונע ממך , כי הוא מגביל אותך בפחד בדאגה וחרדה, אבל תמיד אפשר לרחם על עצמך ולהתלונן איזה מסכן אתה וכולם חרא , אנחנו יודעים זאת גם ככה אבל צריך לקרוע את התחתיים פי עשרה כדי להשיג המטרה ולא להפסיק לעשות את הדברים כדי להשיגה .
כמה שנים היו לך לשנות ???
ולמה לא אתה , אלא מישהו אחר צריך להילחם בצדק? איך אני יודע שלא עשית למטרה זו אך פעם ממה שהיית צריך , וצר לי שפרופסור בעל שם ותארים ומוכרות בעולם , לא הצליח לעדות כלום שישנה את הרפואה בארץ לרופאים לטובה יותר .
שאתה מדבר , ומאשים מישהו , תדע שתמיד יש את ה1% שתיארתי ששינו דברים עולמיים , כאשר רק ישבו וחלמו על זה וכולם צחקו ועכשיו צוחקים , כי הם יודעים שאדם לבד תמיד יכנע , אבל תמיד יש האחוז שיכול לעשות שינוי תוך אמונה , עבודה קשה , ולא להפסיק , עד לשינוי המדינה רק במעשיך בלבד . זה הרוב לא יכול , כי 99% מרחמים על עצמם ואומרים שכל העולם אשם בכישלונות שלהם , אני יתקרב בכל יום למטרה שאני לא סתם בעולם הזה כדי להגיד את מה שאמרת . לא הייתי מסיים עד לניצחון . 1% בעולם יכולים ומסוגלים תוך כוח פנימי לשנות את המחשבות שהכל חרא מסביב , אני מעדיף להוציא את בחרה החוצה ולא לבכות שהיא שם .
סליחה על התגובה , אבל איני יכול לשקר לעצמי ולא מכובד להיות צבוע , זאת חולשה .

אנונימי/ת
11.03.2019, 20:16

?