חדשות

"סאנופי" לשחקנית רוזאן בר: גזענות איננה תופעת לוואי הנגרמת מתרופה

השחקנית האמריקאית רוזאן בר התנצלה והסבירה את התבטאויותיה הגזעניות בעובדה שנטלה כדור שינה של חברת התרופות. התגובה לא איחרה לבוא

רוזאן בר. התרופה אשמה בגזענות?

חברת התרופות סאנופי פרסמה אתמול (ד') הודעה מיוחדת, לפיה אחת התרופות הפופולריות ביותר שלה, "אמביאן" – כדורי שינה – איננה גורמת לגזענות כתופעת לוואי וכן שאף תרופה שלה איננה גורמת לגזענות.

בהודעה ב"טוויטר" שהפיצה החברה נאמר: "הגם שלתרופות יש תופעות לוואי, גזענות איננה תופעת לוואי מוכרת באיזושהי תרופה שסאנופי מייצרת".

תגובת חברת התרופות פורסמה לאחר שהשחקנית רוזאן בר התנצלה על ביטוי גזעני שבו השתמשה ב"טוויטר" כאשר כתבה כי ואלרי ג'ארט, אחת היועצות הבכירות של הנשיא הקודם של ארה"ב ברק אובמה, "נראית כמו צאצא של האחים המוסלמים וכוכב הקופים". לאחר שרשת ABC הגיבה על כך בביטול מוחלט של הסדרה "רוזאן", שבה בר היא הכוכבת הראשית ופרסמה גינוי חריף על דבריה, פרסמה השחקנית הודעת התנצלות שבה הודתה כי סיפרה בדיחה גרועה. עם זאת כתבה בה כי הדבר נעשה משום שנטלה בשתיים לפנות בוקר את כדור השינה "אמביאן".

בר ידועה כתומכת נלהבת של הנשיא דונלד טראמפ ובמאות תגובות ב"טוויטר" שבהן התבטאה באופן קיצוני, בכלל זה העלאת דעות קונספירציה ושימוש בביטויים גסי רוח.

בעלון המצורף לכל אריזה של כדורי השינה שמייצרת "סאנופי" מפורטות תופעות לוואי פוטנציאליות כי ייתכן שיבואו לידי ביטוי בעקבות נטילת התכשיר, אבל ציוץ ב"טוויטר" תחת השפעת התרופה ושימוש בביטויים גזעניים אינם ביניהן, הדגישה דוברות החברה.

נושאים קשורים:  חברת התרופות סאנופי,  רוזאן בר,  טוויטר,  חדשות,  תופעות לוואי,  כדורי שינה,  אמביאן
תגובות