חדשות

ליצמן תומך בהוצאת תרופות למחלות נדירות מהסל - והעברת האחריות לקופות

לפי דיווח ב-Ynet, השר אמר את הדברים במפגש עם ארגוני החולים שהתקיים בשבוע שעבר; הודיע כי יפעל לשלב ארגוני החולים בדיונים על הכללת תרופות בסל הבריאות

בקבוקון תרופה (צילום: אילוסטרציה)

שר הבריאות יעקב ליצמן הורה לדרג המקצועי במשרדו לבחון בקשות של ארגוני החולים השונים לקידום תהליך מואץ להכללת תרופות חדשות בסל הממלכתי שלא תכלול תוספת עלות בסל. כך דיווח אתמול אתר Ynet.

לפי הדיווח, ליצמן מתכוון להסדיר את שילובם של נציגים מארגוני החולים בתהליך הכללת התרופות בסל, בדומה לזה שמתבצע מול איגודי רופאים וכפי שנוהגים בנושא זה רשויות אחרות בעולם, לרבות ה-FDA.

כמו כן, נמסר כי בכוונת ליצמן לקדם מנגנון פיצוי לקופות החולים אשר יממנו תרופות למבוטחיהם החולים במחלות קשות ונדירות. בדיווח ב-Ynet נמסר, כי "ליצמן רואה חשיבות במתן טיפול מציל חיים גם כשמדובר בעלות גבוהה לחולה אחד". הוא הודיע לנציגי ארגוני חולים שנפגשו אתו, כי יפעל להוצאת התרופות למחלות הנדירות מהסל הממלכתי - והעברתן לאחריות קופות החולים, שיחליטו במסגרת ועדה פנימית ועל-פי קריטריונים שיקבעו כיצד לנהל את הטיפול בתרופות היקרות. הקופות יקבלו על כך החזר מסוים מהמדינה, בסוף השנה.

"אלו בשורות חשובות לאזרחי ישראל", הגיבו יו"ר האגודה לזכויות החולה, שמוליק בן יעקב ומנכ"לית עמותת "לנשום" איילת השחר-וולף, נציגי "קואליציית ארגוני החולים", שנפגשו עם השר. בפגישה נכחו גם לפי הדיווח ב-Ynet נציגת פורום המחלות הנדירות ומנכ"לית איגוד הסיסטיק פיברוזיס שירה זגורי, מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן מירי זיו ונציגי משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  סל הבריאות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  תרופות,  ועדת סל הבריאות
תגובות