GBS

קולוניזציה של GBS והמיקרוביוטה הנרתיקית

חוקרים מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק מצאו קבוצות מסוימות של חיידקים במיקרוביוטה הנרתיקית אשר נמצאות באסוציאציה עם נשאות ל-GBS

17.05.2018, 11:02
חיידק הסטרפטוקוקוס
חיידק הסטרפטוקוקוס

החיידק Streptococcus agalactiaeי(group B Streptococcus, GBS) הינו פתוגן נאו-נטלי חשוב, וגורם יותר ויותר נפוץ של מחלה במבוגרים. גורם הסיכון העיקרי למחלה נאו-נטלית הינו קולוניזציה נרתיקית אימהית. אולם, ידוע מעט על הקשר בין GBS לבין המיקרוביוטה (microbiota) הנרתיקית. מחקר חדש שנערך ב-Columbia University בני יורק ביקש לחקור קשר זה.

במחקר, שטיפות נרתיקיות מנשים לא-הריוניות נבדקו ל-GBS, ובנוסף בוצע ריצוף גנטי מבוסס על מקטע שעבר שכפול ב-PCRי(amplicon-based sequencing) מוכוון לאזור V3-V4 של ה-RNA בריבוזום 16S.

428 מתוך 432 דגימות עמדו בדרישות הסף הגבוהות. לא נמצא קשר בין נשאות ל-GBS לבין מאפיינים דמוגרפיים, מגוון המינים (alpha diversity), או מיקרוביוטה נרתיקית כללית על פי סיווג ל-community state type (CST). החוקרים מצאו שבקבוצת ה-CST IV, אשר מאופיינת בכך שהחיידק Lactobacillus איננו החיידק הדומיננטי, נשאות ל-GBS הייתה שכיחה הרבה יותר ב-CST IV-A מאשר CST IV-B. באמצעות ניתוח מסוג principal coordinates נמצאו מקבצים מסוימים לפי סטטוס GBS, ונמצאו 18 טקסונים (Taxon - קבוצה שמקבצת את כל האורגניזמים בעלי תכונות משותפות) חיידקיים אשר נמצאו קשורים לנשאות ל-GBS בצורה מובהקת. לאחר תיקון לגזע/מוצא, 4 טקסונים נמצאו עם קשר חיובי ל-GBS, ו-6 טקסונים עם קשר שלילי (יחס הפוך).

לאור הממצאים מסכמים החוקרים שסיווג המיקרוביוטה הנרתיקית לפי CST ו-alpha diversity אינם קשורים לסטטוס GBS. אולם, טקסונים מיקרוביוטיים ספציפיים נמצאו באסוציאציה עם קולוניזציה של פתוגן חשוב זה, ממצא אשר מדגיש את תפקידו הפוטנציאלי של המיקרוביוטה בקידום או עיכוב קולוניזציה של הנרתיק על ידי GBS.

מקור:

Geoffrey H Rosen, Tara M Randis, Purnahamsi V Desai, Katherine J Sapra, Bing Ma, Pawel Gajer, Michael S Humphrys, Jacques Ravel, Shari E Gelber, Adam J Ratner; Group B Streptococcus and the Vaginal Microbiota, The Journal of Infectious Diseases, Volume 216, Issue 6, 15 September 2017, Pages 744–751, https://doi.org/10.1093/infdis/jix395

נושאים קשורים:  GBS,  מיקרוביוטה,  קולוניזציה,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
18.05.2018, 11:01

כולם יודעים מה זה GBS?