חדשות

אפס מועמדים למכרזים לניהול מחלקות פנימיות בבתי החולים בישראל

יו"ר האיגוד לרפואה פנימית מצביע על המשבר העמוק במחלקות הפנימיות בישראל וטוען: "משרד הבריאות פשוט מתחמק מלטפל בבעיה"

מיטת אשפוז במחלקה פנימית. צילום אילוסטרציה

יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, המנהל את מחלקת פנימית ג' ב"בילינסון", אמר אתמול (ב') כי בעבר, לכל מכרז לתפקיד מנהל מחלקה פנימית היו ניגשים שבעה מועמדים בממוצע, ואילו היום יש רק מועמד אחד ולעתים אפס מועמדים על כל מכרז. "הרופאים פשוט לא מעוניינים בתפקיד הזה. בלא מעט בתי חולים מנהלי המחלקות הם ללא דרגה אקדמית. זה ממחיש את עומק המשבר".

אתמול צוין השבוע החמישי למחאת מנהלי המחלקות הפנימיות המוחים על מחסור בכוח אדם רפואי ועל מחסור במיטות אשפוז.

פרופ' אליס אמר בראיון ל-Ynet כי רבים מהמאושפזים במחלקות הפנימיות העמוסות כיום נשארים לאשפוז לעתים שבועות ואף חודשים כי לא נמצאת עבורם מסגרת להמשך טיפול במוסדות שיקומיים או סיעודיים.

עוד ציין פרופ' אליס כי הוצעו למשרד הבריאות פתרונות למשבר, "אך אלה לא מיושמים. "צריך ליצור מודלים לתמרוץ עבור המחלקות הפנימיות. איגוד הרופאים הפנימאים מנהל דו שיח עם משרד הבריאות. סיכמנו לפני כחצי שנה על הקמת ועדה לבחינת מצב הרפואה הפנימית, אבל שום דבר לא התחדש מאז. משרד הבריאות פשוט מתחמק מלטפל בבעיה".

נושאים קשורים:  פרופ' אבישי אליס,  מחלקות פנימיות,  מחסור במיטות אשפוז,  מחסור בכוח אדם רפואי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
06.02.2019, 11:23

הסיבה למיעוט המועמדים היא לאו דווקא שהמשרה אינה אטרקטיבית לא משום שהמכרזים ברובם תפורים מראש.

מהיכן האינפורמציה הזאת? ואם המכרז תפור אז מדוע אין מועמדים שפונים ? ומדוע מחלקות נשארות ללא מנהל?
אין מנהלים כיוון שאין היום רופאים שגמרו התמחות והמשיכו בקרירה של בכיר במחלקה פנימית. יש משבר קשה וחמור לשכנע רופאים להמשיך כפנימאי בכיר במחלקות. מקסימום מסכימים להשאר שנה שנתיים בהמתנה לקבל התמחות רצויה בתת מיקצוע נדרש כלשהו. שם העבודה בד"כ קלה יותר אין מחלקה על הראש וניתן כמובן גם להרויח יותר.

אנונימי/ת
11.02.2019, 07:00

האם ד"ר שניידר יודע כמה מועמדים היו לתפקיד מנהל המרכז הרפואי שיבא? התשובה: בדיוק אחד! האם אתה טוען שמדובר בתפקיד לא אטרקטיבי? הדבר נכון גם להרבה משרות בכירות אחרות כאשר יש "ריח" של מכרז סגור מראש.
לשכנע להיות פנימאי בכיר (ב 100% משרה) זה באמת קשה. כאשר מדובר במנהל מחלקה יש עדיין מספיק שירצו.

אנונימי/ת
06.02.2019, 19:15

תדאגו להעביר מתמחים בשלב א יהיה לכם מומחים הפנימית, רק רוצים כוח אדם לשחיקה ולנצל למלא את הפער והגירעון, תעשו בחינה הוגנת יהיה לכם יותר מומחים וזנףה יפתור את הבעיה.

ברגע שיש הרבה מומחים, אין מספיק מתמחים שיעשו תורניות !!!

אנונימי/ת
08.02.2019, 12:43

למי כבודו מתכוון במילה תדאגו. האם יושבים לדעתך קבוצת פנימאים ומחליטים לא להעביר את המתמחים בשלב א ?. למה החלטת שהבחינה אינה הוגנת? ראית אותה ? עברת עליה? לא צריך סתם ככה להאשים.
חוץ מזה אם כבודו מכיר את מה שקורה בפנימיות אז תבדוק טוב טוב כמה מומחים חדשים רוצים להמשיך בקרירה של פנימאי בכיר ואח"כ אולי מנהל מחלקה.
המספר שואף לאפס. כידוע כל מי שרוצה להמשיך לתת מיקצוע חייב "לבלות" 4 שנים בפנימית. וזאת הסיבה שעדיין יש לפנימיות מתמחים. אחרת ברור שאף אחד לא היה מגיע אלינו.(מרופא פנימי בכיר וותיק מאד)

אנונימי/ת
10.02.2019, 18:15

יש לי ציטוטים של מומחים שמחברים את בחינות ההתמחות שמודים שהם מחברים שאלות שהם בעצמם בחיים לא היו מסוגלים לפתור, וכמובן שאלה שאלות שאין להן שום רלוונטיות לפרקטיקה.

אנונימי/ת
06.02.2019, 19:36

"בלא מעט בתי חולים מנהלי המחלקות הם ללא דרגה אקדמית. זה ממחיש את עומק המשבר".
תסביר לנו אדון יו"ר מה הקשר בין דירוג אקדמי לאיכות ניהול מחלקה פנימית?!
אולי מזה מתחיל העיוות הבסיסי

אנונימי/ת
07.02.2019, 01:23

הבעיה בפנמיות זה שלמנהלים יש דרגה אקדמית וזה הופך להיות מה שחשוב יותר מלנהל... מחלה פנימית צריך מנהל שיודע לנהל ולא עוד פרופסור שחצן ומנותק

אנונימי/ת
10.02.2019, 18:16

על כך כבר כתב פרופ' דוד רווה-ברוור משערי צדק את מאמרו המפורסם "כשהפרופסורה חשובה יותר מהפציינטים".

10.02.2019, 23:09

כנל לגבי הצוות הסיעודי, שלא מתוגמל כראוי על זה שבחר לעבוד בפנימית. למה לעבוד כל כך קשה כשיש מחלקות קלות יותר חושבים היום הסטודנטים.