פוליו

ארה"ב: כ-25 מקרים של מחלה דמוית-פוליו הגורמת לשיתוק בילדים

הילדים סבלו משיתוק פתאומי בגפה אחת או יותר ומ-MRI פתולוגי, ללא החלמה תחת טיפול; נוגדנים כנגד אנטרווירוס 68 זוהו בשני מקרים

27.02.2014, 09:09

אף כי מחלת הפוליו נכחדה במרבית מדינות העולם בזכות החיסון, וירוסים אחרים יכולים לפגוע בחוט השדרה ולגרום לסינדרום דמוי-פוליו. במחקר שצפוי להתפרסם בכנס השנתי של האיגוד הנוירולוגי האמריקאי, מציגים ד"ר ואן-הארן (Van-Haren) ועמיתיו מקבץ של עד 25 מקרים של ילדים שלקו במחלה דמוית-פוליו בקליפורניה במהלך שנה, בין 2012-2013.

החוקרים ציינו חמישה מקרים של ילדים שסבלו משיתוק פתאומי בגפה אחת או יותר, שהגיע לשיא אחרי יומיים. השיתוק נתמך בעדות הדמייתית מבדיקת MRI לא-תקינה של חוט השדרה. כל הילדים חוסנו כנגד פוליו. שלושה ילדים היו חולים במחלה נשימתית לפני שהחלו התסמינים. לשני ילדים היו נוגדנים כנגד אנטרווירוס 68, שקושר בעבר למחלה דמוית-פוליו. בשלושה הנותרים לא אותרה הסיבה. למרות טיפול, התפקוד בגפה/יים הפגועה/ות נותר לקוי אחרי 6 חודשים.

Van Haren מציין, שאנטרווירוסים היו קשורים להתפרצויות של מחלות דמויות פוליו בילדים באסיה ובאוסטרליה בעבר. עוד מבקשים החוקרים להדגיש, שמדובר בסינדרום מאוד נדיר. בהמשך לפרסום הראשוני של 5 מקרים, נראה כי ישנם 20-25 מקרים סה"כ של סינדרום דמוי פוליו שזוהו בקליפורניה.

ביוני 2013 נרשמה התפרצות של נגיף הפוליו בישראל, בעקבותיה החל מבצע לחיסון האוכלוסייה, והוחלט על החזרת החיסון החי-מוחלש כנגד פוליו (OPV) לשגרת החיסונים.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
AAN News Release 23 Feb 2014

נושאים קשורים:  פוליו,  אנטרווירוס 68,  האיגוד הנוירולוגי האמריקאי,  מחקרים
תגובות