חדשות

"ועדת גרמן": חילוקי דעות לגבי הכנסת השר"פ לבתי החולים הציבוריים

לפי דיווח ב"גלובס", שרת הבריאות גרמן בעד הרחבת השר"פ לבתי החולים הציבוריים, אך לפחות 5 מחברי הוועדה אינם תומכים במהלך

שרת הבריאות יעל גרמן ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, במהלך הדיון אתמול בכנסת (צילום: פלאש 90)
שרת הבריאות יעל גרמן ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, במהלך הדיון אתמול בכנסת (צילום: פלאש 90)

העיתון הכלכלי "גלובס" דיווח היום (יום ג') על "מפת יחסי הכוחות" בוועדת גרמן לקראת קבלת ההחלטה אם לאפשר הנהגת שר"פ (שירותי רפואה פרטיים) בבתי החולים הציבוריים, וכיצד הדבר יבוצע.

לפי הדיווח בעיתון, שישה מחברי הוועדה בעד הכנסת השר"פ לבתי החולים הציבוריים, חמישה מתנגדים למתווה המוצע, ושניים טרם קבעו את עמדתם הסופית. העיתון מדווח כי נראה ששרת הבריאות, התומכת בהנהגת שר"פ בבתי החולים הציבוריים, תהיה זו שתכריע בסוגיה, שהוא מכנה "אחד הנושאים הכי דרמטיים במדינה בעשור האחרון"

6 הנציגים שתומכים בשר"פ במערכת הציבורית הם, על פי הדיווח ב"גלובס": שרת הבריאות יעל גרמן; מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו; יו"ר המועצה הכלכלית במשרד ראש הממשלה, פרופסור יוג'ין קנדל; פרופסור קובי גלזר מאוניברסיטת ת"א; פנינה קורן, לשעבר עוזרת אישית לשרה גרמן; ועו"ד לאה ופנר, מזכ"ל ההסתדרות הרפואית בישראל.

לקריאת הדיווח המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  שר''פ,  רפואה פרטית,  רפואה ציבורית,  שרת הבריאות יעל גרמן,  ועדת גרמן,  "גלובס"
תגובות
ופא בדימוס
03.01.2014, 21:01

השר"פ כמו תיירות רפואה היו והינם מוקשי מוסר לצוות הרפואי וגוזלים בריש גלי את הרפואה הטובה ממי שבתי החולים נבנו עבורם-קרי אזרחי ישראל המחזיקים בביטוח הבסיסי. תארו לכם כי תהיה משטרה שמטפלת אחרת באזרחים שיש להם לעומת כל השאר? תארו לעצמכם שבבתי ספר יקצו את המורים היותר טובים ללמד את התלמידים שבאים מבתים מבוססים?
ברגע שהופכים שרות ציבורי למכרה של כסף לבית החולים ולצוותים הרפואיים אין כלל לתמוה שמתרחשים ארועים כמו לאחרונה, או שיש הפליה בין מטופלים.