חדשות

שר הבריאות: 150 מיליון שקל יוקצו להקמת מרכז שיקום אזורי ב"פורייה"

השר ליצמן אמר כי התכנית תתוקצב כבר עתה על ידי משרד האוצר, וכי הסכום ייפרש על פני חמש שנים; במרכז המתוכנן יהיו שש מחלקות, בהן 162 מיטות אשפוז

שר הבריאות יעקב ליצמן ומימינו מנהל "פורייה", ד"ר ארז און (צילום: "פורייה")

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע בשבוע שעבר, בעת ביקור במרכז הרפואי "פורייה" ליד טבריה, כי הממשלה החליטה להקצות 150 מיליון שקלים לשם הקמת מרכז שיקום אזורי חדש בבית החולים.

"לפני מספר שבועות ביקרתי כאן יחד עם שר האוצר משה כחלון ודיברנו על הצורך בהקמת מרכז שיקום לתושבי הגליל" אמר השר , "והנה אני שמח לבשר שהוקצה התקציב לשם כך. 150 מיליון השקלים ייפרסו על פני חמש השנים הקרובות - 30 מיליון שקל, מדי שנה, לשם הקמת המרכז השיקומי ב'פורייה'".

ד"ר ארז און: "הבשורה שהביא שר הבריאות משמעה שאנחנו בפריפריה יוצאים עתה לדרך של תיקון הפער מול מרכז הארץ"

ד"ר ארז און, מנהל "פורייה", אמר בתגובה לדברי השר כי מדובר ב"בשורה אדירה וחשובה מאין כמותה לכל תושבי צפון הארץ. רבות דובר על הפערים העמוקים בין מרכז הארץ לפריפריה - כולם לרעת הפריפריה - בכל הנוגע למיטות אשפוז לשיקום ובנושא השיקום הגריאטרי. כיום לתושבי הצפון אין מענה גם בכל הנוגע לשיקום לילדים. הבשורה שהביא שר הבריאות משמעה שאנחנו בפריפריה יוצאים עתה לדרך של תיקון הפער הזה".

ד"ר און הוסיף: "חזוננו הוא לצמצם את אי השוויון הקיים בבריאות, בין האזור שבו אנו חיים לבין מרכז הארץ. נעשה זאת באמצעות הנגשתם של שרותי רפואה איכותיים וזמינים לתושבים שאותם אנו משרתים, התושבים תלויים בשרותי הרפואה הציבורית".

התוכנית המאושרת קובעת, כי בשלב ראשון יהיו במרכז השיקומי בבית החולים "פורייה" שש מחלקות, ובהן 162 מיטות אשפוז וכן 36 מיטות לאשפוז יום. המחלקות שיוקמו יהיו: שיקום נוירולוגי, שיקום אורתופדי, שיקום נשימתי, שיקום גריאטרי ושיקום ילדים.

המרכז השיקומי החדש יהיה מוכר לשם התמחות של רופאי שיקום ולהתנסויות לסטודנטים במקצועות הבריאות ויהיה מסונף לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל.

נושאים קשורים:  חדשות,  תקציב,  שיקום,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות