חדשות

איגוד הפנימאים לבני גנץ: "הפתרונות שהצעת למערכת הבריאות אינם מספקים"

יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית במכתב פומבי גלוי מטעם 110 מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים למועמד לראשות הממשלה

בני גנץ, ראש מפלגת כחול לבן. צילום: גילי יערי/ פלאש 90

בהמשך למאבק הרופאים הפנימאים בישראל, יצא הבוקר פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, במכתב פומבי גלוי לבני גנץ מטעם 110 מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים.

וכך כותב פרופ' אליס אל הרמטכ"ל לשעבר והמועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת חוסן לישראל, בעקבות נאומו לציבור אמש (ג'):

מר בני גנץ שלום רב,

כמו רבים מאזרחי המדינה, ומבלי להיכנס לעמדות ולהשקפות פוליטיות, חיכיתי גם אני אמש לשמוע את עמדותיך במגוון הנושאים שעל סדר היום הציבורי, ועימי גם 110 מנהלי המחלקות לרפואה פנימית בבתי החולים ברחבי הארץ.

בארבעת השבועות האחרונים נאלצנו לחשוף בפני הציבור בישראל את הנעשה בלב מערכת הרפואה הציבורית - במחלקות הפנימיות. אנו מתארים בכל יום ובכל אמצעי תקשורת את העומס הקשה מנשוא, את התפוסה העולה על גדותיה, את תנאי האשפוז המחפירים ואת חוסר היכולת שלנו להעניק רפואה הולמת, כפי שהיינו רוצים, ואשר לה ראויים תושבי מדינת ישראל.

שמחנו לשמוע את התייחסותך למערכת הבריאות. לא רבים ממנהיגי המפלגות עושים זאת, כשהם מעדיפים להתרכז בנושאי חוץ וביטחון, כתכלית הכל.

פתחת ואמרת שמערכת הבריאות קרסה - ואכן כך המצב לאשורו. אין מדובר בתופעה חולפת עונתית, אלא במשבר עמוק ומתמשך, שהביא למצב הקשה ולאי היכולת לתפקד בחזית הרפואה הציבורית - במחלקות הפנימיות.

אגב, בניגוד לשירותי בריאות אחרים, אין רפואה פנימית פרטית ול-330 אלף המאושפזים (יהודים וערבים, דתיים וחילונים, עשירים ועניים), אין מוצא ותחליף, זולת המחלקות הפנימיות, הקורסות תחת עומס והיעדר אמצעים.

אנו מבקשים להדגיש שחרף העובדה שרבים הם חוליי מערכת הבריאות וצרכיה, יש להעמיד את הרפואה הפנימית בחזית, בהיותה לב ומרכז מערכת האשפוז.

הודעת שיש להכריז על מצב חירום במערכת הבריאות - זהו צעד נכון ומתבקש, לאור המציאות, העומדת בניגוד לעמדת ראשי המערכת שסבורים בטעות כי הקושי הוא זמני ויחלוף עם השפעת והחורף.

יחד עם זאת, הפתרונות שהצעת, אינם מדויקים ואינם מספקים. פתחת בתמרוץ מיידי ללימודי רפואה – הצעה מבורכת, היות ואין כמו רופאים בוגרי הארץ. אך היכן הם ילמדו? הבסיס להכשרה הקלינית נעשה מאז ומעולם ובכל בית ספר לרפואה, בארץ וברחבי תבל, במחלקות הפנימיות. במציאות הקיימת, ובחוסר הכרוני של רופאים בכירים במחלקות, אנו מתקשים כבר היום להכשיר באופן ראוי את דור רופאי העתיד. אומר אני, שגם אם היה צורך בהקמת עוד בתי חולים, הרי למעשה אין לנו את תשתית כוח האדם לאיישם.

עלינו לחזק את בתי החולים הקיימים, להעניק אפליה מתקנת בתקצוב, ובכלל התשומות למחלקות הפנימיות, כך שתהיינה מסבירות פנים לחולים, יעילות יותר ותאפשרנה את רווחת החולה, ואף הצוות, למען רפואה טובה.

מר גנץ, אנו 110 מנהלי המחלקות הפנימיות חשפנו החודש את המתרחש אצלנו במחלקות. יש בידנו גם את הפתרונות למצוקות, פתרונות אמיתיים, ולא הכרזות וסיסמאות קצרות טווח וחסרות תוחלת מעשית.

בתחילת נאומך אמרת שאתה מסתכל לאזרחי המדינה בגובה עיניים. אנו משירים אליך מבט הבוקר (כמו גם לכל שאר ראשי המפלגות במפה הפוליטית) ומציעים: קודם צא לשטח לפקוד ברגליך את המחלקות הפנימיות (כפי שכבר נעשה בעת הזו על ידי מפלגת יש עתיד, כתמיכה במאבקנו). פגוש את הצוותים הנהדרים, שעושים עבודת קודש, הכר את התנאים הקיימים, למד היכן מצויים המוקשים, מהם האתגרים, וכמובן מהו המענה האפשרי למצב.

אנו מפצירים בך ובשאר ראשי המפלגות, כולם, ללא יוצא מן הכלל, לשתף את המנהלים בשטח במתווה הפתרונות האפשריים למען עתיד רפואי טוב יותר לכלל אזרחי המדינה.

נושאים קשורים:  בני גנץ,  מפלגת חוסן לישראל,  חדשות,  פרופ' אבישי אליס,  איגוד הישראלי לרפואה פנימית
תגובות
אנונימי/ת
02.02.2019, 11:41

רגע חלאת ליצמן יש עוד פיתרון לפני שמעמד הביניים הישראלי יקבל עוד מכה. אפשר לאזן את החוסרים אפשר לבטל את כל הרפואה למגזר החרדי ( לא רק השיניים) מכמה סיבות 1. כי אלוהים שומר עליהם 2. חלק מהטינופת אזרחית ארה"ב או במדינות אחרות שליכו לקבל שירות שם 3. הם ברובם לא משלמים מס בריאות בכלל. 4. אין שום בעייה שחלק מהם יעזוב הרי אלוהים נתן אלוהים לקח והכל בידי שמיים.