חדשות

יו"ר איגוד רופאי המשפחה האירופאי: "ישראל מובילה ברפואת משפחה"

פרופ' אונגן מהמט, ממייסדי איגוד רופאי המשפחה בטורקיה, היה אורח הוועידה השנתית של איגוד רופאי המשפחה בישראל

ד"ר מיכל שני, פרופ' אונגן מהמט ופרופ' שלמה וינקר

היו"ר הנכנס של איגוד רופאי המשפחה האירופאי, פרופ' אונגן מהמט, שהוא גם ממייסדי איגוד רופאי המשפחה בטורקיה, היה בשבוע שעבר אורח יו"ר איגוד רופאי המשפחה בישראל, ד"ר מיכל שני, בוועידה השנתית של האיגוד הישראלי.

במהלך פגישה עם רופאי משפחה בכירים לא הסתיר פרופ' אונגן מהמט את שביעות רצונו מהתפתחות רפואת המשפחה בישראל בשנים האחרונות: "ישראל היא אחת המדינות המובילות ברפואת המשפחה ונחשבת למקום שאליו באים משאר מדינות האיגוד על מנת ללמוד על החידושים במקצוע", אמר האורח. "בשנים האחרונות קיים האיגוד האירופאי לרפואת משפחה כמה כנסים גדולים בישראל, ביניהם כנס למתמחים ומומחים, כנס רופאי כפר, כנס המחקר ברפואת המשפחה ונוספים - מה שמוכיח את המרכזיות של ישראל בתחום הזה ברמה האירופאית והעולמית".

בהתייחסו לסוגיית ריבוי הסטודנטים מישראל הלומדים רפואה באירופה, אמר האורח מטורקיה: "ההכשרה של המוסדות באירופה משתנה בין מדינה למדינה ועלינו לפעול לקידום איכות ההכשרה בכלל מדינות אירופה. אני רואה יתרון בכך שתלמידים לומדים במקומות שונים ומביאים עימם תפישות שונות - כך אנחנו יכולים לייצר יותר שיתופי פעולה גם לאחר הלימודים ולפתור יחד סוגיות שמעסיקות מדינות שונות".

הוא בירך על שיתוף הפעולה עם ישראל באיגוד רופאי המשפחה האירופאי ועל תרומתו של פרופ' שלמה וינקר, חבר ועד האיגוד האירופי, לקידום רפואת המשפחה. "בישראל אני מרגיש ממש כמו בבית ומצפה כבר לביקורי הבא כאן", ציין פרופ' מהמט.

הכנס נערך בצל המחאה במערכת הבריאות כנגד ההזנחה והמחסור בכוח אדם ומיטות אשפוז, כנגד העומסים במחלקות פנימיות ומשך ההמתנה ההולך ומתארך של מטופלים בחדרי המיון.

מאות רופאי משפחה הגיעו מכל רחבי הארץ ודנו בכנס המקצועי על טיפול ראשוני בקהילה לאוכלוסיה המזדקנת, צמצום התורים תוך שילובן של טכנולוגיות חדישות, טיפולים חדשניים להתמודדות עם השמנת יתר וסוכרת, ודרכים לצמצום אבחון היתר.

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו בשבוע שעבר, ניכרת עלייה בביקוש של סטודנטים לרפואה להתמחות ברפואת המשפחה, מה שמציב עתה את התחום הזה כאחד משלושה המקצועות הנחשקים להתמחות.

נושאים קשורים:  ד"ר מיכל שני,  פרופ' שלמה וינקר,  פרופ' אונגן מהמט,  איגוד רופאי המשפחה,  חדשות
תגובות
11.02.2019, 18:32

כרופא ותיק עדיין פעיל אני מאמין שהבסיס לרפואה טובה ונכונה היא רפואת המשפחה. עם כל הכבוד לתשבחות שהורעפו ע"י האורח הנכבד רפואת המשפחה בארץ לוקה בחסר. מספר רופאי המשפחה כיום רחוק לספק את צורכי האוכלוסיה. העומס על רופאי המשפחה גדול מדי והתורים ארוכים. פיתוח וטיפוח רפואת המשפחה והסטת טיפולים לקהילה כפי שהוצע לאחרונה בקופ"ח מכבי הם חלק מהפיתרון יחד עם הגדלת צוותי האחיות בקהילה. רפואת המשפחה ורפואת בתי החולים הם כלים שלובים ובשתיהן חייבת המדינה להשקיע הרבה יותר. אנחנו כבר מזמן עובדים בתת תקינה ותת תקציב ולא נותר עוד זמן לחכות לתיקון ההכרחי.

11.02.2019, 21:20

מבקש להזכיר כי "רפואת המשפחה" זכתה לעדנה שמקצוע זה חווה עכשיו מקורה בפתיחת הפקולטה לרפואה בבאר שבע שחרתה על דגלה את המעורבות בקהילה ופיתוח רפואת המשפחה.

12.02.2019, 00:20

ברוך שהגיענו לזמן הזה