חדשות

ביה"ח "אסותא": ביצענו טיפול חדשני בסרטן גרורתי במוח בהקרנה אחת

לדברי בית החולים, שיטת הטיפול בתחום הרדיו-כירורגיה התאפשרה בזכות תוכנה חדשנית; ההליך מפחית את רמות הקרינה ומפחית את הנזק

מתקן ההקרנה ב"אסותא" (צילום: יח"צ)
מתקן ההקרנה ב"אסותא" (צילום: יח"צ)

בית החולים "אסותא" ברמת החייל דיווח כי ביצע בשבוע טיפול רדיו-כירורגיה חדשני, שבמהלכו טופלה חולת סרטן במוח עם גרורות באמצעות הקרנה שבוצעה בו זמנית בכמה מן הגרורות שבראשה. לדברי בית החולים, מדובר בהליך ראשון מסוגו בעולם. ההליך התאפשר בעזרת תוכנה חדשנית שפיתחה חברת BrainLab, המתמחה בטכנולוגיות קרינה.

את ההליך הטיפולי הוביל ד"ר רוברטו שפיגלמן, המשמש גם כמנהל היחידה לרדיו-כירורגיה במרכז הרפואי "שיבא", יחד עם צוות מכון הקרינה באסותא. ד"ר שפיגלמן הסביר, כי רדיו-כירורגיה הוא טיפול נקודתי ממוקד, רב-עוצמה וחד-פעמי בגרורות במוח. עד כה ניתן היה לבצעו רק בגרורה אחת במוח בכל מחזור טיפול. חולים שסבלו מגרורות מרובות נאלצו לעבור מספר רב של טיפולים. החשיפה לסדרה של טיפולי הקרנות עלול להוביל לתופעות לוואי, וביניהן פגיעה קוגניטיבית.

לדבריו, התוכנה החדשה שהופעלה במתקן ההקרנה מאפשרת לטפל בעשר גרורות במוחו של מטופל בו-זמנית, לחסוך תופעות לוואי מסוכנות ולשפר את איכות החיים של החולה.

"הטכנולוגיה החדשה", הוסיף ד"ר שפיגלמן, "מאפשרת לטפל בסרטן גרורתי במוח בתהליך קצר ואיכותי מבעבר וכן להפחית את החשיפה לקרינה ביתר קלות, במקום שיטות ישנות יותר של רדיו-כירורגיה. למיטב הערכתי, זו מהפכה. אני צופה שבזכותה, כבר בעתיד הקרוב נפסיק לטפל בהקרנות בכל המוח, נוכל להעניק טיפול קל יותר בכל גרורה בנפרד וכך לחשוף את המוח לפחות קרינה. הטיפול גם בטוח יותר ומזיק פחות".

נושאים קשורים:  חדשות,  Brainlab,  ד"ר רוברטו שפיגלמן,  חדשנות,  הקרנה,  תופעות לוואי,  סרטן מוח,  גרורות,  רדיו-כירורגיה,  סרטן בישראל,  המרכז הרפואי "שיבא",  אסותא
תגובות