חדשות

רופא ב"שערי צדק" הושעה לאחר ששיתף פוסטים נגד ישראל

רופא העובד במיון בביה"ח הירושלמי שיתף פוסטים בהם מכונה ישראל "רוצחת ילדים"; מנהל ביה"ח החליט להשעותו עד לבדיקה מעמיקה

רופא פלשתינאי, העובד בחדר המיון של בית החולים "שערי צדק" בירושלים, שיתף בעמוד הפייסבוק שלו כמה פוסטים הקוראים לישראל "רוצחת ילדים", ומציגים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כערפד השותה דם ילדים פלשתינאים - וזומן לבירור. בסיומו של הבירור החליט מנהל בית החולים, פרופ' יהונתן הלוי, להשעות את הרופא באופן זמני עד לבדיקה מעמיקה יותר של הנושא.

דוברות בית החולים מסרה בתגובה את הפרטים הבאים:  "הרופא, ד"ר הייתם רג'בי, עובד בשערי צדק כמתמחה ברפואה דחופה מזה כ-3 שנים. עד היום בלט במקצועיותו ובמסירותו לכל מטופל ללא הבדל דת, גזע ולאום. אמש הובאו לידיעתנו פוסטים בוטים בגנות חיילי צה"ל  וראש הממשלה, שנשלחו אליו ושאותם החליט לחלוק עם חבריו ברשת פייסבוק".

 "לצד זכותו של כל אדם לחופש הביטוי, סבור מנהל שערי צדק פרופסור הלוי כי זו הייתה חציית גבול במערכת האמון שבין רופא למטופל בכלל ובימים קשים אלו - בפרט. אי לכך, הבוקר זימן פרופ' הלוי את ד"ר הייתאם כדי לשמוע את גרסתו. ד"ר הייתאם הביע צער וחרטה על הפרסום שנשלח אליו לדבריו, ועל כך שמצא לנכון לחלוק פוסטים אלו עם חבריו לרשת החברתית".

 פרופסור הלוי מסר, כי "הרופא חזר והדגיש באוזני את מחויבותו להמשיך ולספק טיפול מקצועי ומסור ללא הבדל, לכל דרוש כפי שעשה זאת עד כה ולעשות את המיטב לשיקום אמון המטופלים בו. החלטתי על השעייתו מהעבודה בשלב זה תוך הבהרה שהמשך הצעדים יישקל לאחר בחינת הצעדים המתקנים שהוא עצמו ינקוט כדי להביע את עמדותיו, כפי שבאו לידי ביטוי בשיחתו עמי. בין היתר ברשתות החברתיות".

 "בשערי צדק - בית חולים מרכזי בירושלים - עובדים זה לצד זה ומטופלים זה לצד זה יהודים וערבים זה דורות  רבים. כולם מאוחדים ברצון להביא מרפא לכל. הנהלת בית החולים לא תאפשר כל הפרה של מציאות זו", אמר פרופ' הלוי, שגם שיגר מכתב בנושא לכלל עובדי בית החולים.

 עוד מסרה דוברות "שערי צדק", כי גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, הגיב על המקרה ואמר: "מערכת הבריאות היא דוגמה לדו קיום. אם יש מישהו שמראה איזשהו חוסר כבוד או התנהגות לא ראויה, אני מוקיע אותה. נדאג שיזומן לבירור בהנהלת בית החולים, ואם צריך גם במשרד הבריאות. לא נקבל שום ביטוי לא תקין".

תלונה נגד מתחזה לרופא

בתוך כך, נודע גם על תלונה שהנהלת המרכז הרפואי "הדסה" הגישה היום (יום ב') במשטרה כנגד אדם המתחזה לרופא. האיש פירסם בפייסבוק - מיד לאחר שנודע על נפילתם של 13 חיילי גולני -"באסה, רק 13...?". בעמוד הפייסבוק שלו נראתה תמונתו כשהוא לבוש בחלוק  לבן ועם סטטוסקופ. על צווארו השרוך הכחול האופייני לבית החולים הדסה ומשמש לתגית הזיהוי השמי של העובד, אלא שהתגית היתה הפוכה.

בירור שערכה הנהלת הדסה העלה כי האיש היה עובד כוח עזר בהדסה ב-2010. הפוסט, הכולל דברי הסתה בוטים ופוגעניים לווה בצילום שהעלה בפייסבוק ושזכה לתפוצה ויראלית ברשת החברתית.  על הגשת התלונה למשטרה הורתה מ"מ מנכ"ל "הדסה", פרופסור תמר פרץ.

