חדשות

ועדי הרופאים ב"הדסה" נגד רוטשטיין: "מודאגים מפעולותיו, צורת דיבורו והתקפותיו על הרופאים"

ועדי הרופאים פירסמו בסוף השבוע שעבר מכתב בו הם יוצאים נגד דבריו של פרופ' רוטשטיין בראיון ל"קול ישראל", מהם לטענתם אפשר היה להבין שרופאים ב"הדסה" מפנים פצועים בפיגועים לטיפולי שר"פ

מימין: נשיאת "נשות הדסה" אלן הרשקין, פרופ' זאב רוטשטיין ושר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: "הדסה")

ועדי הרופאים במרכז הרפואי "הדסה" בירושלים הפיצו ביום חמישי שעבר מכתב, שבו יצאו נגד התנהלותו והתבטאויותיו של מנהל הדסה, פרופ’ זאב רוטשטיין; כך דיווח שלשום (יום ו') היומון "כלכליסט". בדיווח נמסר, כי ועדי הרופאים הביעו תרעומת על ראיון טלפוני שהעניק פרופ’ רוטשטיין ל"קול ישראל", שבו נאמר לטענתים כי הם מפנים פצועי פיגועים לטיפולי שר"פ.

במכתב כתבו ועדי הרופאים: "נראה שלפרופ’ רוטשטיין אג'נדה ברורה - להוקיע שוב ושוב את רופאי 'הדסה', אולי על מנת שיראה כאילו מעשיו הגדולים יושיעו... אנחנו מודאגים מאוד מפעולותיו, מצורת דיבורו ומהתקפותיו החוזרות על רופאי הדסה, כולל התקפות אישיות על חברי ועד".

במכתב, שהופץ לרופאי הדסה בירושלים, נכתב: "לצערנו, אתמול בערב (ד') שמענו שוב ברדיו את השמצות פרופ’ רוטשטיין על רופאי הדסה. כמה אין כאן את המשפחתיות שהוא מכיר ב'שיבא' ושהרופאים בהדסה פונים לפצועים מפיגוע ומשדלים אותם לקחת שר"פ. אם יש רופא המשדל פצועי פיגוע לשר"פ - יואיל פרופ’ רוטשטיין להשעותו ולזמן אותו מיד לשימוע. נתמוך בו בצורה מלאה. אבל אין לפרופ’ רוטשטיין כל זכות להוציא את דיבת כלל רופאי הדסה לרעה!".

הנהלת "הדסה": "פרופ’ רוטשטיין מעולם לא עשה שימוש בביטוי 'פצועי פיגוע'. לא ידוע לו על מקרה שכזה והפרשנות שניתנה לדבריו היא באחריות העושים שימוש בביטוי הזה"

בהמשך המכתב נאמר עוד: "רופאי הדסה תמיד הובילו וממשיכים להוביל, והישגי הדסה טרם בואו (של פרופ’ רוטשטיין) הם מהמובילים בארץ. ביום שבו המשיך להשמיץ את רופאי בית החולים בראשו הוא עומד, בית החולים הדסה הוא היחיד שעמד בעשרה מדדי האיכות (של משרד הבריאות, מערכת ד.א.). גם ביצועי המיון שהתפרסמו באחרונה היו מצוינים. אבל הנהלת הדסה בראשותו, לא נתנה תמיכה למנהלת המיון שהתפטרה בשבוע שעבר".

לרופאים טענות על כך שפרופ’ רוטשטיין "ביצע הורדות שכר רטרואקטיביות, מינה מנהלים ללא נוהל, יצר מכרזים לא חוקיים - דברים העומדים בניגוד לנהלים ועוקפים את כללי המנהל התקין והנהלים". עוד טענו שעיכב עשרות מינויים של סגל אקדמי.

פרופ’ רוטשטיין, נכתב עוד במכתב הוועדים, "מזלזל שוב ושוב בתוכנית ההבראה שהצילה את הדסה, נתנה מרווח נשימה עד שנת 2020 ושבה נתנו הרופאים מאות מיליונים מכספם, ומפר אותה בלי הנד עפעף". במכתב נקרא מנהל הדסה "לפעול על פי כללי מנהל תקין וחוקת הדסה ולפעול להבראת בית החולים בשיתוף פעולה והידברות מלאה עם הוועדים וללא השמצות של הרופאים".

