חדשות

החיסון החי-מוחלש נגד פוליו ייכנס מעתה לשגרת החיסונים לתינוקות

מש' הבריאות: בבדיקות השפכים האחרונות לא נמצאו דגימות נגיף פוליו; פרופ' איתמר גרוטו: "התפרצות פוליו נוספת בעתיד הקרוב אפשרית"

על-פי החלטת המועצה למחלות זיהומיות וחיסונים והוועדה המייעצת לעניין הפוליו במשרד הבריאות, הוחלט כי החיסון החי-מוחלש נגד נגיף הפוליו, הניתן באמצעות שתי טיפות לפה, ייכנס מעתה לשגרת החיסונים לתינוקות החל מגיל חצי שנה. התינוק יחוסן פעמיים – פעם ראשונה בהגיעו לגיל שישה חודשים ופעם שנייה בגיל שנה וחצי. לילדים עד גיל 10 שלא התחסנו יוצע להמשיך בחיסון. תוקף ההחלטה הוא מיידי.

הכנסת החיסון לשגרת החיסונים תחול לגבי תינוקות שנולדו מה-1 ליולי 2013 ואילך. החיסונים יינתנו בטיפות חלב. עם זאת, קבעו הגורמים הרפואיים המייעצים בנושא כי החיסון בטיפות לא יינתן לפעוטות הסובלים מליקוי במערכת החיסונית, מחלות סרטן, או שהם נשאי HIV. כמו כן לא יחוסנו, זמנית, תינוקות להורים עם ליקויים במערכת החיסונית, או תינוקות שיש להם אחים/אחיות עם ליקויים אלה, עד שיישלל חשד כי מדובר בליקוי גנטי.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר כי יש צורך בהמשך החיסונים לתינוקות מאחר שאירוע התפרצות פוליו כפי שהתרחש השנה בישראל עלול לחזור בעתיד, אולי אף בעתיד הקרוב. המשך החיסונים יבוצע לפחות עד שתירשם שנה מאז נעלם כליל הנגיף מדגימות הנלקחות במערכות הביוב בארץ.

ביום חמישי הודיע משרד הבריאות, כי בסבב הבדיקות האחרונות בשפכים לא נמצא אף אתר חיובי לפוליו בארץ. ממצאים אלה תואמים לתוצאות סקר בדיקות צואה המבוצע באופן רציף, שגם בו לא נמצאו בשבועות האחרונים נשאים של הנגיף. בבדיקות מולקולריות רגישות במיוחד, שפותחו בישראל בחודשים האחרונים, נמצא לסירוגין כי יש עדיין שלושה אתרים (רהט, ערערה ותל שבע) שבהם מופיעים לעתים שרידים חולפים של הנגיף. לפיכך, הממצאים מעידים על מגמת היעלמות של הנגיף, לאחר תקופה ארוכה שבה היה פעיל באופן משמעותי. במסגרת מבצע החיסון "שתי טיפות" חוסנו כמיליון ילדים.

נושאים קשורים:  חדשות,  חיסון,  פוליו,  "מבצע שתי טיפות",  חיסון חי-מוחלש,  שגרת חיסונים
תגובות
איליה
14.01.2014, 16:37

דבר חדש-ישן...
סוף-סוף למישהוא התברר שלא כל דבר שאמריקאים מקבלים הוא טוב וצריך בהכרח לאמץ אותו. (IPV החליף את OPV באופן מוחלט קודם כל בארה"ב ואחר כך אצלנו)