חדשות

נאמני "הדסה": תוכנית הבראה מוכתבת או שבית החולים ילך לפירוק

זאת, אם לא יושגו הסכמות בין הצדדים עד יום ג' הקרוב; הודעת הנאמנים הועברה אתמול לביהמ"ש המחוזי והיום יתקיים דיון בנושא

עורכי הדין ליפא מאיר ואשר אקסלרוד, נאמני "הדסה" מטעם בית המשפט, הודיעו אתמול (יום ד') בדו"ח מיוחד לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי אם לא יושגו הסכמות בין הצדדים עד יום ג' הקרוב, 29 באפריל, יגישו הנהלת הדסה והנאמנים לאישור בית המשפט תוכנית הבראה מוכתבת מטעמם והצעה להסדר נושים - שתיהן כמקשה אחת מבלי שניתן לבצע בהן שינויים או לקיים עליהן מו"מ נוסף. אם התוכנית תידחה, "הדסה" יתחיל בתהליך פירוק. התוכנית תוגש למשרדי האוצר והבריאות, ועדי הרופאים של "הדסה", ארגון "נשות הדסה", נושי בית החולים וארגוני העובדים האחרים. בית המשפט צפוי לקיים דיון בנוגע להודעה היום.

עדכון: בית המשפט הורה על ארכה של 10 ימים למו"מ ב"הדסה"

בדיון שנערך בכנסת אתמול הודיעה המדינה, כי ארגון "נשות הדסה" ימשיך להיות הבעלים של בית החולים, למרות שוועדת הבדיקה למשבר בהדסה, שמינתה שרת הבריאות יעל גרמן, המליצה לקחת מהארגון את השליטה. לדברי סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, משה בר סימן טוב, האוצר מעוניין לשמור על הדסה כגוף עצמאי ולא כגוף נתמך. אם הדבר לא ייצלח, משמעות הדבר היא שבית החולים עלול להגיע לפירוק "וזה בהחלט לא משהו שאנחנו מעוניינים בו". הדיון נערך בוועדת הכספים, שאישרה מימון ביניים בסך 46 מיליון ש"ח לבית החולים בתקופת הקפאת ההליכים הנוכחית.

הודעת הנאמנים אתמול הוגשה לאחר שהפגישות שנערכו בימים האחרונים לא הביאו לפריצת דרך במשבר. "על אף שהפערים בין הצדדים חודדו, לובנו ונרשמו", כתבו הנאמנים, לא הושגה התקרבות משמעותית בעמדות הצדדים. "למרות שנעשה ניסיון כן ומאומץ", הודיעו, "מצבם של שני בתי החולים של הדסה בירושלים ממשיך להידרדר מיום ליום. המחיר שיהיה על כולם לשלם לשם הבראת 'הדסה' הולך וגדל מדי יום".

עוד כתבו עורכי הדין, כי הארכת תקופת ההקפאה מעבר ל-11 במאי, מועד סיומה הרשמי, לא תשיג לדעתם דבר. בדו"ח לבית המשפט מציינים הנאמנים כי המדינה (משרדי האוצר והבריאות) הציעה לצדדים המעורבים במשבר להפוך את הדסה למוסד נתמך, כתנאי להזרמת הכספים הנדרשים להפעלתו, אבל משמעות הדבר היא הכפפת כל העובדים לממונה על השכר באוצר והשוואת תנאי השכר בהדסה (במיוחד של הרופאים) לאלו הקיימים בשאר מוסדות הבריאות הציבוריים במדינה.

בתגובה להודעה אמר יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות, כי אם לא יימצא פתרון להדסה יוכרז סכסוך עבודה בכל בתי החולים הציבוריים בישראל.

בתוך כך, אתר Ynet דיווח כי פרופסור חוסה כהן, בן 48, יליד ארגנטינה, שהקים ב"הדסה" לפני כ-12 שנה את היחידה לטיפול במומים בכלי דם ומוח ומשמש כמנהל היחידה לנוירולוגיה התערבותית עומד לעזוב את "הדסה" ויעבור לעבוד ב"שערי צדק". יו"ר ועד הרופאים הבכירים בבית החולים, ד"ר שגית ארבל-אלון, הגיבה: "זו מכה להדסה. המוסד האקדמי-רפואי הגדול הזה קורס. היכן משרד האוצר?".

בית החולים שערי צדק מסר כי לא נחתם הסכם עם פרופסור כהן. לדברי בית החולים, עשרות מרופאי הדסה אכן ביקשו בתקופה האחרונה להיפגש עם מנכ"ל שערי צדק, פרופסור יונתן הלוי, אבל איש מהם לא עבר לבית החולים. "שני רופאים שאכן עברו לשערי צדק, החלו במו"מ עוד לפני שפרץ המשבר", הבהיר בית החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  תוכנית הבראה,  המשבר ב"הדסה",  ההסתדרות
תגובות
Dave
24.04.2014, 21:27

...Oh Canada, our home and native land
say no more
see you soon guys
DH

ד"ר צדיק
25.04.2014, 00:43

יש תקווה שאולי מה שהיה לא יהיה.
הלוואי ותתגשם.
בעיה היא לפעמים הזדמנות למשהו חדש וטוב יותר.

מתחת לעננים
25.04.2014, 09:22

הבוז לצדיקים שמתבטאים בשולי כתבות כאלה.
את ההתבטאויות הטובות שלי אני שומר לתפילותי למען ירושלים והדסה בתוכה

עדו
25.04.2014, 12:16

ויחלוקו :
המרכז הרפואי הדסה יפוצל לשני בתי חולים נפרדים :
האחד יהיה בית חולים ציבורי עירוני-ממשלתי עבור הקהילה הירושלמית בלבד, בבעלות ובניהול ממשלתי וללר כל שר"פ.
האחר יהיה בית חולים פרטי בלבד בבעלות ובניהול ותקצוב ארגון נשות הדסה .
לסגל הרפואי הנוכחי של הדסה תנתן זכות הבחירה להחליט מי משני בתי החולים הנ"ל יהיה מקום עבודתם הקבוע.