חדשות

ההסתדרות הרפואית תשבית מחר (ג') לשעתיים את כל בתי החולים לבריאות הנפש

ההשבתה נעשית במחאה על אירוע אלים שבו הותקפה רופאה מומחית בבית החולים בבית יעקב על ידי מטופל מאושפז; יו"ר הר"י: "ממשיכים במדיניות של אפס סובלנות"

יו"ר הר"י, פרופ' ליאוניד אידלמן (צילום: הר"י)

ההסתדרות הרפואית תשבית מחר (ג') לשעתיים, בין 10:00 ל-12:00, את כל בתי החולים לבריאות הנפש והמרפאות הפסיכיאטריות בארץ – בעקבות מקרה אלימות חמור שבו מטופל תקף רופאה בבית החולים באר-יעקב. בעת ההשבתה יתקיימו בבתי החולים והמרפאות אספות הסברה.

אירוע התקיפה החמור אירע ביום שישי שעבר בשעות הבוקר. הרופאה נכנסה לחדר שבו שהה המטופל, ואז הוא היכה אותה בפנים, הפיל אותה לרצפה ובעט בה. כתוצאה מהתקיפה נגרם לה שבר באף וחבלה בעצם הזנב. יו"ר ועד הרופאים בבית החולים, ד"ר מרינה קופצ'יק, מסרה כי המטופל שוהה עתה במחלקה ויש כוונה להעבירו לשער מנשה.

המותקפת, העובדת בבאר-יעקב שלוש שנים, ליוותה את המטופל ביום שקדם לתקיפה לוועדה והוא קיווה שזו תאפשר לשחררו מהאשפוז. אלא שהוועדה דחתה את הבקשה ולמטופל היו על כך טענות לא מוצדקות כלפי הרופאה, שמכירה אותו היטב מהטיפול המסור שהעניקה לו מאז שהגיע לבית החולים לפני כחודש.

פרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר אמש: "הר"י ממשיכה במדיניות של אפס סובלנות לתופעות אלימות מכל סוג שהוא כלפי צוות רפואי. על מנת למגר את התופעה הפוגעת במטופלים וברופאים כאחד יש צורך בהתגייסות כל החברה".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"מ), הצביע על כך ש"בתי החולים הפסיכיאטריים סובלים מתת תקצוב, והדבר ניכר גם ביחס מספרי לא מספק של מטפלים למטופלים. יש צורך מידי בתגבור כוח האדם והאבטחה, במיוחד בבתי החולים הפסיכיאטריים, וזאת על מנת למנוע הישנות של מקרים כאלו וכן לטובת הביטחון של המטופלים עצמם, המבקרים וכל אנשי הצוות הרפואי".

פרופ' ציון חגי, יו"ר חטיבת ועד בתי החולים של ה"כללית" הוסיף: "בתי החולים הפסיכיאטרים של שירותי בריאות כללית (גהה ושלוותה) מצטרפים גם הם לאספות ההסברה, וזאת כאות הזדהות עם עמיתנו מבתי החולים הפסיכיאטריים של המדינה ובשל חומרת תופעת האלימות כנגד צוותים רפואיים בבתי חולים פסיכיאטרים בפרט, ובבתי חולים בכלל."

ד״ר צבי פישל, היו״ר הנבחר של איגוד הפסיכיאטריה בישראל: ״הפסיכיאטרים בישראל, המטפלים בחמלה בכל מגוון החולים, קשים כקלים, גם כשהם אלימים, קוראים לממשלה לטפל במצוקות המקצוע ולאפשר תנאים ראויים לאשפוז ולטיפול, לנו ולמטופלינו, ובכך לצמצם את אירועי האלימות ונזקיהם.״

נושאים קשורים:  חדשות,  השבתה,  אלימות,  הר"י,  בתי חולים פסיכיאטריים
תגובות
26.02.2018, 16:59

למה רק בתי החולים הפסיכיאטריים מושבתים? האם אנחנו לא שייכים למקצוע הרפואה? כשמותקף איש צוות רפואי בבית חולים כללי משביתים, בצדק, גם אותנו!
ומאחלת החלמה מהירה לרופאה.

אנונימי/ת
27.04.2018, 00:44

ד"ר עד כמה שידוע לי את פסיכיאטרית בעצמך והמרמור שלך לא מצדיק את מה שכתבת: אם כל הכבוד לרוב חולה נפש לא אחראי למעשיו ולכן השבתה של המערכת משולה לעונש לחולים שזקוקים לטיפול. זאת לא דרך להתמודד

אנונימי/ת
27.04.2018, 00:45

ד"ר הלה יהלום*

אנונימי/ת
27.02.2018, 20:20

חייב לציין שלא הבנתי על מה השביתה.
משביתים מפני שחולה נפש איש צוות? אבל זה כל העניין- הוא חולה נפש- ועובדה שהוועדה קבעה שהוא צריך להישאר באשפוז. אין אפילו ערובה שהוא אחראי למעשיו.
על איזו אפס סובלנות מדברים כאן?

אנונימי/ת
27.04.2018, 00:07

אכן הזוי... חייב להגיד בתור מטופל לשעבר בתור אחד שהיה במערכת שאכן יש חוסר תקצוב משווע מזה שנים בתחום בריאות הנפש (ויתכן שהשביתה היא כדי להשיג תקציבים ולהפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות). מעבר לזה רבים מהטובים בבריאות הנפש הציבורית נוטשים אותה עקב השכר הנמוך והעומס ובמקומם באים כל מיני חלאות שכל קשר בינם לבין נפש ורגש מקרי

אנונימי/ת
29.04.2018, 09:03

האם זה מקרי שבאותו גליון יש גם הודעה על חוקים חדשים על צמצום הגבלה פיזית? איזה סנקציות ניתן לנקוט נגד חולים אלימים? כרגיל, הרגולטור מנחית הוראות שהרקע הוא התרפסות פוליטית אבל אינו נותן דעתו על ההשלכות לגבי העובדים בשטח, ובוודאי שאינו נותן דעתו על ההשלכות התקציביות. יש נתק הולך וגדל בין משרד הבריאות לשטח, והתקנות הופכות ל"מילים מתות".