תגובת הדסה כפי שהופיעה בדיווח: "בראיון שנתן לכתבת קול ישראל, הוקיע פרופ’ רוטשטיין בצורה ברורה הצעת שר"פ כטיפול בחולה דחוף או גם בפצוע. פרופ’ רוטשטיין מעולם לא עשה שימוש בביטוי 'פצועי פיגוע'. לא ידוע לו על מקרה שכזה והפרשנות שניתנה לדבריו היא באחריות העושים שימוש בביטוי הזה. הצוותים בהדסה הם מהמקצועיים והמסורים שיש למערכת הבריאות בישראל. לא בכדי מופיע בית החולים הדסה במקום הראשון במדדי הבריאות שפרסם משרד הבריאות. לא נאפשר שבודדים יכתימו את כבוד המוסד וההישגים של האנשים המצוינים בו".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  שר''פ,  ועדי הרופאים בהדסה,  מכתב,  "קול ישראל",  כלכליסט,  פרופ' זאב רוטשטיין
תגובות
אנונימי/ת
03.07.2016, 18:39

או כמה כיף שהוא מתעלק עליכם ולא עלינו בשיבא

אנונימי/ת
03.07.2016, 19:03

מישהו בכלל מסוגל לרסן את רוטשטיין ???

אנונימי/ת
04.07.2016, 18:34

אני מניח שבסופו של דבר ה"מנהל התקין" בהדסה
ייראה כמו ה"משפחתיות" של שיבא...

אנונימי/ת
04.07.2016, 19:23

הָלוֹךְ הָלְכוּ הָעֵצִים, לִמְשֹׁחַ עֲלֵיהֶם מֶלֶךְ; ....... וַיֹּאמְרוּ כָל הָעֵצִים, אֶל הָאָטָד: לֵךְ אַתָּה, מְלָךְ עָלֵינוּ; וַיֹּאמֶר הָאָטָד, אֶל הָעֵצִים, אִם בֶּאֱמֶת אַתֶּם מֹשְׁחִים אֹתִי לְמֶלֶךְ עֲלֵיכֶם, בֹּאוּ חֲסוּ בְצִלִּי, וְאִם אַיִן תֵּצֵא אֵשׁ מִן הָאָטָד, וְתֹאכַל אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן;

אנונימי/ת
05.07.2016, 11:25

רופאי הדסה מתחילים להכיר את האישיות של פרופ' רוטשטיין. הרבה הנאה לא תהיה להם. נראה כי בינתיים אין מי שירסן אותו.
הנחמה היחידה היא שרודפי הבצע של השר"פ יסבלו קצת כי הציבור סובל מהם הרבה.
תמשיכו עם שר"פ בשעות העבודה בבוקר - שחיתות במירעה.

אנונימי/ת
05.07.2016, 11:30

ועד רופאי הדסה תקע מקלות בגלגלים של 3 מנכלים שבאו לאחר מור יוסף. כעת הגיע המנכל מספר 4. רוטשטיין הוא לדעתי ההזדמנות האחרונה של הדסה לעלות על דרך המלך. אם הרופאים הבכירים והועד חפצים שהמוסד ישאר בחיים שיותרו על האגו הענק שלהם ויתנו לו לעבוד כי יכולת מוכחת יש לו. אם רוטשיין יתיאש וילך הדסה תתחיל תהליך של דעיכה איטית אך סופנית. הרופאים שיכולים יעזבו ואלה שישארו מחוסר ברירה יטבעו עם הספינה. יש תקדים למצב כזה- היה פעם בית חולים בשם ביקור חולים בירושלים. ומי שחושב של״הדסה זה לא יכל לקרות״ שיתפלא.

אנונימי/ת
05.07.2016, 15:39

פרופ' רוטשטיין מנהל מוכשר ובולדוזר, אבל אפס ביחסי אנוש.
התגובה של רופאי הדסה הייתה במקום. יש לו מדי פעם 'יציאות' כאלה... לפני מספר שנים השמיץ את האחיות במיון שיבא ולאחר שמחו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים התנצל וחזל"ש.
רופאי 'הדסה'- המשיכו להפגין תקיפות (אגרוף רך בכפפת ברזל)- בסוף יבין שהוא זקוק לשיתוף פעולה שלכם.

אנונימי/ת
08.07.2016, 05:02

מקדישים לפרופ' רוטש
את שיר מספר 2 באלבום אנימלס של פינק פלויד

אנונימי/ת
03.08.2016, 23:49

האם הוא כבר התפטר מהג'וב שלו כדירקטור בחברה לנכיון המחאות?