חדשות

מרכז רפואי של ה"כללית" נפתח בחולון: ישמש כחלופה למרפאות חוץ בבתי חולים

"מיני בית חולים" של שירותי בריאות כללית נפתח בחולון על שטח של 11 אלף מ"ר בארבע קומות ובו בין השאר, מכון לב, מכון הדמיה, מכון שמיעה, מחלקות שונות ועוד

הדמיה של המרכז הרפואי של ה"כללית" בחולון

שירותי בריאות כללית בחולון פתחה מרכז רפואי חדש בעיר – כחלופה למרפאות חוץ בנושאים שונים בבתי החולים. הקופה מגדירה את המרכז החדש כ"מיני בית חולים". כמותו, במימדים צנועים יותר יש בעוד ערים בישראל. המרכז, בשכונת ח-300 בחולון, משתרע על שטח של 11 אלף מ"ר בארבע קומות.

במרכז מוצעים שירותים שונים. יש בו שני חדרי ניתוח לניתוחים זעירים, מכון שמיעה לביצוע התאמת מכשירי שמיעה למבוגרים ולילדים, מיון טראומה לאבחון וטיפול במקרי חבלה, מכון לב חדיש, מכון הדמיה מתקדם הכולל רנטגן עם קרינה נמוכה ואולטרסאונד, מחלקות אא"ג, רפואת עור, אורתופדיה, המטולוגיה, גסטרואנטרולוגיה, כירורגיה כללית, כירורגית שד, אורולוגיה, בית מרקחת.

ד"ר שרון פלורו, מומחה ברפואה פנימית ורפואה דחופה, מנהל המרכז הרפואי וטיפול יום, אמר: "אני שמח להוביל את המרכז החדש שבו אנו מציעים לתושבי חולון והסביבה שירותים רפואיים מקיפים ומתקדמים. יפעלו בו כל הרופאים היועצים תחת קורת גג אחת. מעבר לנוחות ולנגישות למטופלים, יש גם תועלות רפואיות במרכז כזה, לאור העובדה שכל המומחים נמצאים במרכז אחד, מה שמבטיח הפריה הדדית ומקצועית ושיתוף פעולה וידע ביניהם".

פרופ' שלמה בירקנפלד, מנהל מחוז תל אביב-יפו ב"כללית", הוסיף: "אנו מציעים את השירות הזה לתושבי חולון ולכל גיל. אלה כל השירותים הרפואיים שניתן להציע במסגרת הקהילה וגויסו מיטב הרופאים והמומחים כדי שהמטופלים יקבלו מעטפת שירותים רחבה הסובבת אותם עד להשלמת מעגל שלם של טיפול במקום אחד ובביקור אחד. ההרחבה והוספת המכונים החדשים לשמיעה והמכון הקרדיולוגי יביאו לצמצום הצורך בנסיעות למכונים אחרים ולבתי חולים".

השירותים הניתנים במרכז הרפואי יהיו בתחומי קרדיולוגיה, עם מגוון  בדיקות לצורכי אבחון כמו אקו לב, סטרס אקו, מבחן  מאמץ ועוד; פנימית והמטולוגיה - רפואה פנימית, רפואה דחופה, טיפול נמרץ והמטולוגיה; כירורגיה כללית - אבחון וטיפול, כולל ניתוחים, עמדות התאוששות; אורתופדיה - אבחון וטיפול במגוון בעיות אורתופדיות, כאשר לצד המרפאה יפעל מכון פיזיותרפיה כולל ריפוי בעיסוק.

בנוסף, יפעלו במרכז מחלקת אורולוגיה ומחלקת עיניים שתיתן שירותי אבחון כולל מומחים לרשתית ולילדים; אא"ג - מכון שמיעה וקלינאות תקשורת, עם ציוד מבוסס טכנולוגיית הסיב האופטי ובצמוד למחלקה מכון שמיעה ומכון להתאמת מכשירי שמיעה למבוגרים ולילדים.

במחלקת עור ומין יינתנו אבחון נגעי עור, טיפול מוקדם, מניעתי, מגוון רחב של פתרונות רפואיים. בצמוד למרפאה גם מכון ייעוץ לאלרגיות לילדים ולמבוגרים.

מוקד לקיחת הדמים ובו מספר רב של עמדו יפעל מ-7:00 בבוקר עד 12:30. המרכז עצמו יפעל מדי יום עד השעה 19:00.

נושאים קשורים:  שירותי בריאות כללית,  מרכז רפואי בחולון,  חדשות,  שירותים רפואיים,  מרפאות בקהילה,  מכונים רפואיים
תגובות
אנונימי/ת
31.07.2018, 16:41

אז יש שם גסטרואנטרולוגיה או לא? לא ברור מהכתבה המיוחצנת.

אנונימי/ת
31.07.2018, 21:53

ראשית כל, כמובן שכל יוזמה לחיזוק הרפואה בקהילה היא מבורכת.

עם זאת, נראה שהמרכז החדש רחוק מאוד מלספק את "כל השירותים הרפואיים שניתן להציע במסגרת הקהילה".

אין CT, אין MRI, אין רפואה גרעינית, אין מעבדה. מה כן יש? בעלי תעודת "מומחה" של הר"י מדיסציפלינות שונות, שאין שום ספק שיימצאו בבניין הנ"ל במסגרת שעות מצומצמת ולא במשרה מלאה, ובעלות גבוהה מאוד.

הרעיון ש-"המטופלים יקבלו מעטפת שירותים רחבה הסובבת אותם עד להשלמת מעגל שלם של טיפול במקום אחד ובביקור אחד" הוא נחמד על הנייר אבל ספק רב אם יעבוד בפועל. הרי זה בקושי רב עובד עם מתמחים במיון.

יתרה מזאת, הרי מדובר למעשה ב-"סניף מרכזי" של הקופה בעיר, כפי שקיים בערים אחרות, והרעיון של סניף מרכזי מנוגד לעקרונות היסוד של רפואה קהילתית שהם כמה שיותר קרבה ונוחות לצרכני הבריאות. כך שנראה שבמקום לרכז שירותים בסניפים מרכזיים יש לפזר אותם בסניפים שכונתיים קטנים קרוב לבית הלקוח תוך תמיכה טכנולוגית, וכמובן לחזק את שירותי הרפואה עד הבית.