אלי לילי

אלי לילי העולמית פירסמה הודעת בטיחות חשובה לגבי effient

החברה הודיעה, כי התווית התרופה צריכה להיות מינון העמסה מלא של 60 מ"ג בזמן ביצוע הצנתור; מתן לפני צנתור מעלה סיכון לאירועי דימום

30.01.2014, 10:07

חברת התרופות העולמית אלי לילי הודיעה, כי התווית תרופת effientי(Prasugrel Hydrochloride) לתעוקת חזה לא יציבה (UA) או NSTEMI לחולים לפני צינתור, צריכה להינתן במינון העמסה מלא של 60 מ"ג בזמן ביצוע הצינתור. מתן התרופה לפני ביצוע הצינתור מעלה סיכון לאירועי דימום חמורים.

במחקר קליני (ACCOAST) שכלל חולים עם NSTEMI, נצפתה עלייה בסיכון לאירועי דמם מינוריים ומאג'וריים סביב ביצוע פרוצדורת ה-PCI, כאשר Effient ניתנה במינון העמסה של 30 מ"ג לפני הצינתור (4 שעות בממוצע) ומנה נוספת של 30 מ"ג בזמן ביצוע הפרוצדורה, לעומת מנת העמסה בודדת של 60 מ"ג בזמן ביצוע ה-PCI.

לפי הודעת החברה, חולים שסובלים מ- UA או NSTEMI ומתוכננים לעבור PCI בתוך 48 שעות, צריכים לקבל מנת העמסה של 60 מ"ג בזמן ביצוע ה-PCI ולאחר מכן מנת תחזוקה (maintenance) של 10 מ"ג.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Lilly, Health Canada Endorsed important safety information on Effient® (prasugrel hydrochloride). Montalescot G, Bolognese L, Dudek D, et al. Pretreatment with prasugrel in non-ST-segment elevation acute coronary syndromes. N Engl J Med 2013;369:999-1010.

נושאים קשורים:  אלי לילי,  effient,  Prasugrel Hydrochloride,  צינתור,  NSTEMI,  תעוקת חזה לא יציבה,  מחקרים
תגובות