שתף קטע נבחר

פרשת מתחזה הבוטוקס: "בוצע שימוש בחומרים שלא מיועדים לאנשים"

בעקבות חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות", כי יצחק סבג התחזה למומחה ברפואה פלסטית, ועדה של האיגוד לכירורגיה פלסטית שבדקה את המקרה, קבעה: "מלבד השימוש בחומרים מסוכנים שהוזרקו לשפתיים של למעלה משלושים נשים, הטיפול של סבג נעשה בחוסר מיומנות קיצוני"

ועדה של האיגוד לכירורגיה פלסטית קבעה: מתחזה הזריק לעשרות נשים סילקון נוזלי לאיטום מבנים לשפתיים. לפני כשבועיים נחשף ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי יצחק סבג, שפתח קליניקה בבית הרופאים ברמת החייל בתל אביב, התחזה למומחה ברפואה פלסטית והזריק בוטוקס וחומצה היאלורונית מזויפים לעשרות נשים, ובכך גרם לחלקן לנזק בלתי הפיך.

 

שפתיים ( )
הנזקים שנגרמו לנשים

 

מהדו"ח של האיגוד שהגיע לידי ynet והועבר גם למשרד הבריאות, למשטרת ישראל, להסתדרות הרפואית ולמבקר המדינה, עולה כי סבג עשה לכאורה שימוש בחומרים שלא מיועדים לשימוש בבני אדם כמו למשל סיליקון נוזלי לאיטום של מבנים.

 

בנוסף, מלבד השימוש בחומרים מסוכנים שהוזרקו לשפתיים של יותר משלושים נשים, הוועדה קבעה שהטיפול של סבג נעשה בחוסר מיומנות קיצוני והמליצה לכל הנשים שטופלו על ידו לגשת ולעבור סדרה מקיפה של בדיקות בקופת החולים על מנת לאמוד את רמות הנזק ואת אפשרויות הטיפול העומדות לרשותן.

 

נפגעות מתחזה הבוטוקס (צילום: יריב כץ)
הוועדה המליצה לנפגעות הטיפולים לגשת להיבדק(צילום: יריב כץ)

 

הוועדה המיוחדת של האיגוד לכירורגיה פלסטית והעומד בראשו, ד"ר מאיר כהן, כללה כ-15 רופאים מומחים אשר בדקו בבית החולים אסף הרופא את כל הנשים שהתלוננו על נזקים שנגרמו להן לכאורה לאחר שעברו טיפול בקליניקה של סבג.

 

הנשים הגיעו לסבג לאחר שקיבלו הודעות לטלפון הסלולרי שלהן ונחשפו לפרסומים באינטרנט בהם הוצעו להן טיפולים אסתטיים ב"בית הרופאים" ברמת החייל. במודעה הוצע לנשים לקבל טיפולי עיבוי שפתיים ובוטוקס במחירים זולים במיוחד.

 

 "חומר שאינו מתאים לשימוש בבני אדם"

"בפני הוועדה הוצגו צילומי אריזות של חומרי הזרקה שהוצגו כ"חומצה היאלורונית". בדיקה של תוויות החומרים שהוצגו מראה כי לא קיבלו אישור לשימוש בישראל", כתב ד"ר כהן בדו"ח שהועבר למשטרה ולמשרד הבריאות. "שיעור הגושים הגבוה, הנפיחות והנוקשות מעלה חשד כי נעשה כאן שימוש בחומר שאינו חומצה היאלורונית או שאינו  בסמיכות המתאימה לטיפול בשפתיים והוא איננו באיכות הכנה רפואית המתאימה לשימוש בבני אדם.

 

"הימצאות גושים מעלה חשש כי נעשה כאן שימוש בחומר קבוע כדוגמת סיליקון נוזלי או חומר אחר שאינו חומצה היאלורונית. הוועדה ביקשה מהמתלוננות להעביר מזרקים שיש ברשותן לבדיקה של אגף האכיפה במשרד הבריאות", נכתב בדו"ח.

 

כל הנשים שקיבלו את הטיפול בקליניקה של סבג התבקשו לעבור בדיקת אולטראסאונד של אזורי ההזרקה לשם זיהוי גבולות החומר המוזרק וטיבו, לבצע בדיקות דם הכוללת: ספירת דם מלאה, תפקודי כבד ובדיקה לקביעת רמת כספית בדם. בנוסף, לאחר קבלת התשובות חלקן ייאלצו לבצע גם ביופסיה.

 

ועדת המומחים מפנה אצבע מאשימה כלפי סבג ומבקשת מהרשויות לפעול נגדו. "אנו קוראים למשרד הבריאות ומשטרת ישראל להפעיל את סמכותם ולטפל בהפרות החוק הרלוונטיות לרבות התחזות לרופא, עיסוק ברפואה על ידי מי שאינו מורשה לעסוק ברפואה, ייבוא והזרקה לבני אדם של חומרי מילוי ותרופות שלא הותרו לשימוש על ידי משרד הבריאות, ספק אם הם מתאימים לשימוש בבני אדם ושיעור רעילותם אינה ברורה.

 

"הוועדה רואה ביצחק סבג סכנה ברורה ומיידית לבריאות הציבור", נכתב בדו"ח.



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
שימוש בחומרים מסוכנים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים