חדשות

"כללית": טקס להנצחת האחות טובה קררו שמתה בעקבות תקיפת מטופל

קופת חולים "כללית" קיימה אתמול טקס להנצחת זכרה של האחות טובה קררו, שנרצחה על ידי מטופל ששפך חומר דליק בחדרה במארס השנה

הסרת הלוט מעל שלט הנצחה לאחות טובה קררו, במרפאת "כללית" בחולון (צילום: "כללית")

קופת חולים "כללית" קיימה אתמול טקס להנצחת זכרה של האחות טובה קררו, שנרצחה על ידי מטופל ששפך חומר דליק בחדרה במארס השנה. במהלך הטקס הוסר הלוט משלט שהוצב לזכרה, מול החדר שבו טיפלה עשרות שנים במרפאת ה'כללית' בחולון ושבו מצאה את מותה. בטקס נכחו עשרות מחבריה לעבודה, רופאים, אחיות, בני משפחתה וחברי הנהלת "כללית" והנהלת מחוז ת"א-יפו.

בתה של טובה קררו, נופר, אמרה בטקס: "אמא שירתה את המרפאה הזאת ואת המטופלים במסירות. הצבת תמונתה במרפאה, מול חדרה, משמרת את זכרה כחלק מהמקום שהיה לה כבית שני".

מנכ"ל "כללית", נועז בר-ניר, אמר: "מותה הטראגי של טובה קררו ז"ל התקבל בזעזוע, בכאב ובתדהמה בכל הארץ. היה זה אירוע חסר תקדים במערכת הבריאות בישראל. עובדי מערכת הבריאות ממלאים תפקיד חיוני וקשה במטרה להציל חיי אדם ולהעניק טיפול מיטבי לציבור. אלימות מכל סוג היא בגדר קו אדום ואנו ב'כללית' מתייחסים באפס סובלנות לאלימות. לא נעבור לשגרת היום נוכח כל סוג של אלימות כנגד הצוותים שלנו. במערכת הבריאות יש מקום רק לתרבות של כבוד הדדי בין מטפלים לבין מטופלים ובני משפחותיהם".

טקס ההנצחה במרפאה בחולון מצטרף לאירוע נוסף שערכה "כללית" לפני כשבועיים, במסגרתו הוענקה מלגת לימודים לזכרה. המלגה הוענקה לאחות ויקטוריה שימונוב, מנהלת הסיעוד במרפאת גבעת התמרים ביפו. המלגה היא ללימודי התמחות-על בתחום הסיעוד.

נושאים קשורים:  חדשות,  שירותי בריאות כללית,  טובה קררו ז"ל,  אלימות נגד צוות רפואי,  הנצחה,  טקס,  מלגה
תגובות