פרגבלין

בחינת זמן השיפור בהפרעת שינה תחת טיפול בפרגבלין, במטופלים הסובלים מנוירופתיה סוכרתית כואבת ומנויראלגיה פוסט-הרפטית

מחקר מצא, כי פרבלין יעיל, בטוח ובעל אפקט מהיר בהורדת כאב נוירופתיה ובשיפור איכות שינה

16.11.2014, 15:41
גבר ישן (צילום: אילוסטרציה)

פרגבלין הודגם כבטוח וכיעיל לטיפול בכאב נוירופתי הקשור בנוירופתיה פריפרית סוכרתית כואבת (DPN) ובנויראלגיה פוסט-הפרטית (PHN), עם זמן ממוצע להורדת כאב של יומיים. הפרעת שינה משנית לכאב נפוצה בחולים עם DPN ו-PHN. אנליזה פוסט הוק זו בחנה את הזמן לשיפור בהפרעת שינה בחולים עם DPN או PHN המטופלים בפרגבלין. השיפור נמדד על ידי ירידה במדד הפרעת השינה היומי (DSI), בסולם של 11 נקודות.

סך של 4,527 מטופלים מ-16 מחקרים מבוקרי פלצבו על פרגבלין לטיפול ב-DPN או PHN נכללו באנליזה. המחקרים כללו 16 זרועות טיפול של פרגבלין ל-DPNי (75-600 מ"ג ביום), 10 זרועות לטיפול ב-PHNי (150-600 מ"ג ביום) ו-3 זרועות ל-DPN/PHNי (150-600 מ"ג ביום). הזמן לשיפור ב-DSI חושב עבור כל אחת מזרועות הטיפול אשר הדגימה שיפור מובהק סטטיסטית ב-DSI במהלך 14 הימים הראשונים לטיפול, בהשוואה לפלצבו (23 מתוך 29, 79.3%).

ממוצע (סטיית תקן) לשיפור ב-DSI היה 1.6 (1.3) ימים. שיפור ממושך (שווה/גדול מנקודה אחת של שיפור בממוצע DSI) נצפה מוקדם יותר באופן מובהק סטטיסטית במטופלים אשר קיבלו פרגבלין והגיבו, לעומת כאלה שקיבלו פלצבו.

החוקרים הסיקו, כי תחת טיפול בפרגבלין ישנו שיפור ממושך ומובהק ססטיסטית באיכות שינה אשר מתרחש במהירות (תוך 1 יום עבור חלק מהמטופלים).

מקור:
Am J Ther. 2014 Sep 30. [Epub ahead of print] Examining the Time to Improvement of Sleep Interference With Pregabalin in Patients With Painful Diabetic Peripheral Neuropathy and Postherpetic Neuralgia. Parsons B1, Emir B, Knapp L

נושאים קשורים:  פרגבלין,  נוירופטיה סוכרתית,  נויראלגיה פוסט-הרפטית,  מחקרים,  הפרעות שינה