חדשות

ד"ר פלדמן: "צפיפות היתר בבתי החולים - מהגורמים לפרישה מוקדמת של רופאים"

ד"ר זאב פלדמן סגן יו"ר ארגון רופאי המדינה, ופרופ' שאול דולברג , יו"ר איגוד הרופאים הנאונטולוגים, הופיעו אמש בדיון מיוחד בוועדת הכנסת. הדיון זומן עקב המחסור החמור במיטות אשפוז

שניים מבכירי ההסתדרות הרפואית, ד"ר זאב פלדמן סגן יו"ר ארגון רופאי המדינה וחבר מזכירות הר"י ופרופסור שאול דולברג יו"ר איגוד הרופאים האונטולוגים, הופיעו אתמול בדיון דחוף שנערך בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת. הדיון עסק בבעיית המחסור החמור במיטות אשפוז. את הדיון יזמה ראש שדולת הבריאות בכנס ח"כ ד"ר רחל אדטו.

בדיון נמסר כי נוסף לירידה במספר המיטות ל-1,000 נפש בישראל ל-1.88, צפויה ירידה נוספת, מה שמציב את ישראל כמעט במקום האחרון במדינות ה-OECD. מדינת ישראל איננה עומדת ביעדים שהציב משרד הבריאות בדבר תוספת אלפי מיטות אשפוז עד סוף 2012. הדיון התמקד בביצוע החלטת הממשלה על תוספת של 960 מיטות במשך 6 שנים.

מיטות בית חולים (אילוסטרציה)

מיטות בית חולים (אילוסטרציה)

ד״ר פלדמן אמר בדיון: ״אנו מתעסקים בתקלות בסיפון העליון, כאשר הספינה כולה למעשה טובעת. אנו לא מצליחים להדביק את העלייה שחלה במספר התינוקות והפגים, ולא נותנים מענה לעובדה שישראל היא השלישית בעולם בקצב הזדקנות האוכלוסייה. היעד של 95% תפוסה ממוצעת בבתי החולים איננו מוסרי בשעה שהתפוסה הממוצעת באירופה היא 80%. היעד הנ"ל מגדיר מראש צפיפות, עומס ושחיקה של הצוותים הרפואיים. זו אחת הסיבות לפרישה מוקדמת של רופאים ושל אחיות ממקצועות מסוימים ולקושי בגיוס צעירים למקצוע. אני חושש מהגזירות הצפויות בקרוב, אשר יגרמו להקפאה של המעט שהופשר". ד״ר פלדמן הוסיף כי לא ניתן להסתפק במיטות שאושרו וכי יש להוסיף עוד אלפי מיטות.

פרופסור דולברג התריע בדיון כי עקב מצוקת האשפוז בפגיות, מאושפזים עתה פגים במחלקת תינוקות, דבר המחייב שחרור מוקדם מדי של תינוקות מבית-החולים. תופעה זו עלולה לגרום לנזק מצטבר.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופסור שאול דולברג,  ארגון רופאי המדינה,  ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת,  מחסור במיטות אשפוז,  זאב פלדמן,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות
ד"ר קלוורי
03.06.2012, 09:45

אין סיבה שרופא אשר עובד בבית חולים זקוק לעבוד בנוסף בקליניקה פרטית . כסף יש במערכת , תגמולו בקליניקה הפרטית או כעצמאי בקופ"ח , בא באותו "תקציב הרפואי" . מסכרותו של רופא בבית חולים צריך להיות דומה לתגמולו של רופא עצמאי בקופ"ח . זה ליעלה שום תוספת ומצבם של בתי חולים יהיה תקין. רופאים ירצו לעבוד במערכת , יקבלו מסכרות הוגנת , עבודה יותר מעניינית ויותר אקדמית , ועוד . הרפואה תהיה הטרקטיבית לםצעירים. מצב הרפוע יפרח ללא כל בזבוז או תוספת תקציב . הגיע זמן שכל גדולי התורה במערכת הבריאות אשר יודעים זאת יעשו את השינוי למרות ניגוד האינטרסים .
כל דבר אחר שווה לתכון מיים , יעלה כסף ללא כל תועלת .