חדשות

סיכון גבוה מהרגיל להתקפי לב בקרב נשים שהתגרשו פעמיים או יותר

כך מצא מחקר אמריקאי, שתלה את הסיבה בעקה שנוצרת כתוצאה מתהליך הגירושים; הסיכון נשמר גם בעבור נשים שהתחתנו שוב לאחר גירושיהן

בעיות לב בקרב נשים (צילום: אילוסטרציה)
בעיות לב בקרב נשים (צילום: אילוסטרציה)

על-פי מחקר שנעשה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "דיוק" בארה"ב, ושפורסם בכתב העת של התאחדות רופאי הלב האמריקאית Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes - נשים גרושות סובלות מהתקפי לב בשיעור גבוה יותר מנשים נשואות.

לפי המחקר, בקרב נשים שהתגרשו פעמיים ומעלה, הסיכוי ללקות בהתקף לב כמעט כפול לעומת נשים שלא התגרשו. גם בקרב נשים שנישאו שנית לאחר פרשת גירושין, הסיכון להתקף לב נשאר גבוה, כך על-פי המחקר.

פרופ' מאתיו דופרה (Dupre), שהיה המחבר המוביל של המאמר, מסר כי גירושין הוא אירוע עקה מז'ורי. "ידענו מזמן שאנשים מתגרשים סובלים מבעיות בריאות כתוצאה ממנו – אבל זהו אחד המחקרים הראשונים שבחן את האפקט המצטבר של הגירושין לאורך תקופה ארוכה. מצאנו שחותם העקה עשוי להיות ממושך".

המחקר התבסס על שאלון שבו נטלו חלק כמעט 16 אלף איש בני 80-45 בארה"ב, שנישאו לפחות פעם אחת בחייהם. לאחר מילוי השאלון הם גם רואיינו אחת לשנתיים (בין השנים 1992 ל-2010) לגבי מצבם המשפחתי והזוגי וכן לגבי מצב בריאותם.

בערך שליש מהם התגרשו לפחות פעם אחת במהלך 18 שנות המחקר. למרות שגברים נחשבים בדרך כלל כמי שמצוי בסיכון גבוה יותר להתקף לב, מהמחקר עולה כי אצל הנשים המצב הבריאותי מורע הרבה יותר לאחר הגירושין, אולם ההבדלים אינם מובהקים סטטיסטית.

גברים שהתגרשו היו בסיכון להתקף לב בדומה לאלו שנישואיהם נותרו יציבים. אבל רק לאחר שני אירועי גירושים ומעלה – שיעור הסיכון של הגברים עלה.

לתמצית המחקר לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  נשים,  התקף לב,  גירושין,  עקה,  סטרס
תגובות