נושאים קשורים:  חדשות,  פייסבוק,  יחסי רופא חולה,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  מבצע "צוק איתן",  עזה,  פוליטיקה
תגובות
רופאה
21.07.2014, 21:02

אני מסכימה עם פרופסור הלוי, אבל עליו לנקוט בגישה דומה כלפי כל גילוי של הסתה וגזענות, כמובן שנגד יהודים, ובאותה מידה גם כלפי ערבים או "שמאלנים" (ההגדרה מי הוא שמאלני מוגדרת בעיקר ע"י התוקף או המסית).
ובכלל לדעתי רצוי שבכל הגופים העוסקים בבריאות כעת, בכולם עובדים ערבים ויהודים דתיים וחילוניים יחדיו - יצאו מטעם ההנהלות קריאות לאיזון סובלנות הקשבה ונגד גזענות והסתה, לכל כיוון שהוא. רופא שלא מגנה הרג או קריאה להרג של חפים מפשע, בכל צד, אינו ראוי למקצוע.
הרבה יותר מהטילים, מאיימת עלינו ההתדרדרות המוסרית והקללות שמפנים יהודים נגד אחיהם. אני עצמי הותקפתי בקללות על ידי נער.

ד"ר אייליג ישראל
22.07.2014, 12:15

nמה לגבי הסטודנט של הטכניון שכתב בעיקבות חטיפת 3 הצעירים בשטחים- 3:0 לפלסטינאים ?
כנראה מדובר באתוראי
אם זה נכון אינו יכול להמשיך ללמוד הרפואה על חשבון המדינה ואינו ראוי לעסוק ברפואה בישראל. יש לפעול במסגרת הנהלת הטכניון, הנהלת משרד הבריאות והלישכה האתית של הר"י

Ruth Soferman
22.07.2014, 12:41

תגובתו של פרופסור יהונתן הלוי מוצדקת ביותר, גם בימי מלחמה קשים אלה, וגם בימי שלום.

חסאן
22.07.2014, 12:46

ההסתה העיקרית וברובה נגד ערבים , פלסטינים, ומוסלימים ונגדי חברי כנסת ערבים , ונגד שמאלנים ..זה בעיקר ע"י תעמולת "השבט" ..עיתונאים ושרים (אתמול למשל ליברמן סגן ראש הממשלה ביקש להחרים את הכפרים הערבים כי סגרו כאות מחאה על הטווח בשוג'עייה) מספיק לכנס לפייסבוקים ולטוקבקים לראות את כמות הזעם השנאה וההסתה כולל לרצוח ולאנוס ולהפציץ את הערבים והמוסלימים והשמאלנים וווו.. כמובן שזה נכתב גם ע"י עובדי ציבור ועובדי מערכת הבריאות .. אני מבין שאי אפשר להעניש מליוני זועמים בזמן מלחמה , אבל לפחות קצת איזון ... במשטר דימוקרטי חופש הביטוי נבדק בזמנים קשים אלה ... גם באמירה הקשה לאוזן ישראל רוצחת ילדים , ... אסור להשתיק כל קול נגד המלחמה .. לא כולם חייבים להסכים אבל חופש הביטוי חייב להישמר .. אני מוחה על עצם השימוע וכמובן על ההשעיה של הרופא הערבי

דר רות כהן
22.07.2014, 18:41

טוב עשה פרופ הלוי. איננו זקוקים, בנוסף לטילים שהפלסטינאים יורים אלינו, גם בדברי שטנה ובלע. רופא שחושב כך ראוי לו שלא יעבוד בישראל.

דוד
23.07.2014, 11:09

כל הכבוד לפר. הלוי ! צריך פטר אותו !

דר' אסתר שובל
24.07.2014, 12:14

לרופאה דורשת ה"איזון".
אני כותבת בשמי המלא כי אין לי מה להסתיר.
אם מישהו עובד במערכת הבריאות ,ממוצא ודת כלשהיא יכתוב הסתה קשה נגד מישהו אחר במדינת ישראל,דינו אחד,השעייה מיידית, לדעתי.
תראי לי עובד יהודי שכתב "מוות לערבים"
ואז נדבר.