חדשות

הסתדרות האחיות הכריזה על סכסוך עבודה נוכח ההחמרה באלימות בבתיה"ח

ראש הממשלה נקרא על ידי הסתדרות האחיות וארגון עובדי ה"כללית" להתערב אישית ומיידית במשבר במערכת הבריאות ולהוציא לפועל את התכניות למיגור האלימות ולהפחתת העומסים בבתי החולים

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות. צילום ארכיון: יונתן סינדל, פלאש 90

הסתדרות האחיות והאחים הודיעה אתמול (ב') במייל דחוף שנשלח לראש הממשלה, לסגן שר הבריאות, לשר האוצר ולשרת המשפטים כי היא מכריזה על סכסוך עבודה בכל מערכת הבריאות. זאת, בעקבות ההחרפה שחלה באירועי אלימות כנגד אחיות ואחים בבתי החולים, שהגיעה לשיא עם דקירתה של האחות רחל ברוך בבית החולים באר יעקב המאושפזת במצב קשה ב"אסף הרופא" ותקיפתו של אח ב"אסף הרופא" שלשום. מטופל התנפל על האח בחדר המיון וחנק אותו.

במייל שעליו חתמו יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן ויו"ר ארגון עובדי קופת חולים כללית פרוספר בן חמו, נקרא ראש הממשלה להתערב אישית ומיידית במשבר במערכת הבריאות ולהוציא לפועל את התכניות למיגור האלימות ולהפחתת העומסים בבתי החולים.

במכתב מוזכר אירוע הדקירה של רחל ברוך שהתרחש בשבוע שעבר. ברוך נאבקת עתה על חייה, וכן מוזכר רציחתה של האחות טובה קררו ז"ל במרפאת קופת חולים בחולון.

"לאחר הרצח, חשבנו שכל מערכות המדינה יתייצבו כאחד על מנת לעצור את האלימות הקשה במערכת הבריאות. לצערנו, מאז האלימות רק גואה. המקרים גם הפכו ליותר קשים, עד לסכנת חיים של ממש לאחיות ולאחים שנתקפים. בתי החולים ומוסדות בריאות הקהילה ובריאות הציבור הפכו לזירת קרב.

"האחיות שעובדות בעומסים בלתי נסבלים ונלחמות להעניק למטופלים טיפול רפואי ראוי, בתנאים לא אפשריים, נאלצות מתוך חשש לחייהן להסתכל היום גם מעבר לכתף מהיכן תגיע האלימות? האם ייתכן כי אחיות וצוותים רפואיים יפחדו במקום עבודתם? האחיות החליטו לכן: עד כאן! לא יותר! ועל כן יוכרז סכסוך העבודה בכל מערכת הבריאות!".

כהן ובן חמו סיימו את מכתבם לראש הממשלה בבקשה שיתערב לפתרון המצב: "צריך להפסיק את המראות הבלתי נסבלים של מטופלים הממתינים שעות לטיפול בחדר המיון. אנחנו דורשים לשנות את סדר העדיפות הלאומי, באמצעות הצבתה של מערכת הבריאות ועובדיה בראש. הפתרונות ידועים, נדרשת רק החלטה למיגור האלימות ולפתרון העומסים, בין השאר באמצעות החמרה בענישה נגד אלימות כלפי עובדים במערכת הבריאות והקצאת כוח אדם להפחתת העומסים".

ראש הממשלה נתניהו נדרש להורות על קיום דיון חירום בין הסתדרות האחיות לבין שר האוצר, שרת המשפטים וסגן שר הבריאות - על מנת למגר את האלימות ולהפחית את העומסים במערכת הבריאות".

בשבוע שעבר פרסם יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי בחשבון הטוויטר שלו: "הר"י מזועזעת מאירוע אלימות חריף נוסף שבו הותקפה אחות בבית החולים שמואל הרופא. אנו קוראים שוב למשרדי הממשלה לשלב ידיים ולנקוט בכל צעד אפשרי על מנת למגר את התופעה ולנקוט באפס סובלנות כלפי מי שהפר את החוק".

נושאים קשורים:  אלימות נגד צוות רפואי,  הסתדרות האחיות,  סכסוך עבודה,  עומסים בבתי החולים,  חדשות,  טובה קררו ז"ל
תגובות
אנונימי/ת
10.07.2018, 14:01

מדוע אין תגובה משולבת שלכל הסקטורים במערכת הבריאות מזכירות אחיות ורופאים? השבתה מלאה של כל המערכת. ל24 שעות הפגנה גדולה של כל הצוותים צריך תגובה קשה ולא שביתה מגמגמת של שעתיים שלא מרכלת בפועל בכל המקומות