חדשות

מרכז לב חדש ומתקדם נפתח ב"הדסה עין כרם" הודות לתרומה בסך 10 מיליון דולר

תרומת אירמה ופול מילשטיין מארה"ב אפשרה הקמתו של המרכז בשטח של 4,500 מ"ר. פרופ' חיים לוטן, ראש מערך הלב ב"הדסה": "זינוק של 50 שנה קדימה"

מערך הלב החדש ב"הדסה עין כרם" מסכי ניטור ומצלמות הדמיה מתקדמות

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נפתח מרכז קרדיולוגי חדשני, מתקדם ומרווח ובית החולים מסר כי צויד במיטב הטכנולוגיות המובילות בעולם בתחום רפואת הלב.

פתיחת המרכז החדש התאפשרה הודות לתרומה בסך עשרה מיליון דולר של בני הזוג אירמה ופול מילשטיין מארה"ב, באמצעות ארגון נשות הדסה. בטקס הפתיחה שנערך ביום שישי האחרון השתתף סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

הנהלת "הדסה עין כרם" והתורמים במרכז הלב החדש

פרופ' חיים לוטן, ראש מערך הלב ב"הדסה", אמר: "המרכז החדש, הממוקם בבניין האשפוז ע"ש דוידסון, מתפרס על שטח של 4,500 מ"ר, פי ארבעה יותר ממה שהופעל ב'הדסה' עד כה, ומזניק אותנו 50 שנה קדימה. יש בו ארבעה חדרי צנתור מצוידים במיטב הטכנולוגיות שבעולם ועוד שניים בהמתנה. חדר צנתור חדש נוסף יפעל בעתיד ב'הדסה הר הצופים' כדי להימנע מהעברת חולים במצוקה לעין כרם".

באחד מחדרי הצנתור החדישים פועלת מערכת bi-plane להדמיה תלת ממדית של הלב משתי מצלמות במקביל, מה שמספק דיוק מרבי בזמן אמת. חדר נוסף מוגדר היברידי ובו ניתן לבצע גם ניתוח לב פתוח מבלי להעתיק את המטופל ממקומו או לבזבז זמן יקר. לכך חשיבות במקרים שבהם הטיפול הוא דו-שלבי ומחייב צנתור לפני הניתוח. כל המערכות מותאמות כך שהמעבר מצנתור לניתוח יכול להתבצע בתוך דקות בודדות.

כמו כן יש בחדרי הצנתור מסכי ענק המחוברים למערכות ההדמיה והמחשוב, מה שמאפשר לראות את כל הנתונים הקליניים של המטופל, בכללם צילומים והדמיות שנעשו קודם לכן.

פרופ' לוטן: "מערכת הצילום הכפול היא בין הראשונות המותקנות בעולם, מודל 2019. בנוסף יש במקום מצלמות תוך עורקיות ומגוון עזרים טכנולוגיים שנחשבו עד לא מזמן לנחלת המדע הבדיוני".

מתוך מחשבה על הצורך בטיפול מיידי הותקנו מצלמות המאפשרות לצוות לראות את המטופלים לצד המוניטורים המחוברים אליהם לשם עדכון בזמן אמת לגבי כל שינוי במצבם, ניטור מדויק ומהיר המאפשר טיפול ברמה גבוהה ביותר.

כן הוקצתה ביחידה לטיפול נמרץ 11 חדרי טיפול פרטיים, 11 למטופלי השהייה לאחר הצנתור ו-32 מיטות אשפוז.

בני הזוג מילשטיין תומכים בתרומותיהם בתחומי בריאות, רפואה, חינוך, אמנויות ומחקר מדעי בניו יורק ובארצות אחרות. בין השאר תרמו לבניית בית החולים הפרסביטריאני המסונף לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה", שהודה לתורמים על נדיבותם, אמר: "חנכנו מרכז לב הנותן מענה מלא לכל סוגי מחלות הלב, בטיפולים פולשניים, זעיר פולשניים ובכירורגיית לב מורכבת. כל העוסקים בתחום הזה הם מומחים מן השורה הראשונה של הקרדיולוגים והקרדיו-כירורגים בארץ ובעולם".

סגן שר הבריאות ליצמן אמר בטקס: "זה יום חשוב ומשמעותי למערכת הבריאות ובוודאי ל'הדסה'. ביקרתי כאן לפני כמה ימים כחלק מסיוריי בכל בתי החולים ואני מכיר היטב ומקרוב את העבודה הנפלאה המתבצעת כאן".

הווארד מילשטיין, בנם של התורמים, אמר: "אבי, פול ז"ל, שלא זכה לראות את פרי תרומתו, ואמי אירמה ראו את הגדרת המשימה של 'הדסה' כביטוי המושלם לאידיאלים של מדינת ישראל: ליצור חיבורים בין חולים מכל העמים, הגזעים והדתות המגיעים לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. כל החולים - יהודים, נוצרים, מוסלמים, ודרוזים, חילונים ודתיים -מקבלים טיפול מכובד מהצוות הרפואי הטוב ביותר שאנשיו מגיעים מרקע מגוון".

כמו כן נשאה דברים באירוע אלן הרשקין, נשיאת ארגון נשות הדסה.

נושאים קשורים:  מרכז הלב הדסה עין כרם,  אירמה ופול מילשטיין,  "נשות הדסה",  פרופ' חיים לוטן,  פרופ' זאב רוטשטיין,  מרכז קרדיולוגי,  חדשות
תגובות