חדשות

ועדת הבריאות אישרה הקלות בדרישות מרוקחים המספקים מרשמי-המשך

לפי הצעת החוק, שאושרה לקריאה שנייה ושלישית, רוקח קליני בעל תואר שני או שלישי ועם ניסיון של שנתיים יוכל לספק מרשם-המשך ללקוח וכן תרופות ותכשירים מסוימים ללא מרשם רופא, גם אם לא עבר קורס הכשרה לעניין

בית מרקחת, רוקח, תרופות (צילום: אילוסטרציה)

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), לפיה רוקח קליני בעל תואר שני או שלישי יוכל לספק מרשם-המשך ללקוח וכן תרופות ותכשירים מסוימים, ללא מרשם רופא. זאת, גם אם לא עבר קורס הכשרה בן 60 שעות לעניין הזה. בנוסף, קובעת הצעת החוק כי שנות הניסיון בעבודה מעשית הנדרשות מאותו רוקח יירדו מ-5 כפי שקובע החוק כיום, לשנתיים.

ח"כ אלאלוף נימק את הצעת החוק בכך שהרוקחים לומדים עוד במסגרת לימודיהם את כלל הנושאים הכלולים בהכשרה האמורה ומתמחים בתחום הטיפול התרופתי ומתן ייעוץ קליני.

מנהל אגף הרוקחות במשרד הבריאות, פרופ' אייל שוורצברג, הצטרף לדבריו: "בישראל יש משאב אנושי מצוין של רוקחים קליניים בהתמחות מיוחדת, המאפשרת להם לייעץ לרופאים ולמטופלים. הם רכשו ידע רב במהלך לימודיהם".

בדיון התריעה יו"ר המערך הקליני בארגון הרוקחות בישראל, ד"ר ורדית קלמרו: "אין כיום מספיק רוקחים קליניים במקומות שבהם צריך שיהיו, כולל בתי חולים וקופות חולים. לסטודנטים המסיימים ללמוד, אין מקומות עבודה. השכר המשולם להם - בזוי. אני מזכירה כי חובה שרוקח קליני יסקור את רשימת התרופות שמקבל המטופל כאשר הוא צורך למעלה מחמישה תכשירים. בפועל החובה הזאת לא מתבצעת".

נושאים קשורים:  חדשות,  רוקחים קליניים,  תרופות,  ועדת הבריאות של הכנסת,  פרופ' אייל שוורצברג
תגובות
11.05.2017, 09:17

הצעת החוק של יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, לפיה רוקח קליני בעל תואר שני או שלישי יוכל לספק מרשם-המשך ללקוח אינה הזויה ומלמדת שהעוסקים בחוק זה אינם מבינים דבר וחצי דבר בענין תרופות וסכנת חיים!

12.05.2017, 21:56

שלום. צר לי, אך נראה שמעולם לא עבדת עם רוקח קליני...אחרת תגובתך הייתה שונה.