פודקאסט

פרופ' איתן לוננפלד: "להוריד את הגיל המקסימלי למימון הפריות"

יו"ר איגוד הגינקולוגיה בראיון ל-Doctalk: "בין גיל 44 ל-45 התוצאות הן אפסיות. אפשר להשקיע בתרומת ביציות במקום זה"; על ועדות להפסקת הריון: "הייתי שמח לבטל אותן, אבל אנחנו מחוייבים ע"פ חוק". האזינו לתכנית המלאה

25.10.2017, 18:18
הילה קורח, מאיה רונן ופרופ' איתן לוננפלד

פרופ' איתן לוננפלד, יו"ר איגוד הגינקולוגיה, בראיון מיוחד ל-Doctalk -  הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל בהנחיית מאיה רונן והילה קורח. פרופ' לוננפלד התייחס לסוגיות המעסיקות היום את המקצוע, בין היתר מדיניות ההפריות בישראל.

"מגבלת הגיל ששמה המדינה במימון הפריות היא טעות. בין גיל 44 ל-45 התוצאות הן אפסיות. אנחנו באנו, כאיגוד הגינקולוגי, וביקשנו מהמדינה להוריד את הגיל המקסימלי למימון הפריות. בואו נשקיע אותו בתרומת ביציות, בואו נממן את זה במקום את ההפריות".

"יש הרבה גורמים פוליטיים שמעורבים בזה, שמצד אחד אומרים 'תחסכו', ומצד שני הם לא רוצים להפסיד את אותה קבוצת נשים שתצביע מחר בבוקר בבחירות. אנחנו בפירוש חושבים שזה לא נכון לעבוד ככה".

"אנחנו תמכנו בחוק תרומת הביציות" המשיך פרופ' לוננפלד, "הוא חוק טוב, הבעיה שחוקים וטכנולוגיה לא משתנים באותו קצב. באנו למשרד הבריאות ואמרנו 'יש היום טכנולוגיה להקפאת ביציות. תנו לנו אפשרות להקים בנק ביציות בישראל, בדומה לבנק הזרע. זו טכנולוגיה מוכרת, רק צריך להכניס אותה לחוק'. בינתיים המחוקק לא עושה זאת".

פרופ' לוננפלד התייחס לשורה של נושאים נוספים כגון ועדות להפסקת הריון ("הייתי שמח לבטל אותן, אבל אנחנו מחוייבים ע"פ חוק"), הירידה בפוריות הגבר, המחסור בגינקולוגים, העלייה בשיעור הגינקולוגיות, מחלקת היולדות החדשה בסורוקה, מחקרים חדשים בהם לקח חלק ועוד.

בפינה המשפטית, עו"ד עדי ניב יגודה סקר את הבעייתיות בתופעת "רפואת המסדרונות" והסכנות המשפטיות שעלולות להווצר ממנה. ובפינת המתמחה - ד"ר יונתן גופר, מתמחה ברפואת ילדים בביה"ח "שניידר", על הטור שכתב השבוע ב"הארץ" על אלימות נגד רופאים, הצעדים שיש לנקוט ומה הוא חושב על התמחות ברפואת ילדים.

לו"ז האזנה:

7:45 המירוץ לפוריות וילדים בישראל

19:55 המוטציה הגנטית שפוגעת בתאי הזרע

25:36 ירידה בפוריות הגבר

28:32 שימור פריון אצל מטופלי כימותרפיה

31:03 מחלקת היולדות החדשה בסורוקה

40:00 ועדות להפסקת הריון

42:19 המחסור בגינקולוגים בישראל

46:19 השתלמויות עמיתים

51:26 הפינה המשפטית - רפואת המסדרונות

59:44 פינת המתמחה - ד"ר יונתן גופר אומר 'לא' לאלימות

האזנה נעימה!

לכל הפרקים של Doctalk

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  פרופ’ איתן לוננפלד,  פוריות,  ראיון,  doctalk
תגובות
אנונימי/ת
27.10.2017, 12:32

להניח לטבע לעשות את שלו !
אשה פוריה ללא התערבות רפואית ? - בבקשה !
על אשה שהטבע לא חנן אותה בפוריות לקבל את הדין ולהסתפק באימוץ !

אנונימי/ת
27.10.2017, 12:41

יסלחו לי העמלים בנושא הפוריות : מידי פעם עולה בי ההרגשה כי יותר משאישה רוצה להיות פורה - העוסקים בהפריה לוחצים להפרותה - מדוע ולמה ???
הניחו לטבע לעשות את שלו : הפריה איננה רפואה , היא איננה מרפאה כי אי-פוריות איננה מחלה אלא מצב תפקודי הורמונלי שאיננו כלול בהגדרה של "תחלואה" ולכן אין להתערב לשנותו . ולכל ציבור המאמינים הנכבדים : שרה אמנו היתה עקרה עד
המפגש עם המלאכים שהביא ללידתו של יצחק אבינו. סביר ביותר שהמלאכים לא ביצעו בשרה אמנו " הפריה חוץ גופית " . קרוב לודאי שאברהם רבינו היה עקר שכן
ישמעאל לא היה מזרעו שהרי השם קרא אליו " קח את בנך, את יחידך , אשר אהבת "
הקב"ה ידע היטב כי ישמעאל היה בנה של הגא אבל לא מזרעו של אברהם !

אנונימי/ת
28.10.2017, 20:32

אם אברהם אבינו היה עקר, אז לפי דבריך לא רק שישמעאל איננו בנו, גם יצחק איננו בנו.

האם יכול להיות שאחד המלאכים עשה עם שרה "חפוז" באוהל ?

אנונימי/ת
27.10.2017, 12:46

האם "תרומת ביצית " מאשה יהודיה מותרת על פי ההלכה ?
כל פי ההלכה, יהודי מוגדר כבנה של יהודיה , וכדי שמי שיולד מתרומת ביצית יהיה יהודי כשר - הביצית הנתרמת חיבת להיות כשרה ומאשה יהודיה.
מה עמדתם בכל הענין, של גדולי הפוסקים ?

אנונימי/ת
27.10.2017, 12:53

השם יתברך העניק לכל נברא ונבראת תכונות מסוימות ולא העניק תכונות אחרות.
האם אשה שלא זכתה בתכונת פוריות רשאית להתמרד כבל בורא עולם ולעבור מסכת של "טיפולים" לשנות קביעתו של אלהים ?
בצוותו "פרו ורבו" התכוון השם לאותן נשים שהוא העניק להן את תכונת הפוריות וכיוון לכך שתממשנה תכונה זאת באופן פעיל.
הציווי האלוהי של "פרו ורבו" איננו מכוון ל - ואיננו כולל את אותן הנקבות שלא זכו בפוריות טבעית.

אנונימי/ת
27.10.2017, 12:57

אשרנו שבורכנו בשר בריאות תלמיד חכם וירא שמים שיקרא ויתעמק בכל התגובות לכתבה ויביא לחקיקה חד משמעית בנושא אי-פוריות ברוח ההלכה.

אנונימי/ת
27.10.2017, 23:20

בתגובה לאנונימיים, לא כדאי לתת נוגדי דכאון לבחורי ישיבה שאינם סובלים מדכאון/חרדות. על בחורי ישיבה שהטבע לא חנן אותם במשיכה מינית לנשים בלבד - לקבל את הדין ולהסתפק במשיכה לגברים !

28.10.2017, 12:49

מסכים לחלוטין עם העמדה של איתן לגבי מניעת בזבוז המשאבים הציבוריים על הפריות שאין להן תוחלת ועוד יותר לגבי זכותן של נשים על הפסקת תהליך כל שהו בגופן, לרבות הריון. סיכויי ההפריה של ביציות מוקפאות, בניגוד לעוברים מוקפאים, הם נמוכים במיוחד ולכן טוב היה אילו איגוד הגינקולוגיה היה שוקל שוב, האם טיפולים מרבי אוכלוסיה הם הטיפולים להשקיע בהם את המשאבים או שמה במדינה צםופה כל כך, עדיף להשקיע את משאבי הרפואה בטיפולים שישפרו את איכות חייה של האוכלוסיה הקודמת, כגון מחקר שיקדם טיפול בסרטנים גינקולוגיים למיניהם או גילוי תוך רחמי של מומים, שטרם ניתנים לגילוי.

08.11.2017, 00:08

חשוב לדעתי לשפר את סיכויי ההתעברות על ידי תמיכה טיפולית נפשית מקדימה בזוג ובמשפחה ודרישה בלתי מתפשרת להפסקה מוחלטת של עישון אצל האישה וגם אצל הבעל !!!!

אנונימי/ת
28.10.2017, 20:42

את החוק לגבי הפסקת הריון צריך לשנות ויפה שעה אחת קודם. בטח לגבי ועדות שלפני שלב החיות. אין למשל שום סיבה שאישה רווקה תקבל אישור אוטומטי ואישה נשואה תצטרך "למכור" סיפור (כמו שההריון לא מהבעל) כדי לקבל את החותמת.

אנונימי/ת
29.10.2017, 18:26

בנוגע לטיפולי פוריות צריך להבדיל בין אינדיקציה רפואית לבין מימון ציבורי. אם אישה עשירה בת 45 רוצה לממן לעצמה טיפולי פוריות (וכמובן לחתום על טופס ויתור) מכספה הפרטי, אני לא רואה שום סיבה למנוע זאת ממנה (תחת ההנחה האתית שיצירת חיים מאפשרת סיכון חיים). לעומת זאת עבור מימון ציבורי של הטיפול יש להציב רף גבוה יותר, וזה עניין פוליטי, לא רפואי.

אנונימי/ת
29.10.2017, 22:08

שיגעון המימון הזה יכול להיות מופסק גם בגיל 42 ------- עם קצת פחות רווחים כספיים
ופחות תעסוקה מופרזת בנושא לאיתן לוננפלד וחבריו הציניים .