חדשות

"סורוקה": פעילות מחקרית לקדם הבנה וטיפול בתופעת ההפלות החוזרות

פרופ' אשר בשירי, המוביל את המהלך: "הנושא הוזנח שנים רבות מהיבטיו המחקריים"; מסד נתונים בבית החולים ירכז מידע ונתונים לגבי נשים שחוו הפלות חוזרות

פרופ' אשר בשירי (במרכז), לצד רופאים אחרים, בכנס שהוקדש להפלות חוזרות והתקיים בקאן בינואר (צילום: "סורוקה")

רופא ישראלי בכיר מוביל מהלך עולמי לקידום המחקר, האבחון והטיפול בהפלות חוזרות, תוך שיתוף פעולה בין בתי חולים; כך הודיע אתמול (יום ד') המרכז הרפואי "סורוקה" בבאר שבע.

פרופסור אשר בשירי, מנהל מחלקת יולדות ג' והשירות להפלות חוזרות במרכז הרפואי "סורוקה", שמוביל את המהלך, מסר כי המטרה היא לתת בסופו של דבר מענה הולם לנשים הסובלות מהפלות חוזרות. לדבריו, הנושא "הוזנח שנים רבות מהיבטיו המחקריים והאחרים".

תופעת ההפלות החוזרות נידונה בחודש שעבר בכנס העולמי הראשון שהוקדש לנושא הזה, שנערך בעיר קאן שבצרפת

לדברי בית החולים, ב"סורוקה" הוקם באחרונה מסד נתונים ייחודי המרכז מידע ונתונים על נשים שחוו הפלות חוזרות. הרופאים-המומחים בחטיבה למיילדות וגינקולוגיה בבית החולים בבאר-שבע מעורבים עתה בכמה מחקרים חדשניים בתחום.

תופעת ההפלות החוזרות נידונה בחודש שעבר (17-14 בינואר) בכנס העולמי הראשון שהוקדש לנושא הזה, שנערך בעיר קאן, צרפת. מומחים מרחבי העולם מכ-60 מדינות הגיעו לארבעה ימי הדיונים. בין הבאים גם רופאים מאיראן, סעודיה, כוויית, עירק, מצרים, סין, ארה"ב, מדינות דרום אמריקה, אירופה וסקנדינביה.

בנוסף לפרופסור בשירי השתתפו בכנס עוד תשעה רופאים מסורוקה: ד"ר דוד יוחאי, ד"ר אבי הרלב, ד"ר נעמה שטיינר, ד"ר דן תירוש, ד"ר נטע בן שלום, ד"ר רנית חזקיהו, ד"ר חנה זידנברג וד"ר מאור קביסה וכן זהבה יוחאי, שלומית הרלב וטני הרוש.

לדברי פרופ' בשירי: "אובדן הריון הוא חוויה קשה לכל אשה, בוודאי אם הוא קורה יותר מפעם אחת. הפלה מוגדרת כסיום הריון עד לשבוע 20, כאשר מרבית ההפלות הספונטניות מתרחשות בטרימסטר הראשון (עד סוף שבוע 12 להריון). שיעור האובדן של הריון בודד המאובחן קלינית הוא 15%-12% ושיעור הנשים שלהן שתי הפלות רצופות הוא כ-5%.

"הגורמים להפלות רבים וביניהם: הפרעות כרומוזומליות בעובר, מחלות רקע של האם, גיל אם מבוגר, קרישיות יתר של הדם והפרעות מבניות ברחם. יחד עם זאת, במחצית מהמקרים לא ניתן לאתר גורם ספציפי להפלות החוזרות.

"מקבץ המחקרים שביצענו באחרונה ב'סורוקה' ושהוצגו בכנס בקאן עסקו במאפיינים של נשים עם הפלות חוזרות הסובלות ממומים ברחם - נשים שבעברן היה ניתוח קיסרי, נשים עם בעיות אי פוריות - וכן על ההיבטים האימונולוגיים בקרב נשים אלה".

נושאים קשורים:  חדשות,  הפלות חוזרות,  כנס,  המרכז הרפואי "סורוקה",  פרופ' אשר בשירי
תגובות

חוויה אקדמית מיוחדת להיות שותף לכנס הבינלאומי הראשון שארגן פרופ' אשר בשירי אשר העלה לסדר היום הבינלאומי את נושא "הפלות חוזרות" RPL והביאת את מיטב המומחים בנושא אשר נותן תקווה לאותן נשים הסובלות מהפלות חוזרות. תודתי ליו"ר ונשיא הכנס שאפשר לי להציג את הניסיון שלי בנושא "תפר צווארי חירום בסכנת הפלה מאוחרת". אני מאחל לפרופ' בשירי הצלחה בארגון הכנס השני בינואר 2017 בקאן.