חדשות

מערכת חדשה למניעת זיהומים במערכות מיזוג האוויר הותקנה ב"איכילוב"

לדברי בית החולים, מערכת ה-UVC מציירת קרינה אולטרה-סגולה מתמשכת על מאיידי מערכת המיזוג, שזוהו בעבר כאחד המקורות להתפשטות זיהומים

מנחת בית החולים איכילוב. (מקור: ויקיפדיה)

המרכז הרפואי "תל-אביב איכילוב" הודיע בסוף השבוע, כי החל להתקין מערכות מיוחדות שנועדו להילחם בזיהומים שמקורם במערכות מיזוג האוויר, כדי למנוע התפשטותם של חיידקים ומחלות זיהומיות בקרב מטופלים והשוהים בבית החולים.

צילום של מנורת האור האולטרה-סגול שהיא חלק מהמערכת (צילום: "איכילוב")

צילום של מנורת האור האולטרה-סגול שהיא חלק מהמערכת (צילום: "איכילוב")

לדברי בית החולים, לשם כך נרכש ציוד מתקדם הכולל מערכת UVC חדישה, שתוכננה כדי למנוע זיהומים במערכת מיזוג אוויר. מערכת ה-UVC בנויה ממספר מנורות אולטרה-סגול. המנורות מייצרות קרינה מתמשכת על סוללת המאייד – שזוהתה כמקור הזיהומים.

בית החולים מסר, כי מערכת ה-UVC היא גם "ידידותית לסביבה" ותחליף את שיטות החיטוי הקונבנציונליות - חומרים כימיים לחיטוי - הנהוגות כיום בתי החולים בישראל. הטכנולוגיה החדישה, כך הבטיחו המתכננים, משפרת את איכות האוויר שאותו נושמים החולים והרופאים כאחד.

לדברי בית החולים, לאחר התקנת המערכת הזאת, העובדת מסביב לשעון, לא יהיה עוד צורך במגע יד אדם במערכת מיזוג האוויר, מה שמפחית עוד יותר את הסיכון להתפתחות מחודשת של זיהומים. כמו כן, מדובר גם בחיסכון באנרגיה המוערך ב-3%-7$ בשנה. לפי בית החולים, בפרויקט השתתפה חברת הטכנולוגיות "סגול".

נושאים קשורים:  חדשות,  חיטוי,  מערכת מיזוג אוויר,  זיהומים בבתי חולים,  חברת "סגול",  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות
אנונימי/ת
07.03.2016, 18:54

אכן הגיע הזמן.
ברבש דחה ודחה כי היו לו עניינים יותר מכניסים לעסוק בהם.